Povijesni dan za istarske vinare – usvojena Strategija razvoja vinarstva i vinogradarstva Istre do 2030.

Na izbornoj Skupštini Vinistre jednoglasno je podržan najvažniji strateški dokument za razvoj istarskog vinarstva i vinogradarstva. Istra je tako postala prva vinska regija u Hrvatskoj koja je napravila takav...

Na izbornoj Skupštini Vinistre jednoglasno je podržan najvažniji strateški dokument za razvoj istarskog vinarstva i vinogradarstva. Istra je tako postala prva vinska regija u Hrvatskoj koja je napravila takav iskorak i usvojila strategiju razvoja vinarstva i vinogradarstva do 2030.godine.

Zadržavanje statusa lidera regije u vinarstvu i vinogradarstvu, povećanje izvoza i konkurentnosti, jačanje brenda i praćenje svjetskih trendova u marketingu – neki su od najvažnijih ciljeva Strategije razvoja istarskog vinarstva i vinogradarstva do 2030., jednoglasno usvojene u Poreču na izbornoj Skupštini Vinistre.

Tijekom četvrt stoljeća postojanja Udruge vinara i vinogradara Istre, istarsko vino od neprepoznatljivog proizvoda postalo je brend, istarski vinari imaju proizvod svjetskog glasa, njihove vinarije atraktivna su turistička odredišta, a vino je – uz sjajnu gastronomiju, među prva tri motiva dolaska turista u Istru.

Važnu ulogu u promociji istarskih vina odigrala je Vinistra, najpopularnija i najdugovječnija hrvatska izložba vina u čijem su fokusu autohtone sorte malvazija i teran, koje su oduševile najpoznatije vinske kritičare i marketinške stručnjake kao što su Steven Spurrier, Oz Clarke i Tony Hodges.„Ukratko cilj Strategije je jačanje brenda istarskog vina na svjetskoj vinskoj sceni. Istra je u proteklih 25 godina napravila najviše u vinarstvu i vinogradarstvu u Hrvatskoj. Došlo je vrijeme za novi iskorak. Temeljni motiv u izradi Strategije je želja da zadržimo vodeću poziciju u Hrvatskoj i regiji, ali i da poraste broj dolazaka vinoljubaca iz čitavog svijeta koji će posjetiti Istru i uživati u našim vinima“, kazao je Nikola Benvenuti, novi-stari predsjednik Vinistre kojem je na izbornoj Skupštini jednoglasno ponovo potvrđen mandat na četiri godine.

Strategija je izrađena uz snažnu podršku Istarske županije i u suradnji s Vinistrom, udrugom sa 130 članova koji imaju jasnu viziju kako treba izgledati Istra kao vinska regija u 2030. „Istra danas ima oko 3200 hektara pod vinogradima i godišnje proizvodi više od 20 milijuna litara vina, a već se učinilo mnogo u pogledu ulaganja u nasade vinove loze i u nove poljoprivredne tehnike, pa je ovaj dokument dodatni vjetar u leđa za više od 130 istarskih vinara i vinogradara“, zaključuje Benvenuti.

I druge regije imaju vinograde i maslinike, čak možda i bolje predispozicije, ali imati vrhunsku kvalitetu je potrebno dugoročno raditi, educirati se, umreživati, podizati tehnologiju i znanje, te na kraju brendirati cijelu priču što je u današnjem svijetu vina i jake konkurencije izrazito teško. No, Istra je krenula prije 25 godina, napravljen je Master plan razvija turizma u Istarskoj županiji, osnovana udruga Vinistra… te danas samo ubiru plod dugogodišnje rada i truda.

Istra danas kao najjača enogastronomska regija u Hrvatskoj ima svoje izdanje Michelinovog vodiča, restorane s Michelinovom zvjezdicom i preporukama, Istra je proglašena najboljom maslinarskom regijom na svijetu, a na tom tragu su po kvaliteti vrhunskog vina. Ništa nije slučajno, pa ni činjenica kako je Istra naša glavna turistička regija i desetljećima ispred drugih u Hrvatskoj.

POVEZANA VIJEST:

NIKOLA BENVENUTI, VINISTRA: ISTARSKI VINARI ODAVNO SU PREPOZNALI SNAGU BRENDA, VAŽNOST ZAJEDNIŠTVA I UDRUŽIVANJA ZA POZICIONIRANJE NA VINSKOJ KARTI SVIJETA

SAŠA ŠPIRANEC: VINARI SE MORAJU ORGANIZIRATI U ČETIRI VELIKE UDRUGE: SLAVONIJU, DALMACIJU, ISTRU I KVARNER TE BREGOVITU HRVATSKU

ISTRA TREĆI PUT ZA REDOM PROGLAŠENA NAJKVALITETNIJOM EXTRA DJEVIČANSKOM MASLINARSKOM REGIJOM NA SVIJETU

ISTRA DOBILA SVOJ MICHELIN VODIČ

Vijesti: