Pula korak bliže izgradnji terminala za kruzere

Pula je veliki korak bliže izgradnji terminala za kruzere u luci, koji u perspektivi može donijeti preko 200 dolazaka kruzera i više od pola milijuna putnika. Usporedbe radi, posljednjih godina...

Pula je veliki korak bliže izgradnji terminala za kruzere u luci, koji u perspektivi može donijeti preko 200 dolazaka kruzera i više od pola milijuna putnika. Usporedbe radi, posljednjih godina bilježilo se 60-ak dolazaka kruzera s manje od 10.000 putnika, piše Glas Istre. 

Brodski putnički terminal u pulskoj luci gradio bi se sjeverno od rive, na potezu Rta Guc. Izgradnjom terminala osigurala bi se mogućnost za privez čak tri broda, a dodatna je prednost ta što brodovi puno lakše mogu ući i izaći iz terminala jer je dubina mora ondje 12 metara. U planu je izgradnja tri terminala, mola i ostalih popratnih objekata za brodove. U prvoj fazi predviđena je izgradnja jednog terminala, 400 metara dugačkog mola, koji bi bio povezan s kopnom.

Upravo smo prošli tjedan dobili očitovanje Ministarstva financija na projekt izgradnje Pomorskog putničkog terminala u pulskoj luci na Rtu Guc. Nakon što smo Ministarstvu gospodarstva ovaj projekt prijavili na popis projekata od strateške važnosti za Republiku Hrvatsku, to je ministarstvo od svih ostalih ministarstva zatražilo očitovanje o projektu, kojeg smo, inače, i radili u suradnji s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture. Dobiveno očitovanje Ministarstva financija je bez primjedbi, pogotovo jer smo već izradili Studiju izvedivosti i analize troškova. Sada nam predstoji izraditi investicijski plan za petogodišnje razdoblje. Usto, dobili smo na raspolaganje 65.000 eura kako bismo proveli ispitivanja morskog dna, odnosno obavili geomehanička istraživanja. Sve kako bismo vidjeli na koji bi se način projekt razvijao i na koji bi se način odradila gradnja”, izjavio je za Glas Istre ravnatelj Lučke uprave Pula Donald de Gravisi o projektu terminala u pulskoj luci, zbog kojeg je tadašnji Državni ured za upravljanje državnom imovinom (DUUDI) dodijelio na trajno korištenje Lučkoj upravi Pula 14 hektara državnog zemljišta na Vellelungi.

Cjelokupni projekt, od gradnje obale i svih objekata tj. komplentne infrastrukture,  koštao bi od 120 do 150 milijuna eura. Inače, prošle godine broj putovanja stranih brodova za kružna putovanja manji je za 16,2%, a broj putnika na tim brodovima manji je za 13,3% u odnosu na isto razdoblje 2016. Ukupan broj dana boravka brodova u istom razdoblju manji je za 16,9%

PRILOG: Studija izvedivosti / analiza troškova i koristi izrade putničkog terminala u Puli

POVEZANA VIJEST: SVE MANJE KRUZERA NA JADRANU

 

Vijesti: