Priča iza novog destinacijskog portala istarskog turizma

Web stranica www.istra.hr već se odavno pozicionirala kao glavna online destinacijska platforma istarskog turizma. A to najbolje govore i konkretne brojke. Tako je u 2018. godini web stranicu posjetilo...

Web stranica www.istra.hr već se odavno pozicionirala kao glavna online destinacijska platforma istarskog turizma. A to najbolje govore i konkretne brojke.

Tako je u 2018. godini web stranicu posjetilo 1.251.852 (2% više nego prethodne godine) uniqe korisnika, s ukupno 1.929.724 sesija i 6.411.742 pregleda stranice.

A kako je danas imperativ pratiti nove digitalne trendove, Turistička zajednica Istarske županije od 2019.godine napravila je redizajn web stranice, a koja je doživjela totalni preokret u pristupu promociji Istre kao naše glavne turističke destinacije. Kako sam već pisao o novoj web stranici, sada donosim malo više detalja kako je zamišljen cijeli projekt.

Glavni fokus više nije na b2b informacije, nego isključivo fokus na korisnika / turiste i prodaji doživljaja i priča.

Kako ističu iz TZ Istre, novi destinacijski portal je centralizirano „online mjesto Istre”, tj. regionalni portal s kojeg se granaju vizualno i sadržajno usklađene lokalne stranice. Na razini Istre stranica ima primarno zadatak inspirirati posjetitelje za dolaskom u Istru (kroz snažan i vizualno atraktivan medijski sadržaj – foto/video), dok na lokalnoj razini primarni zadatak je informiranje.

Strateški ciljevi nove online platforme su pozicionirati Istra.hr kao centralno mjesto za inspiraciju korisnika u fazi sanjarenja i odlučivanja o odabiru odmora u Istri te pozicionirati stranicu kao informativni vodič za korisnike unutar same destinacije. Također, cilj je omogućiti jednostavan upsell posebnih ponuda i aranžmana kroz “affiliate” program te osigurati standardizaciju kvalitete sadržaja na razini regije i lokalnih zajednica. Kao i proteklih godina operativno uređivanje destinacijskog web portala i društvenih mreža radi IRTA (Istarska razvojna turistička agencija) u ime TZ Istarske županije koja vodi i financirala je izradu novog destinacijog portala temeljem nove Digitalne strategije.

Denis Ivošević, TZ Istra: Nova web stranica dizajnirana je i osmišljena na način da korisnik može doci do informacije ili se inspirirati od gore prema dolje i obrnuto.

Kao što sam gore naveo, nova web stranica posvećena je upravo gostu, pa prema smjernicama razvoja sadržaj na stranici mora buditi emocije u posjetitelju s ključnim ciljem stvaranja želje za posjetom, a primarni fokus stranice je na “storytellingu” – tj. kroz priču uvući korisnika u čari Istre. Također, fokus sadržaja je primarno vizualan, no prikazan kroz strukturirani “funnel” posjetitelja, a omogućeni su elementi personaliziranog pristupa.

Kako ističe Denis Ivošević, direktor TZ Istre, nova digitalna platforma objedinjava sve destinacije u Istri i sve proizvode i doživljaje u Istri, ne samo kroz web nego i kroz cijelu platformu društvenim mreža i kanala (Instagram, Facebook, Twitter, YouTube kanal itd.), te prikazuje ponudu svih TZ u Istri. “Web stranica je dizajnirana i osmišljena na način da korisnik može doci do informacije ili se inspirirati i od gore prema dolje i obrnuto. Što to znači? To znači da ukoliko netko traži nešto u Rovinju, automatski preko tražilica dolazi na destinaciju stranicu Rovinja koja je dio destinacije starince Istre ili obrnuto, korisnika može zanimati Istra generalno pa se korisnik kroz filtere interesa ‘spusti’ na stranicu Rovinja ili pak na informaciju o gourmet proizvodu. Upravo se to kroz digitalnu strategiju željelo postići. “ ističe Ivošević te dodaje kako se nastavlja trend povećanja broja korisnika koji destinacijskom portalu pristupaju s mobilnih uređaja. U slučaju spomenute web stranice 62% korisnika prisupa je putem mobitela. “Korisnici žele brzo i efikasno doći do tražene informacije te je upravo radi navedene činjenice ovaj novi destinacijski portal dizajniran da bude ‘user friendy’ (brži, intuitivniji i lakši dostup informacijama) upravo za taj sve veći broj korisnika koji pristupaju s mobilnih uređaja.” naglašava Ivošević.

Jedna od novosti nove web stranice je svakako kategorija MyIstria, koja služi kao planer putovanja. Tako svaki članak ima mogućnost da se označi i povuče u svojevrsnu košaricu, te se tako dobiva personaliziran planer. Također, postoji svojevrsni agregator koji kroz početne dvije opcije ( Sport ili slobodno vrijeme ) vodi dalje na različite podkategorije ili stil otkrivanja Istre. “Planer putovanja omogućuje korisnicima da si samostalno kroz dane po interima kreiraju program (itinerer), spremaju isti i dijele s prijateljima, obitelji…Već neko vrijeme je u funkciji ‘chat’ opcija putem koje u real time-u korisnik weba može komunicirati s agentima u kontakt centru. To je osim telefona dodatna mogućnost putem koje korisnici mogu u svakom trenutku dobiti informacije koje ih zanimaju od agenata.” ističe Ivošević.

Projekt #ShareIstria u 2019. godini uvodi neke novosti

Danas su u digitalnoj noj strategiji sve je važnija suradnja s raznim influenserima, a upravo je TZ Istre bila prva u implementaciji jedne takve priče, kroz projekt #ShareIstria, koji već četiri godine dovodi influencere u destinaciju.

Tako je kampanja #ShareIstria u izdanju za 2018. godinu dovela je u Istru 28 influencera, a obuhvatila je 8 tjedana tijekom kojih su gosti otkrivali Istru i njene sadržaje. Svaki je autor na svojim profilima na društvenim mrežama imao priliku objavljivati postove o Istri u ukupnom trajanju od 21 dan od dolaska u destinaciju.

Rezultati kampanje su više nego odlični. Tako je ostvareno preko 3.81 milijarda impresija, a prosječno 43 milijuna impresija sadržaja uz hashtag #ShareIstria na dnevnoj razini za vrijeme trajanja kampanje. Kampanja je imala doseg od 384 milijuna korisnika (godinu prije 254 milijuna), a doseg sadržaja uz hashtag #ShareIstria na dnevnoj razini za vrijeme trajanja kampanje iznosio je 4.4 milijuna.

No osim dosega, jedan od najvažnijih faktora je interakcija. Tako je ostvareno 3.8 milijuna lajkova , a prosječno je ostvareno 30.500 lajkova na sadržaj uz hashtag #ShareIstria na dnevnoj razini za vrijeme trajanja kampanje, dok je najbolja ostvarena interakcija na dnevnoj razini iznosila 225.000 lajkova u jednom danu.

Specijalizirane stranice TZ Istre

Za novu kampanju Share Istria, Ivošević najavljuje i neke novosti, kao što je dovođenje celebrity influencera. “Za novo izdanje dovesti ćemo u destinaciju uspješne i popularne blogere, fotografe i putopisce, poznatije kao travel influencere, s jednostavnim ciljem: promovirati Istru na svjetskoj razini uz najkvalitetnije turističke ambasadore današnjice. Ove godine ćemo pokušati dovesti nekoliko celebrity influencere koje ćemo pokušati integrirati u svakodnevni život naših partnera….vinari, uljari hotelijeri, lovci, vodiči tako da iskuse svakodnevni život naših ljudi, da iskuse koliko je truda zalaganja i znanja i umijeća potrebno da se izradi jedan super produkt, a koji oni jednom fotografijom i mini textom promoviraju. Na taj način želimo dati dodatnu vrijednost našim proizvođačima, a influencerima, da u prvom licu osjete uloženi trud i odricanje kako bi se proizvela vrhunska kvaliteta. S obzirom na složenost projekta skratit ćemo rok trajanja projekta ovisno koliko ćemo celebrity influencera uspjeti angažirati” istaknuo je Ivošević.

Na web stranici obuhvaćeni su mnogi pružatelji usluga u turizmu, a klikom na jedan od proizvoda web pruža pregršt informacija pa sve do krajnje informacije, a to je direktan kontakt s ponuditeljem. No, kako se konstantno pojavljuju novi pružatelji usluga, te svi oni pružatelji usluga koji trenutno nisu na webu, iz TZ Istre pozivaju sve da im se jave i pošalju informacije o proizvodu ili usluzi kao bi njihovu ponudu uklopili u novu web stranicu.

Kako je novi destinacijski portal pušten online tek takoreći 01.01., potrebno je još koji mjesec da on se on u svim njegovim dijelovima optimizira. Potrebno je reći da je izrada tako jedne široke digitalne platforme izuzetno kompleksan posao.” zaključuje Ivošević.

POVEZANA VIJEST:

Vijesti: