Priča iza novog vizualnog identiteta TZ Dubrovačke-županije

Početkom tjedna predstavljen je novi vizualni identitet Turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske županije, a najboljim radom na Natječaju za dizajn vizualnog identiteta odabran je rad pod nazivom AMBLEM tima PROSPEKT (Nikola...

Početkom tjedna predstavljen je novi vizualni identitet Turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske županije, a najboljim radom na Natječaju za dizajn vizualnog identiteta odabran je rad pod nazivom AMBLEM tima PROSPEKT (Nikola Šubić, Martina Vasilj Matković, Mile Kušić). U razgovoru s Mile Kušićem iz tvrtke Prospekt donosimo Vam priču iza novog vizualnog identiteta TZ Dubrovačke-županije.

Kao glavni komunikaciji element i svakako glavna zvijezda Dubrovačko-neretvanskog turizma je grad Dubrovnik, koji je tako kroz glavni predloženi slogan Dubrovnik & Around ( trenutni slogan je Dubrovnik Rivijera i otoci ) uspješno bio povezan s cijelom županijom tj. destinacijama u klasteru (Dubrovnik, Pelješac, Neretva, Mljet, Korčula i Lastovo ) kako bi se turisti lakše povezali s cijelom destinacijom, a i samim time olakšana je komunikacija i prepoznatljivost cijele regije.„U promišljanju vizualnog identiteta TZ Dubrovačko-neretvanske županije kao osnovu smo uzeli osnovna obilježja županije, koja se u velikoj mjeri i preklapaju s percepcijom turista: Povijesna baština – najprepoznatljivija kroz zidine, sunce i more (htjeli mi to ili ne), autohtoni „plodovi zemlje“, slavna pomorska tradicija te duga i razvedena obala / otoci“ ističe Kušić te dodaje kako su svi spomenuti elementi zajednički cijeloj županiji i njenom najprepoznatljivijem dijelu – gradu Dubrovniku čije se ime uostalom nalazi i u imenu županije.
dnn1

Tako se stvara sinergijski učinak i ujedno razrješava trenutna konfuzija u komunikaciji do koje je došlo zbog korištenja potpuno različitih identiteta ističe Kušić te dodaje „Koristimo riječ Dubrovnik kao ime destinacije zbog važnosti, prepoznatljivosti i utjecaja Dubrovnika. Dubrovnik je i sjedište županije, u nazivu je županije. Dubrovniku je pridodano „& around“ (okolo, naokolo, unaokolo) pa se na taj način nagovješćuje da vrijedi pažnju obratiti i na ostale dijelove županije u okolici Grada.

Kroz vizualni identitet izolirano šest važnih i prepoznatljivih ikona-grafema s kojima se povezuju druge destinacije u županiji.

  1. Sunce – visok udio turista kojima su povoljni klimatski uvjeti jako bitan faktor pri odluci za posjet se nikako ne smije zanemariti
  2. Zidine – najprepoznatljiviji su motiv dubrovačkih razglednica, ali treba istaknuti i često zanemarene Stonske zidine
  3. Brodovi i lađe – Grad Dubrovnik je bio povijesna pomorska velesila, a brod je i dalje izuzetno bitan turistički proizvod, ne samo na moru – neretvanske lađe su autohtona neretvanska plovila kojima je posvećen i turistički spektakl Maraton lađa
  4. Poljoprivredni proizvodi – najprepoznatljiviji su proizvodi agrumi i grožđe, zastupljeni u čitavoj županiji, ponajmanje u samom Gradu tako da imamo finu isprepletenost Dubrovnika i okolnog agrara.
  5. Otoci – Elafitski otoci, Korčula, Mljet i Lastovo turistički su biseri koji izvanredno dopunjavaju ponudu
  6. Voda – more je conditio sine qua non cjelokupne turističke destinacije, ali treba istaknuti i rijeku Neretvu, izuzetno bitnu za poljoprivredu u županiji

Svakom od šest predloženih „amblema“ klastera pridodan je i boju sukladno njihovoj temeljnoj razlikovnoj karakteristici – tako crvena označava kulturno-povijesnu baštinu, zelena prirodu, plava more. „Za krovni znak destinacije koristi se zlatna boja dajući mu tako na značaju i prepoznatljivosti. Isti se sustav boja, kao i ikone (uz drugačiji sustav slaganja) mogu koristiti i za primjerice znakove kapitalnih županijskih projekta čime se dobiva još veća unificiranost i prepoznatljivost. „ rekao je Kušić te dodao kako predloženi znakovi svojim oblikom i izgledom podsjećaju na amblem, štit ili grb koji se često povezuju s kraljevima i velikodostojnicima pa to dodatno daje znakovima uzvišenu i povijesnu notu.

dn8

A grad Dubrovnik kao i cijela Dubrovačka-neretvanska županija ostvarila je dubok trag u europskoj kao i u svjetskoj povijesti. Slogan koji se koristi u predloženim promotivnim materijalima je Fell free to… iz kojeg se mogu izmjenjivati riječi, a veže se uz slobodu. Dakle, slobodno uživajte (enjoy), istražujte explore) itd… Upravo sloboda je izrazito važna za značenje Dubrovnika te je tako Libertas slogan grada Dubrovnika, što po latinskoj riječi znači sloboda. Također, riječ “libertas” bila je slogan i simbol Dubrovačke Republike, a sloboda se smatrala jednom od najvećih životnih vrijednosti. Ona je među prvima u svijetu zabranila ropstvo, donijevši odluku o zabrani 1418. godine, dok na tvrđavi Lovrijenac na kamenu piše latinski natpis: “Non bene pro toto libertas venditur auro”, što na hrvatskom jeziku znači “Sloboda se ne prodaje za svo zlato”.  „Sloboda je jedna od povijesnih najvećih životnih vrijednosti grada, njegov slogan i simbol. Zadnji dio slogana je promjenjiv pa možemo koristiti Feel free to … relax, enjoy, explore, discover i sl. (Slobodno uživajte, se opustite, istražite, otkrijte).“ zaključuje Kušić iz kreativnog studija Prospekt iz Rijeke.

Slogan kako i ističe Kušić, nije ograničen na jednu komunikaciju nego je podložan svojim ekstenzijama pričati razne turističke priče i doživljaje kojima je Dubrovačko-neretvanska županija svakako puna. Upravo naše autohtone, jedinstvene i autentične priče moramo ispričati i „prodavati“ turistima jer to je i smisao turizma – otkrivati nove načine i kulture življenja kroz identitet, povijest, gastronomiju itd…  Budimo to što jesmo – Hrvati, jer upravo turisti to žele upoznati, degustirati i doživjeti.

 

Vijesti: