Pola globalnih putnika očekuje toplu dobrodošlicu domaćina. Jeste ih dočekali kao domaćini ili samo dali ključeve od apartmana?

Odlazak na odmor nešto je čemu se svi raduju, međutim, povremeno može izazvati osjećaj stresa i strah da će nešto propustiti dok pokušavaju svoj boravak iskoristiti na najbolji mogući...

Odlazak na odmor nešto je čemu se svi raduju, međutim, povremeno može izazvati osjećaj stresa i strah da će nešto propustiti dok pokušavaju svoj boravak iskoristiti na najbolji mogući način. Pogotovo putovanje od točke A do točke B ili vašeg smještaja.

Topla dobrodošlica po dolasku u smještajni objekt može učiniti razliku i pomoći putnicima da se brzo prebace u raspoloženje za odmor. Pogotovo onim gostima koji putuju automobilom satima do naše destinacije, čekaju u ulazu na granici i probijaju se kroz gužve u našim destinacijama, a često i traženja parkinga.

Topla dobrodošlica je po meni ključna, čini razliku i ono najvažnije pokazuje kako vam je stalo do gosta. A gosti će to prepoznati i nagraditi.

A to govori i novo istraživanje booking.com-a koje otkriva da je činjenica da se netko brine za goste i da se osjećaju dobrodošlima važna za 49% globalnih putnika kako bi se što lakše prilagodili novom okruženju. I dok brojne vrste nehotelskih smještajnih objekata nude izvrsne sadržaje, brojni putnici smatraju da je upravo osobni pristup ono zbog čega ćete se u nekom objektu osjećati kao kod kuće. Upravo domaćinstvo i pravi domaćini u obiteljskom smještaju su na najvećoj vrijednosti. 

Tako 68% globalnih putnika i 66% putnika iz Hrvatske slaže se da je pružanje ugodnog smještaja i drugog doma gostima za njih ono što čini dobro gostoprimstvo.

Prema nedavnom istraživanju Booking.com-a, vodeće svjetske tvrtke za povezivanje putnika s najvećim izborom nevjerojatnih smještajnih objekta, u kojem je sudjelovalo 21.500 putnika s 29 različitih tržišta, više od pola globalnih putnika (55%) i 66% putnika iz Hrvatske voljelo bi dobiti paket dobrodošlice od domaćina, a među njima, 10% gostiju (6% za goste iz Hrvatske) bilo bi razočarano kad ih u sobi ne bi dočekao nikakav poklon dobrodošlice.

Osobna nota kao što su lokalni savjeti može biti iznimno korisna. Informacije o lokalnim delicijama koje vlasnik ili upravitelj objekta podijele s gostima ocijenjene su kao najvrjednije informacije koje bi putnici voljeli dobiti u paketu dobrodošlice (40%) što misli čak 53% ispitanika iz Hrvatske, kao i preporuke koje su personalizirane upravo za njih (36% za globalne putnike, 40% za putnike iz Hrvatske).

A gdje god ih putovanje odvede, više od pola globalnih putnika (51%) očekuje ugodnije okruženje zahvaljujući angažmanu vlasnika, a isto očekuje i 59% putnika iz Hrvatske, pri čemu gotovo pola globalnih putnika (48%) aktivno traži toplu dobrodošlicu nakon stresa koje donosi putovanje (isto vrijedi za 54% putnika iz Hrvatske). Osim toga, 44% gostiju iz Hrvatske želi da se netko brine za njih i očekuje da im domaćin pruži toplu dobrodošlicu kako bi zajamčili da se brzo prilagode novom okruženju.

BUDITE DOMAĆINI U OBITELJSKOM SMJEŠTAJU, A NE AGENTI ZA NAJAM NEKRETNINA

U zadnje vrijeme velika je negativna “hajka” na obiteljski smještaj. Iako takve rasprave idu u krivom smjeru, jer obiteljski smještaj svakako nije konkurencija hotelima, svakako kako jasno treba razlikovati domaćine u obiteljskom smještaju , privatne iznajmljivače i agente za najam nekretnina. Potrebno je staviti stvari na svoje mjesto, a ne u isti koš staviti domaćina u obiteljskom smještaju koji generacijama uređuje, raste i ugošćuje goste u svojem domu od stana u nekoj zgradi koji je u najmu za turizam te pogotovo od agenata za najam nekretnina tj. privatnika koji su na jednoj parceli digli zgradu s deset ili više apartmana isključivo za najam.

Da, vi ste domaćini u obiteljskom smještaju. Kada to shvatite i promijenite cijelu paradigmu, siguran sam kako ćete dugoročno biti uspješni. To je cijela filozofija obiteljskog smještaja. Što prije to shvatite bit će Vam lakše i uhvatit ćete ritam, jer već je počeo proces da se tržište samoregulira tj. radi razliku od slabijih, srednjih i uspješnih.

Kako je nekontrolirano rastao privatni smještaj u nazad par godina, došli smo do točke kada je ponuda veća od potražnje, te će sigurno ove godine dobar dio privatnog smještaja biti u minusu tj. imati lošiju sezonu. Logično, jer očekuje se sezona na razini iste godine, u najboljem slučaju, a kako je isti broj turista, a puno veća ukupna ponuda smještaja, netko će biti praznijih ruku.

No, opet, oni uspješni tj. kvalitetniji smještaj i pravi domačini u obiteljskom smještaju neće osjetiti pad, dapače, oni će uvijek imati stabilno poslovanje i booking. Gosti danas više nego ikada imaju mogučnost izbora, a uvijek biraju onaj smještaj koji je bolji, ugodniji i koji im najviše odgovora.

No, opet, oni uspješni tj. kvalitetniji smještaj i pravi domaćini u obiteljskom smještaju neće osjetiti pad, dapače, oni će uvijek imati stabilno poslovanje i booking. Gosti danas više nego ikada imaju mogućnost izbora, a uvijek biraju onaj smještaj koji je bolji, ugodniji i koji im najviše odgovora. Čak vaše domaćinstvo može biti i je presudno kod odabira, a čak često gosti postanu i dugogodišnji prijatelji. Tu razliku upravo radite vi kao domaćin u obiteljskom smještaju i vaš odnos prema gostu. Tako stvarate bazu stalnih gostiju koji se svake godine vračaju, a sami time niste ovisni o kretanjima na tržištu te nemate trošak promocije. To je imperativ, zar ne?

Zato budite spremni i podižite kvalitete usluge, uredite smještaj kao da i sami živite u njemu da se osjeti osjećaj i toplina doma i ne zaboravite – motiv dolaska nije smještaj, nego destinacija. Doživljaj i sadržaj destinacije je ono zašto ljudi putuju, zato morate prodavati doživljaje, priče i sadržaj destinacije. A najbolje priče i savjete ne zna google, nego upravo lokalno stanovništvo.

Ugostite svoje goste kao pravi domaćin, kao svojeg prijatelja. Uostalom, naše gostoprimstvo je naša najveća prednost i definitivno ono po čemu smo poznati. Velika razlika je upravo u emociji, a ljudi su po prirodi emotivna bića. Kada se nekome posvetite i pokažete da Vam je stalo, to su jake emocije i imate gosta zauvijek.

Dočekajte goste s hladnim sokom, pivom, vinom, kavom, kolačima i nekom domaćom delicijom. Naravno, ne treba cijeli ručak, samo mala sitnica kao znak pažnje i dobrodošlice. Po mogućnosti domaći i lokalni autentični proizvod jer tako potičete lokalnu ekonomiju, a ne da kroz turizma potičemo uvoz.

Svako to cijeni i poštuje, i Vi isto, zar ne?

Naslovna fotografija: Pexels.com / Booking.com

Vijesti: