Sanja Čižmar: Hrvatska je internacionalnim brendovima vrlo interesantna destinacija

Turski investitori, Dogus grupa, u Zadar dovode jedan od najpoznatijih hotelskih brendova na svijetu, Hyatt kojem će to biti prvi hotel u Hrvatskoj. Cijeli projekt procijenjen ukupne vrijednosti od 100 milijuna eura, a novi hotel nalazio bi se u bivšoj zgradi Maraske, koje se nalazi u samom centru grada.

Hyatt je jedan od nekoliko prvoklasnih globalnih hotelskih brendova u segmentu visokokvalitetnog hotelijerstva, tako da će njegov ulazak na tržište Hrvatske zasigurno znatno doprinijeti još snažnijoj prepoznatljivosti Hrvatske na internacionalnoj turističkoj mapi.“ istaknula je Sanja Čižmar, Senior partner tvrtke HD Consulting te dodaje kako nije slučajno da je Hyatt svoj ulazak u Hrvatsku vezao upravo za hotel u vlasništvu Dogus grupe, budući da je Dogus dugogodišnji pouzdan partner Hyatta u više hotelskih projekata na internacionalnom tržištu.

Svečano otvorenje novog hotela pod kapom Hyatt-a planirano je za 2019. godinu, a osim hotela izgradilo bi se i hotelski depadansi, nova zgrada s luksuznim apartmanima, komercijalni trgovački centar, restoran kao i yacht klub. „Iz osobnog iskustva suradnje sa Hyattom znam da je ovaj brend izuzetno oprezan u odabiru destinacija u koje ulazi, budući da maksimalno štiti reputaciju brenda pogotovo na tržištima u razvoju kakvo je i Hrvatska. Stoga je sretna okolnost da ovdje postoji snažna i stabilna vlasnička grupacija s reputacijom maksimalne profesionalnosti poput Dogus grupe, koja će razviti hotelski projekt u skladu s najvišim internacionalnim standardima visokokvalitetnog hotelijerstva. Također, Zadar čija je atraktivnost zadnjih godina sve vidljivija na internacionalnom tržištu, također dolaskom brenda Hyatt dobiva još više na prepoznatljivosti“ ističe Čižmar

dogus11111

Foto: Dogus grupa

Početkom godine domaći i strani investitori u turizmu te hotelski djelatnici okupili su se u Zagrebu na međunarodnoj hotelsko investicijskoj konferenciji Adria Hotel Forum na kojem su sudjelovali potpredsjednici najvećih svjetskih investicijskih fondova, koji ulažu u hotele, kao i globalne hotelske kompanije. Optimistične najave investitora nakon foruma pokazale su se kao istinite, te ulaskom Hyatta u Hrvatsku svakako postajemo zanimljivi i najvećim hotelskim kompanijama. „Zadnjih godina interes velikih svjetskih brendova za Hrvatsku raste. Osim Hyatta čiji je ulazak na naše tržište sada javno objavljen, iz osobnih kontakata s brendovima u vezi značajnih hotelskih razvojnih projekata mogu reći da svi prvoklasni globalni brendovi koji još nisu prisutni u Hrvatskoj su ili već potpisali ugovore za projekte koji se nalaze u fazi razvoja, ili pregovaraju takve ugovore, ili pak traže pogodne destinacije. Dakle, da, generalno se može reći da je Hrvatska trenutno internacionalnim brendovima vrlo interesantna destinacija. Nedavno me na primjer kontaktirao kolega iz jednog poznatog svjetskog brenda specijaliziranog za odmorišni obiteljski turizam koji imaju više resorta na tržištima koja su sada pogođena terorizmom i općenito su nesigurna, te je tražio sugestiju u koje bi destinacije i projekte u Hrvatskoj mogli ući. Oni bi se naime željeli povući sa nesigurnih tržišta i svoje operacije preseliti na sigurna i atraktivna tržišta poput Hrvatske.“

Visina PDV-a i nestabilnost su i dalje glavni faktori koji najviše smetaju i koči strane investitore u Hrvatskoj, dapače, kao da je stanje još gore zbog političke nestabilnosti. Hoće li dolazak Hyatt-a potaknuti i druge velike hotelske lance za ulazak na HR tržište, bez obzira na sve okolnosti? „ Ulazak hotelskih brendova nema direktne veze s izazovima poput pravne nesigurnosti, porezne problematike, prostorno planskih pitanja i slično koje u pravilu više “bole” investitore odnosno vlasnike objekata. Brendovi su ugovorno vezani s vlasnicima bilo putem franšiznih ili menadžment ugovora te u pravilu svi imaju “asset light” strategiju odnosno ne investiraju u imovinu pa tako kod ulaska na neko tržište uglavnom promatraju atraktivnost i imidž tržišta odnosno eventualno prisutne tržišne rizike koji bi mogli ugroziti samo poslovanje s tržišnog aspekta. „ rekla je Čižmar te dodaje kako osim prirodne atraktivnosti nekog područja, u suvremeno doba naročito važna sigurnost zemlje gdje Hrvatska za sada dobro stoji.

Čižmar: Dva su faktora pospješila dobre ovogodišnje rezultate. Osim lijepog vremena, važan je trend sve veće prepoznatljivosti Hrvatske kao atraktivne zemlje, ali i činjenica da smo sigurna zemlja

Rekordna turistička sezona i pozitivni turistički pokazatelji iz godine u godinu su svakako dobar „mamac“ za nove investitore. Također, zadovoljstvo i pozitivan feadback hotelskih kompanija koji su trenutno prisutni u Hrvatskoj su također važni i dobar signal za nove investicije. Na pitanje kakve su reakcije s terena Sanja Čižmar ističe kako je prema njezinoj komunikaciji s upravama hotelsko-turističkih kompanija, visoka ljetna sezona u Hrvatskoj je prošla za 5%-10% bolje od prošlogodišnje u smislu zauzetosti, a također i najave za posezonu su iznimno dobre. „Cijene su hotelijeri zadržali na prošlogodišnjoj razini ili minimalno podigli, ovisno o destinaciji. Za očekivati je da će devizni prihodi od turizma na razini godine biti iznad 8,5 milijardi eura, što je minimalno 7-8% više od prošlogodišnjih prihoda. „

valamar president

Foto: Valamar Riviera, Rabac

Osim lijepog vremena koje nas je ove godine pratilo, koji su glavni faktori uspješnosti ove turističke sezone? „Dva su faktora pospješila dobre ovogodišnje rezultate. Osim lijepog vremena koje je važno zbog visokog udjela kampova u našim kapacitetima, važan je trend sve veće prepoznatljivosti Hrvatske kao atraktivne zemlje, ali i činjenica da smo sigurna zemlja što u uvjetima terorizma i opće nesigurnosti djeluje kao faktor privlačenja potražnje. Bez obzira što je ove godine na tržište stavljen dodatni hotelski kapacitet kroz veći broj obnovljenih te manji broj novih hotela, to nije imalo negativnog utjecaja na zauzetost. Naime, činjenica je da mi u odnosu na potrebe ljetne sezone nemamo dovoljno hotelskih kapaciteta, pogotovo u uvjetima kada se dio potražnje na Mediteranu ove godine selio iz nesigurnih u sigurna područja. Tu doduše Hrvatska nije značajnije zahvatila potražnju koja je napuštala zemlje zahvaćene terorizmom, iz jednostavnog razloga što mi imamo drugi tip proizvoda i drugu cjenovnu politiku. Rijetki su hotelijeri prihvaćali upite touroperatora koji su pokušavali seliti operacije u sigurnija područja jednostavno zato jer su ponuđene cijene bile ispod razine naših cijena. Mislim da su hotelijeri postupili ispravno, jer kada jednom uđete u spiralu snižavanja cijena, teško je iz nje izaći.“ zaključuje Čižmar te dodaje kako se Hrvatska na tržištu ne treba boriti snižavanjem cijena, nego kvalitetom našeg proizvoda, jer tu svakako imamo svoje adute.

Apsolutno se mogu složiti s Sanjom Čižmar, kako ne treba snižavati cijene nego podizati kvalitetu i to je pravi smjer razvoj našeg turizma.

Vijesti: