Predstavljena Strategija razvoja turizma Imotske krajine

Prije godinu dana dogodilo se spajanje i sinergija turističkih destinacija u jedan brend – turističku zajednicu područja Imotske krajne – Imota, a jučer je u Imotskom predstavljena Strategija razvoja...

Prije godinu dana dogodilo se spajanje i sinergija turističkih destinacija u jedan brend – turističku zajednicu područja Imotske krajne – Imota, a jučer je u Imotskom predstavljena Strategija razvoja turizma Imotske krajine do 2025. godine čija bi implementacija trebala osigurati bitne pretpostavke za kvalitetniji turistički iskorak i otvaranje cijelog prostora Imotske krajine sve brojnijim segmentima turističke potražnje.

Tako su turistički djelatnici Imotske krajine donijeli dvije važne odluke i dobili dva važna dokumenta kao prve pretpostavke za strateški razvoj, barem na papiru, a sada je na turističkim djelatnicima i destinaciji da se drže smjera koji im je definiran i implemetira sve navedeno u narednih šest godina.

Imotska krajina je povijesna i zemljopisna činjenica, geografska datost, koja je kroz različite povijesne birokratske i administrativne uredbe rascjepkana i podijeljena. Ovaj projekt formalnog povezivanja i udruživanja grada Imotskog i općina s područja Imotske krajine, nastoji premostiti te administrativne granice, radi lakšeg ostvarivanja ciljeva u turističkom sektoru” izjavio je Luka Kolovrat, direktor TZO Imota prilikom spajanja.

Foto: TZ Imota

Upravo je izrada Strategije razvoja turizma Imotske krajine prvi veliki projekt kojeg je odradila TZ Imota nakon što se utemeljila sredinom prošle godine kao najveća TZ područja u Hrvatskoj.

Izrada Strategije povjerena je Institutu za turizam, a današnjim danom TZ Imota je uvrštena na malobrojni popis lokalnih turističkih zajednica koje imaju ovakav dokument, ističe Kolovrat te dodaje: “Strategija nam je objektivno definirala naše trenutne nedostatke, slabosti, prijetnje i prilike, a posebno je važan akcijski plan koji predviđa više od trideset projekata koje bi trebale ostvariti jedinice lokalne samouprave, TZ Imota, ali i privatni poduzetnici. Ovakvim strateškim i dugoročnim razmišljanjem i djelovanjem u narednom periodu želimo izbjeći improvizacije i greške te još bolje pozicionirati našu turističku destinaciju i ostvariti siguran i stabilan rast” zaključuje Kolovrat.

Financiranje Strategije u bilo je u omjeru 40% od strane HTZ-a, 40% od Ministarstvo turizma, a 20% od stranne TZ Imota.

Navedena strategija služit će kao osnovni regulatorni okvir za koordinaciju i upravljanje aktivnostima različitih gospodarskih subjekata, institucija javnog sektora i svih drugih dionika neposredno ili posredno uključenih u razvoj i podizanje kvalitete cjelovitog turističkog proizvoda ovog područja do 2025. godine. U tom smislu, a vodeći računa ne samo o potrebi pojačane komercijalizacije raspoložive prirodne baštine, uz osiguranje njene dugoročno održive uporabe, već i trajnog očuvanja materijalne i nematerijalne kulturne baštine, optimalnog korištenja raspoloživog razvojnog prostora kao i jačanja potencijala ovog područja za razvoj održivog i zelenog turizma, najvažniji cilj ovog dokumenta svakako je kontinuirano povećavanje razine blagostanja i kvalitete života svih žitelja Imotske krajine.

Ključni ciljevi tako će uključivati uspostavu zajedničke vizije, ciljeva i koncepcije turističkog razvoja; kreiranje dobro osmišljenog, tržišno prepoznatljivog, diversificiranog, ali i međusobno komplementarnog sustava turističkih doživljaja; prepoznavanje određenog broja prioritetnih razvojno-investicijskih i/ili poslovno-upravljačkih projekata u ingerenciji kako privatnog, tako i javnog sektora, odnosno kroz; tržišno (re)pozicioniranje cijelog projektnog područja na turističkom tržištu u funkciji jačanja njegove tržišne prepoznatljivosti i poželjnosti.


Naravno ovo je tek prvi korak te je potrebno još puno posla, ustvari pravi posao tek počinje i nikada neće niti završiti jer brendiranje turističke destinacije i razvoj je proces koji uvijek traje i nikada ne završava. No, najvažnije je znati tko smo, što želimo i gdje želimo doći, a to je upravo definirano strategijom.

U prilogu se nalazi Akcijski plan razvoja turizma Imotske Krajne, kojeg dobro proučite, a uskoro će biti objavljen i cijeli dokument Strategije razvoja turizma Imotske krajine do 2025. godine.

Prilog: AKCIJSKI PLAN RAZVOJA TURIZMA IMOTSKE KRAJINE

U 2018. godini najveći rast ostvaren iz Uk I Francuske

Prema podatcima sustava e-visitor, tijekom 2018. godine Imotska krajina bilježi 9.917 dolazaka s 73.830 noćenja. Povećanje je to od 22,6% u dolascima, odnosno 27% u noćenjima u odnosu na 2017. godinu kada smo imali 8.089 dolazaka i 57.950 noćenja.

Najviše dolazaka i noćenja ostvareno je u Imotskom (4.497 dolazaka i 22.946 noćenja), zatim slijede općine Podbablje (1.924 dolazaka i 18.852 noćenja), Zagvozd (1.255 – 10.294), Proložac (726 – 7.236), Zmijavci (752 – 6.992), Cista Provo (364 – 3.484),  Lovreć (166 – 1.778), Runovići (143 – 1.326) i Lokvičići (72 – 922).

Najviše noćenja ostvarili su gosti iz Njemačke (27.045) a zatim slijede Poljska (10.534), Ujedinjena kraljevina (5.073), Hrvatska (4.324), Francuska (3.858), Nizozemska (2.825), Danska (2.785), Belgija (2.313) itd.

U odnosu na 2017. godinu najveći porast dolazaka i noćenja imaju gosti iz UK (141% rasta) te Francuske (112% rasta).

POVEZANE VIJESTI:

OSNOVANA TURISTIČKA ZAJEDNICA PODRUČJA IMOTSKE KRAJINE – IMOTA

POKRENUTA INICIJATIVA ZA PROGLAŠENJE IMOTSKIH JEZERA UNESCO GEO PARKOM

DALMATINSKA ZAGORA SVOJU TURISTIČKU PONUDU PREDSTAVILA UDRUZI TURISTIČKIH VODIČA NA KINESKOM JEZIKU

Vijesti: