TOMAS Dubrovnik 2018: Gosti u Dubrovniku troše 170 eura dnevno

U sklopu četvrte sjednice Skupštine Turističke zajednice Grada Dubrovnika u hotelu Hilton Imperial, uz izvješće za turističku godinu 2018., prezentirani su rezultati istraživanja „TOMAS Dubrovnik 2018“, prenosi DuList. Dubrovnik...

U sklopu četvrte sjednice Skupštine Turističke zajednice Grada Dubrovnika u hotelu Hilton Imperial, uz izvješće za turističku godinu 2018., prezentirani su rezultati istraživanja „TOMAS Dubrovnik 2018“, prenosi DuList.

Dubrovnik je u 2018. godini ostvario rekordne rezultate – zabilježeno je povećanje od 8 posto dolazaka nego u prethodnoj godini, odnosno milijun i 272 tisuće dolazaka. Ostvareno je i 5 posto više noćenja, odnosno njih 4 milijuna i 140 tisuća, u odnosu na prethodnu godinu.

U 2019. godini očekujemo znatno bolju popunjenost te predsezonu i podsezonu. U prvom mjesecu ove godine imamo stopostotno povećanje dolazaka i noćenja od 30 posto. Očekujemo da ćemo bolje rasporediti stacionarne goste, ali i one s kruzera“ izjavila je Romana Vlašić, direktorica Turističke zajednice grada Dubrovnika.

Foto: TZ Dubrovnik

Najviše gostiju pristiglo je iz Velike Britanije, a njih slijede turisti iz Sjedinjenih Američkih Država. Njemački turisti su ostvarili 22 posto dolazaka, no kod istih je zabilježen pad u broju noćenja. U 2018. godini je i 10 posto manje hrvatskih državljana posjetilo Dubrovnik.

Dubrovačka zračna luka ostvarivala je ukupno devetnaest redovnih letova tjedno između sedam međunarodnih zračnih luka. Na sjednici je naglašeno direktno povezivanje Dubrovnika i Sjedinjenih Američkih Država nakon punih 28 godina. Romana Vlašić istaknula je poboljšanje ponude u zimskom razdoblju, no i kako u 2019. očekuju više otvorenih hotelskih kapaciteta na dubrovačkom području u tom periodu.

Jela Tepšić, zamjenica gradonačelnika, je podsjetila kako je u 2017. godini bilo izraženo negodovanje građana te izvještavanje stranih medija o Dubrovniku u negativnom kontekstu. No, smatra kako projektom „Respect the City“ polako napreduju prema održivom turizmu. Postavljena su nova pravila ponašanja u gradskoj jezgri, pa će time unutar Zidina biti istaknute informacije za posjetitelje kako, između ostalog, ne smiju konzumirati hranu i piće te se nedolično ponašati u blizini spomenika kulture.

TOMAS DUBROVNIK 2018: Dubrovački gosti privatnog smještaja troše 114 eura, a putnici s kruzera 59 eura dnevno

Grad Dubrovnik/ Dubravko Lenert
Grad Dubrovnik/ Dubravko Lenert

Zrinka Marušić s Instituta za turizam predstavila je prvo TOMAS istraživanje na području Dubrovnika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 1.578 ispitanika, to jest gostiju hotela, privatnog smještaja i kruzera. Prvi put je, ističe Marušić, istraženo koji gosti dolaze u Dubrovnik.

Najveći postotak ispitanih turista po prvi puta dolazi u Dubrovnik, čak njih 86 posto, a najčešće dolaze s partnerom, dok s obitelji najviše putuju stanovnici Sjedinjenih Američkih Država.

Motivacija dolaska turista nije više samo zbog pasivnog odmora i opuštanja, već i zbog kulture i upoznavanja prirodnih ljepota te gastronomije, zbog koje najčešće dolaze gosti koji odsjedaju u hotelima s pet zvjezdica. Iako borave relativno kratko (njih 25 posto od 1 do 3 noćenja, a 70 posto od 4 do 7 noćenja), stacionirani gosti su prilično aktivni tijekom posjeta.

O Dubrovniku najviše saznaju putem interneta, no kao izvor informacija ističu se i novinski članci. „Prosječna starost stacionarnih gostiju je 42 godine, ali su hotelski gosti ipak malo stariji. 66 posto ih je fakultetski obrazovana. U hotelima s 5 zvjezdica 77 posto gostiju ima primanja veća od 4 tisuće eura“ izjavila je Marušić te dodaje: „Stacionarni gosti troše 170 eura dnevno, više u odnosu na druge destinacije u Hrvatskoj. Razlikuje se potrošnja u kategorijama, tako da primjerice gosti u privatnom smještaju troše 114 eura dnevno. Putnici s kruzera u prosjeku troše 59 eura dnevno

Putnici s kruzera u prosjeku troše 59 eura dnevno

Gosti su generalni izrazito zadovoljni, pogotovo smještajem, uslugom i kvalitetom hrane, no postoje elementi koji bi se trebali promijeniti poput ponude zabave, sporta i mogućnosti za kupnju te gužve i prometa u gradu.

Dobiveni rezultati istraživanja koristit će se za usmjeravanje i poboljšanje promotivnih aktivnosti, jačanje kvalitete ponude u određenim segmentima, te osmišljavanju i plasiranju novih marketinških aktivnosti, ističu iz TZ Dubrovnika. 

Kroz mjesec dana bit će objavljen cijelo TOMAS Dubrovnik 2018 istraživanje, a koje ćemo i objaviti na portalu HrTurizam.hr.

Vijesti: