Mato Franković, grad Dubrovnik: Ni jednom se nije dogodila blokada ulaska u povijesnu jezgru s Pila, što je proteklih godina bila ustaljena pojava

Izvor / Foto: Grad Dubrovnik, Pixabay.com

U Dubrovniku je početkom godine predstavljen projekt ‘Respect the city’ kojim gradska uprava želi osigurati održivost dubrovačkog turizma te izbjeći situaciju u kojoj će ‘postati žrtve vlastitog uspjeha’.

Nepodnošljive ljetne gužve i doslovno zakrčenje središta i stare gradske jezgre već godinama muče Grad Dubrovnik, no s obzirom na konstantni rast dolazaka turista (prošle godine je Dubrovnik ostvario najveći broj noćenja u Hrvatskoj, te je među gradovima s najvećim turističkim rastom), situacija je postala takva da CNN ‘reklamira’ Dubrovnik kao jednu od 12 destinacija koje treba izbjegavati a UNESCO mu je zaprijetio oduzimanjem statusa svjetske kulturne baštine.

Kako bi spriječili daljnja zagušenja i stihijski razvoj masovnog turizma, te – kako kažu – degradaciju identiteta i kulturnih i prirodnih vrijednosti, u Gradu su se odlučili hitno djelovati te su pokrenuli projekt Respect the City čiji je cilj nizom kratkoročnih, srednjeročnih i dugoročnih mjera i rješenja unaprijediti pozitivne učinke turizma, a smanjiti njegove negativne učinke.

Kakva je situacija danas nakon turističke sezone iz grada Dubrovnik komentirali su kako je brojne mjere koje su provedene proteklih godinu dana dale vidljive rezultate već ove sezone. “Ni jednom se nije dogodila blokada ulaska u povijesnu jezgru s Pila, što je proteklih godina bila ustaljena pojava” naglasio je dubrovački gradonačelnik Mato Franković, predstavljajući kratkoročne aktivnosti i mjere projekta ”Poštujmo Grad – Respect the City”.

Posebno se osvrnuo na imidž Dubrovnika u stranim medijima te je za primjer naveo napise u svjetski poznatim medijima koji su Dubrovniku predviđali “smrt” zbog velikog broja turista, a nakon godinu dana, kazao je gradonačelnik, izvještavaju o pozitivnom upravljanju destinacijom.”Kao građani, moramo biti svjesni da živimo od turizma i da će uvijek biti gužvi, ali na nama je da grad učinimo prohodnijim. U godinu dana ne možemo sve probleme riješiti, ali to možemo napraviti dugoročno”, kazao je gradonačelnik posebno se osvrnuvši na najveći problem u gradu, a to je zagušenost prometnica kao rezultat liberalizacije taksi tržišta, što se tijekom ljetnih mjeseci reguliralo uz pomoć PU dubrovačko-neretvanske i prometnog redarstva Grada Dubrovnika.

DUBROVNIK NAPOKON SMANJUJE DOLAZAK KRUZERA. OD SLJEDEĆE GODINE MAKSIMALNO DVA KRUZERA DNEVNO U DUBROVNIKU

Izuzetno važno naglasio je gradonačelnik stratešku kontrolu nad lučkim područjem, dodajući da smo kojim slučajem, prije godinu dana, koncesionirano područje predali francusko-turskom konzorciju ili nekom drugom da danas ne bi bili u mogućnosti ništa napraviti, odnosno poduzeti bilo kakve mjere u tom području. Naveo je i kako su poduzete mjere o boljem rasporedu dolazaka kruzera te boljoj koordinaciji svih nadležnih službi ove  godine već rezultirale manjim gužvama, a  mjere za iduću godinu, kada se broj kruzera ograničava na dva dnevno dodatno će poboljšati situaciju. Sve to postignuto je u suradnji s Cruise Lines International Association (CLIA), udrugom s kojim je kontakt inicirao Grad Dubrovnik.

Gradonačelnik se osvrnuo i na zabranu izletničkih autobusa četvrtkom i subotom iz destinacija koje dolaze van Dubrovnika, postavljanje konopa na Pilama koji regulira pješački promet, rasterećenje Pila od ilegalnih bookera, a najavio je manje opterećenje povijesne jezgre po pitanju prometa i parkinga. Naglasio je kako Pile moraju biti mjesto ukrcaja i iskrcaja, a ne većeg zadržavanja.”Planiramo izgraditi garažu u Vukovarskoj ulici, kod DTS-a, te urediti parking na Žičari. Nakon toga bi područje oko povijesne jezgre bilo samo za parking građana, a posjetitelji bi dolazili javnim gradskim prijevozom. Također, na Pobrežju bi osigurali tisuću parkirnih mjesta”, pojasnio je.

Voditelj projekta “Respect the City” Ranko Milić kao središnje probleme detektirao je stihijski turizam, smanjene kvalitete života i ugroženost baštine, ključne teme po njemu su ljudi, upravljanje turizmom, održivi razvoj i održivi promet. Istaknuo Gruž kao neiskorišteni razvojni potencijal grada, a dodao je kako se uz valorizaciju ljetnikovaca i renesansnih vrtova mogu stvoriti ‘nove vrijednosti’ i proširiti percepciju da Dubrovnik nije samo povijesna jezgra.

Želimo stvoriti aplikaciju koja je zamišljena tako da ljude pozivamo da se uključe u pustolovinu. Ideja je da preko toga komuniciraju očekivanja i iskustva te da ona kookreiraju koz platformu i tako stvaraju rute putem kojih će ljudi vidjeti što ih zanima. Ona će sugerirati kako iskoristiti vrijeme na najbolji način i izbjeći gužve”, pojasnio je Milić koji je predstavio i ideju Dubrovačkog brodskog električnog tramvaja koji bi prevozio putnike iz Gruža u povijesnu jezgru, a prema kasnijim mogućnostima i do Župe i Konavala.

U kasnijoj raspravi na pitanje potrebe povećanja kapacitet prometnica prema već izrađenoj prometnoj strategiji, zamjenica gradonačelnika Orlanda Tokić kazala je da je prometna studija iz 2012. godine neprovediva jer se puno toga promijenilo.

Nova analiza će obuhvatiti cijeli grad, a najveći naglasak je na Gružu gdje želimo stvoriti novi urbani centar sa zelenim površinama, tržnicom, pješačkim i parkirališnim zonama. Cilj je izmjestiti promet, integrirati povijesne vrtove i stvoriti nove atrakcije gdje bi se gosti zadržavali. Zbog svega toga generira se niz projekata od potencijalne lokacije tunela koji bi išao od Lapad stanice pa sve do izlaza iz grada, nadzemnih garaža, ljetnikovaca… Svakako, riječ je o paketu projekata s velikim financijskim izdacima, a jedan od prvih je Lapadska obala”, kazala je zamjenica Tokić.

„Poštujmo Grad“ dobio i vizualno rješenje

Vizualni identitet projekta „Poštujmo Grad“ (Respect the City) predstavljen je u ponedjeljak, a rad je studija Flomaster, dubrovačkog dizajnera Orsata Frankovića.

Vizualni identitet izveden je jednostavno iz inicijala osnovnih riječi naziva na hrvatskom i engleskom jeziku, a na osnovu njihove sličnosti (P i R, G i C). Konačna forma asocijativno se vezuje uz tradicionalne globalne znakove zaštite (Copyright i Registered Trade Mark). “On objedinjuje sve aktivnosti i izveden je na jednostavan način. Definirana je i komunikacijska strategija koja je namijenjena za inozemstvo, ali i lokalno stanovništvo. Majice s logom moći će koristiti komunalni redari, aplicirati se i na Sanitatove suncobrane, Libertasove autobuse, strate i slično” pojasnila je zamjenica gradonačelnika Jelka Tepšić.

Vizualni identitet aplicirat će se na različite materijale i činit će podlogu za komunikaciju različitih sadržaja, poruka i akcija usmjerenih prvenstveno prema posjetiteljima, ali i građanima zaključuju iz grada Dubrovnika.

Vijesti: