Ruralni turizam u Splitsko-dalmatinsko županiji iako raste, još je uvijek na početku

HGK Županijska komora Split u sklopu Adriatic Gastro Showa-a, održala je panel ”Ruralni turizam 365 Splitsko-dalmatinske županije” Panel, koji je u sklopu sajma Adriatic Gastro Show održan 8. veljače,  organizirala...

HGK Županijska komora Split u sklopu Adriatic Gastro Showa-a, održala je panel ”Ruralni turizam 365 Splitsko-dalmatinske županije”

Panel, koji je u sklopu sajma Adriatic Gastro Show održan 8. veljače,  organizirala je HGK ŽK Split upravo s ciljem sagledavanja situacije u ruralnom turizmu, potencijala kojima raspolažemo te mogućnosti za jači razvoj ovog značajnog i nedovoljno razvijenog segmenta turizma, koji uvelike može obogatiti turističku ponudu i produljiti sezonu.

Splitsko-dalmatinska županija, kao i Hrvatska, ima značajnu prirodnu i sociokulturnu osnovu za razvoj ruralnog turizma, uvodno je istaknula Nataša Bušić iz HGK Županijske komore Split. te dodala “Međutim, ta osnova nije dovoljno i na pravi način iskorištena, te unatoč ogromnom potencijalu ruralni turizam u našoj županiji i Hrvatskoj, u usporedbi s onim u primorskom dijelu, zauzima relativno mali udio te još uvijek nije dovoljno razvijen”

Turistička zajednice Imota jedina je turistička zajednica područja u Splitsko-dalmatinskoj županij, a njen direktor Luka Kolovrat,naveo je da proteklih nekoliko godina bilježe izuzetno dobre rezultate, odnosno povećanje kako broja smještajnih objekata tako i broja noćenja. ”Više je faktora koji su doveli do ove pozitivne promjene i rasta – prometna infrastruktura i tunel sv. Ilije izniman su nam vjetar u leđa, a tu su i prevladavajući trend za obiteljskim kućama, iskorak samih iznajmljivača, pojava nekoliko jakih turističkih agencija, medijska promidžba te razni poticaji”, smatra Kolovrat.

Foto : HGK

Destinaciju Dalmatinska zagora, koja je na Danima hrvatskog turizma proglašena za najuspješniju destinaciju ruralnog turizma 2018. godine, predstavila je direktorica Turističke zajednice Sinj, Monika Vrgoč. ”Iz godine u godinu bilježimo rast broja smještajnih objekata. U razdoblju 2016.-2017. porast broja novootvorenih smještajnih objekata iznosio je 60%, a u razdoblju 2017.-2018. 40%”, rekla je Vrgoč

Pomoć poljoprivrednim gospodarstvima pri prijavljivanju projekata na natječaje pruža LAG Adrion, čije je aktivnosti predstavila voditeljica LAG-a, Ivanka Ribičić, dok je istaknut kao odličan primjer razvoja ruralnog turizma Vinarija Matković, jedna od članica LAG-a. Domagoj Matković, vlasnik vinarije Matković koja posluje još od 1998. godine, prošle je godine otvorio i kušaonicu vina, što je već rezultiralo značajnim poslovnim rezultatima.

Iskustva iz prve ruke u radu s turistima, trendove i potražnju, podijelila je Ivana Kapić iz Turističke agencije Nova Sol Split. ‘‘Uz krevet i neizostavni bazen danas je gostima u ruralnim krajevima nužno ponuditi dodatne sadržaje u objektu poput igrališta za djecu, vinskog podruma i tsl. ” rekla je Kapić.

A kako to rade u destinacijama koje su po pitanju ruralnog turizma ispred svih, predočila je Cristina Vojić Krajcar iz Turističke zajednice Istarska, te Stefano Landi, predsjednik talijanske konzultantske tvrtke SL&A Turismo e Territorio, koji je kratkim videom predstavio iskustva Toscane.

Zaključak panela je da ruralni turizam u Splitsko-dalmatinskoj županiji zadnjih nekoliko godina pokazuje rast, ali je sveukupno gledajući još uvijek na niskoj razini. Za njegov razvoj iznimno ja važna suradnja svih institucija, kreiranje destinacije i pravog turističkog proizvoda, te pri tom učenje od onih koji su to već napravili. 

Naslovna fotografija TZ Splitsko-dalmatinska županija / Izvor: HGK

Vijesti: