Promotivni spot HTZ bio bi odličan da je objavljen prije 10 godina, ali danas su očekivanja puno veća

Novi promotivni sport HTZ je odličan, koristi naše poznate sportaše kao ambasadore hrvatskog turizma, koristi najnovije trendove snimanje kadrova pomoću bespilotne letjelice, šalje emotivne poruke, prikazuje našu raznolikost. Odličan...

Novi promotivni sport HTZ je odličan, koristi naše poznate sportaše kao ambasadore hrvatskog turizma, koristi najnovije trendove snimanje kadrova pomoću bespilotne letjelice, šalje emotivne poruke, prikazuje našu raznolikost. Odličan spot u skladu najnovijih trendova.

Tako nekako bi glasila poruka prije 10 godina, no kroz prizmu današnjeg vremena moje osobni stav je kako je spot „prosječan“, mozaičan tj. ništa posebno te smo se takvih spotova u nazad 10 godina nagledali na stotine, tisuće. Svakako nije u skladu očekivanjima i potražnji današnjeg tržišta, te velike konkurencije i šuma u komunikaciji.

Kao prvo svakako je pohvalno kako je napokon HTZ uključio naše sportaše kao ambasadore hrvatskog turizma. Šteta što je toliko dugo trebalo da se napokon naše sportaše uključe u promociju Hrvatske, makar oni to rade svojim sportskim uspjesima od prvog dana i svakako su nas zadužili. Samo se treba sjetiti 1998 godine i uspjeh naših nogometaša koji su naše poznate kockice brendirali u cijelom svijetu. Ne samo nogometaši neko i svi ostali sportaši i sportašice svih ovih godina. Upravo te kockice su sinonim za Hrvatsku i dan danas, dok s druge strane smo ih nekako zaboravili, lutamo i tražimo kao nešto „novo“, a već imamo kockice koje su jedinstvene i po kojim smo prepoznati. Imati tako jak brend je rijetkost, a moć istog se dovoljno oslikava kada spomenemo slogane: “What happens in Vegas stays in Vegas” kao i „ I Love NY“ . Zašto ga mijenjati kada smo po njemu prepoznati, jedinstveni i svi znaju za nas, treba ga samo oplemeniti i dodati mu nove dodane vrijednosti.

No vratimo se na temu.

Oduševljene novi spotom prvenstveno dolazi od činjenice kako smo napokon iskoristili naše sportaše kao ambasadore hrvatskog turizma i to je svakako pozitivno. No, je li to dovoljno? Je li to dovoljno sukladno vremenu u kojem živimo? Jesu nam očekivanja preniska?

Ne smijemo zaboraviti kako se radi o brendiranju Hrvatske te se ne mogu oteti dojmu kako smo opet loše odradili posao. Moramo biti argumentirani i pozitivno kritični. Rad HTZ-a se uvijek prati pod posebnim očima i skloni smo javno argumentirno kritizirati ili hvaliti njihov rad, no ovo nije kritika radi kritike, jer opet, radi se o izrazito važnom segmentu – brendiranju Hrvatske i slici koju šaljemo u Svijet.

Osobno smatram kako je ovaj spot trebao biti samo jedan od “10” spotova kao ekstenzija glavnog spota i komunikacije. Kao i napraviti posebnu platformu tj. komunikacijsku strategiju s našim sportskim ambasadorima, a ne samo jedan promotivni spot. Doduše, kako je navedeno spot će se kratiti i napraviti će se više kratkih spotova, sukladno ciljanom tržištu. No, to svakako nije dovoljno, jer jedan spot svakako ne čini razliku i mora biti dio cijele komunikacijske priče i strategije. Spot je klasičan i mozaičan, bez neke ideje i apsolutno ništa posebno. Nema emocija i doživljaja kao motiv dolaska kao niti neke priče koja će nas izdvojiti od drugih. Danas je šum u komunikaciji strašno velik, te da bi se istaknuli moramo biti jedinstveni, imati posebnu priču i biti drugačiji od drugih. Pogotovo kada smo „mali“ te kada ne raspolažemo s velikim budžetima za promociju kao neke druge turističke destinacije. Fali i emocija i neke priče, onaj neki „drive“ i potreba da ga podijelim na društvene mreže, pogotovo iz perspektive stranog turista koji su i ciljna skupina spota.

Pogledajte promotivni spot još jednom i kroz prizmu današnjeg vremena i poslovanja 21 stoljeće? Je li to dovoljno?

Puno je kritika na društvenim mrežama, a najčešće su kako je u spotu samo jedna žena ( Zrinka Cvitešić ), kako se trebalo uključiti neke druge poznate sportaše kao što su recimo Kostelići, Mirko Filipović, Goran Ivanišević itd… kako je loš engleski jezik, kako nedostaje kadrova iz drugih regija, kako je preklasičan, kako je previše kadrova snimanim dronom itd…

Svakako se slažem s navedenim argumentima, sve su to jako važni detalji. Detalji koji čine razliku. Imam osjećaj kako je sve napravljeno na silu i u kratkom vremenu. A to govori i činjenica kako je za realizaciju cijelog spota, od ideje do premijere, neslužbeno prošlo samo dva – tri mjeseca mjeseca.

Tri mjeseca je svakako premalo, neozbiljno i neprofesionalno, pogotovo jer se radi o brendiranju Hrvatske. Ovakvi projekti se pripremaju mjesecima, ako ne i godinama, pazi se na svaku sekundu spota, riječ, kadar itd… Odličan primjer je kampanja Great iz UK-a. Kampanja koja brendira cijelu Veliku Britaniju kroz razne segmente kao što je obrazovanje, turizam, kultura i gospodarstvo. No, u Hrvatskoj nažalost još nemamo ured ili neko tijelo zaduženo za brendiranje Hrvatske, kao niti sinergiju i svijesti o brendiranju Države na tom nivou, kako horizontalno tako ni i vertikalno.

Netko bi morao dobiti otkaz zbog glazbe u promotivnom spotu

Osobno smatram kako je glazbena podloga prespora i da glazba mora biti dinamičnija, no nisam glazbeni stručnjak, ali to je moj osobni dojam. No jedna mi je činjenica jako zasmetala i zbog tog gafa bi netko trebao dobiti otkaz, bar bi dobio u privatnom sektoru. Dakle, za izradu spota potrošeno je 700.000 kuna, dok je glazbena podloga koštala 49$ i dostupna je na ovom linku za kupnju.

Nije novost da se glazba kupuje preko ovakvih stranica i često je koriste marketinške agencije, niti je upitna cijena iste, no tragedija je kako je korištena glazba za promociju naše Države koju je već prije netko koristio i koju upravo sada možemo kupiti i iskoristiti za neku drugu prigodu. Zamislite da se ista glazba koristi za neku reklamu deterdženta ili paste za zube – jasna vam je poanta. Da stvar bude gora, ista glazbena podloga je već korištenja i to u Hrvatskoj, za potrebe promotivnog spota jedne političke stranke. 

Ako već kupuješ glazbu s ovakvih portala, onda kupiš licencu da je nitko više ne može koristiti te je nedopustivo da je glazbu već netko koristio, tko zna u koje svrhe. Pričamo o brendiranju Hrvatske!  To je nedopustivo!

Mogli bi sada u detalje analizirati cijeli spot i trebali bi tj. trebali su u HTZ-u, no to prepuštam nekima drugima, stručnjacima u svakom području, a kojih svakako imamo u Hrvatskoj. Dapače, stručnjake koji su postigli svjetske uspjehe i priznanje, od marketing agencija, stručnjaka za digitalni marketing, dizajn, fotografiju, brendiranje itd…

Svakako je pozitivno što je napravljen taj iskorak i napokon se uključilo naše sportaše u promociju Hrvatske, no opći dojam je kako je sukladno današnjim trendovima i potrebama tržišta, spot mozaičan, klasičan i kako je izvedba trebala biti puno puno bolja. Puno više emocija i doživljaja, jer se imamo čime hvaliti i biti ponosni. Upravo je naša najveća vrijednost naša raznolikost i autentičnost. Ne smijemo se zadovoljavati prosjekom, u današnjem vremenu moraš biti brži, drugačiji i inovativniji ili Plava krava kako bi rekao Seth Godin. Konkurencija ne spava, dapače, snažno se bori da bude bolja od nas, a mi joj samo dajemo još više prostora.

Turizam se sastoji od emocija, doživljaja i priča, a mi smo i dalje nažalost prosječni.

 

Vijesti: