Priča iza Poreč Open Air festivala koji uspješno ispunjava svoju viziju da svakom gostu svaki dan pruži nezaboravne uspomene

Već se nekoliko godina u okviru turističke industrije govori o važnosti pružanja jedinstvenog i autentičnog destinacijskog iskustva za današnjeg sve zahtjevnijeg gosta. Uz trenutnu ulogu društvenih mreža i digitalnog...

Već se nekoliko godina u okviru turističke industrije govori o važnosti pružanja jedinstvenog i autentičnog destinacijskog iskustva za današnjeg sve zahtjevnijeg gosta. Uz trenutnu ulogu društvenih mreža i digitalnog svijeta kod današnjih korisnika, njegova visoka očekivanja započinju već na Instagramu, puno prije samog dolaska i doživljaja destinacije, uz obilje savršenih fotografija iz lokacija na koje su naišli kroz svoju dnevnu dozu scrollinga. Sa strane turističke ponude, sun and sea se čini kao neka davna formula koja je možda zadovaljavala potrebe i želje nekadašnjeg gosta, no aktualni foodies, culture buffs, solo travelers i ostali interesni segmenti gostiju svojim očekivanjima dižu ljestvicu turističke ponude danas.

Promatrajući trendove koji se u turizmu događaju na svjetskoj razini, kategorija sadržaja koje turisti mogu doživjeti u destinaciji (Tours and Activities) je u konstantnom rastu, i po potražnji gostiju i prihodovno. Slijed događaja je jasan: destinacije, u suradnji sa svojim turističkim dionicima, trebaju osigurati izvanredno iskustvo i jedinstven doživljaj boravka uz sadržaj krojen po mjeri gosta. Tu počinje priča o Poreč Open Air Festivalu.

100 dana festivala, 14 različitih programa te 251 događanje uz 250 izvođača na 20 lokacija diljem Poreča sumiraju obujam koji je ova inicijativa imala u turističkoj sezoni 2016. Popratni slogan Poreč Open Aira, Festival of Life, odlično dočarava njegovu bit – od 9. lipnja do 10. rujna destinacija Poreč se za svoje posjetitelje pretvorila u jednu veliku pozornicu prepunu sadržaja složenog po mjeri svog gosta: ulične performanse, glazbene večeri, kino i kazališni program te posebna događanja i koncerti su svakoga dana prošle sezone dala gostu priliku da u potpunosti uživaju u ljepoti putovanja i istraživanja destinacije.

Za dnevni dio programa festival je udružio snage s već razvijenim i popularnim Istra Inspirit programom, koji gostima dočarava sve posebnosti i autentične priče Istre i Poreštine, od specifičnosti, mitova i legendi do gastronomije. Kako obiteljski turizam čini veliki dio turističke potražnje u Poreču, poseban je program osmišljen i za one najmlađe. Tako su se mogli doživjeti Bal princeza i program Cirkusa u gradu koji su destinaciju doista učinili mjestom zabave i veselja za cijelu obitelj.

Glazbeni je program objedinjavao 4 vrste glazbenih večeri: Get your Rhythm and Blues, Just Jazz, Electric Nights i Unplugged Nights, organizirane za sve dobne skupine tijekom čitavog tjedna, uključujući u koncept i lokalne domaćine i barove. Uz brojne izvođače i njihove melodije diljem grada, porečke su ulice ovim dijelom programa poprimile onaj karakterističan istarski štih koji svaki gost posebno uživa i cijeni u istarskim šarmantnim gradovima. Večernji je sadržaj bio dodatno obogaćen kino programom uz Open Air Cinema, gdje su gosti imali priliku svake večeri pod zvijezdama uživati u aktualnim filmskim hitovima na pitoresknoj lokaciji Ville Polesini i Lungomare promenadi, uz stare zidine starogradske jezgre Poreča.

Dodatnu dozu atrakcije kod porečkih večeri dao je i Electric Nights program, koji je grad tijekom cijelog ljeta, uz divljenje i domaćih i turista, uz Lungomare i Rivu pretvarao u pravi laserski show.

Cijeli je program bio dodatno oplemenjen zasebnim eventima poput glazbenog nastupa domaćih zvijezdi, 2Cellos i Tonija Cetinskog, Rock Off koncerta uz nastup Hladnog Piva, dvodnevnog Club MTV Europe Summerblast festivala i Street Art Festivala u kolovozu.

Kvaliteta festivala uz opisani program i odličnu komunikaciju uključenih timova na lokaciji, kao i online prisustvo u promociji i oglašavanju festivala na digitalnima kanalima prema interesnim tržištima, pozicioniraju ovaj festival kao vodeći primjer u segmentu organizacije turističkog događanja u destinaciji. Festival je zabilježio više od 50 tisuća posjetitelja kroz tri mjeseca za dio programa koji je mogao pratiti broj sudionika, a procjena je da je spontanim trenucima i događanjima na ulicama Poreča sudjelovalo i uživalo i puno veći broj gostiju. U projekt je bilo uključeno 11 lokalnih ugostitelja na gradskom području održavanja festivala, te Pučko otvoreno učilište Poreč, Istra Inspirit kao lokalni programski partneri te ostali lokalni izvođači.

Zbog iznimno velikog interesa javnosti pojedine programske sadržaje (Istra Inspirit i Princess Ball) bilo je moguće pratiti jedino uz prethodnu rezervaciju, čak i tjedan dana prije same izvedbe.

Iza Poreč Open Air Festivala stoji hotelska tvrtka Valamar Riviera, koja je pretvorila svoju viziju da “svakom gostu svaki dan pruži nezaboravne uspomene” u stvarnost, postavši inicijator, partner i glavni sponzor festivala.

Ovu turističku inicijativu podržavaju i sponzori domaćini Grad Poreč, Turistička zajednica Grada Poreča, Turistička zajednica Istarske županije i Hrvatska turistička zajednica. Idejni koncept festivala i njegova realizacija poduprta je od strane MPG tvrtke, imena koje stoji iza značajnih turističkih evenata u Hrvatskoj poput Ultra Europe, MTV Summerblast i Umagination festivala te nedavno potvrđenog Dinner en Blanc eventa u Zagrebu, uz online podršku sestrinske agencije Envy.

Potvrdu o uspjehu inicijative daje i nagrada Zlatna koza u kategoriji najbolje manifestacije 2016, dok je grad Poreč na Danima turizma oplemenjen titulom najbolje ljetne destinacije.

Autor: Marina Krizman, Envy

Vijesti: