Tomislav Perko: Želim biti ambasador hrvatskog turizma u New Yorku 

Hrvatska turistička zajednica je sredinom kolovoza objavila javne natječaje za sva predstavništva u kojima istječu ugovori o radu rukovodećih osoba. Naime, ugovori o radu istječu u rujnu 2017. godine...

Hrvatska turistička zajednica je sredinom kolovoza objavila javne natječaje za sva predstavništva u kojima istječu ugovori o radu rukovodećih osoba.

Naime, ugovori o radu istječu u rujnu 2017. godine direktorima predstavništva u Italiji, Francuskoj, Poljskoj, Beneluxu, Njemačkoj, Rusiji i SAD-u, a tu su i natječaji za predstavništva u Mađarskoj i Slovačkoj, gdje uredima rukovode voditelji ureda, bez statusa direktora ili direktorice imenovanih od strane Turističkog vijeća HTZ-a. Kako ističu iz HTZ-a, ukupno 180 kandidata ( 167 važećih ) prijavilo se na natječaj za deset novih direktora stranih predstavništva Hrvatske turističke zajednice, a zanimljivo najviše prijava je bilo za posao u Italiji tj. Milanu.

Odluka o novim ambasadora hrvatskog turizma bit će donesena kroz dva do tri tjedna, a prije toga svi kandidati bit će pozvan u ured HTZ-a na intervju. Na natječaj za predstavnika HTZ-a u New York-u javio se i poznati hrvatski putnik, putopisac, bloger, predavač i tko zna koje sve turističke uloge mu možemo dodijeliti, Tomislav Perko te svoju kandidaturu kao i novi izazov podijelio je preko svoje Facebook stranice kroz video gdje je objasnio svoje motive i razlog zašto se prijavio na natječaj.  „Cijela ideja da se prijavim za natječaj došla je spontano, doslovno u 1o minuta. Kada sam pogledao sve postavljene uvijete, vidio sam da imam manje-više sve što je i navedeno u natječaju te se odlučio prijaviti. Razmišljao sam kako da se istaknem od mase i došao na ideju snimanja videa, koji je svakako premašio sva moja očekivanja“ ističe Tomislav Perko te dodao kako se na natječaj prijavio jer stvarno to želi i motivacija mu je promovirati naš turizam.

Video Tomislava Perka do danas je pregledan preko 225.000 puta i podijeljen 880 puta, s preko 6.000 lajkova tj. podrške samoj ideji i kandidaturi. Znate ono kada vidite čovjeku u očima strast za nečim, tako se osjeti i u glasu, a upravo tu strast i motivaciju sam i sam osjetio u razgovoru s Perkom, koji me je oduševio pristupom i razmišljanjem. „Nakon svih putovanja i ispunjenih želja, da budem iskren tražio sam neki novi motiv. Kada sam saznao za oglas odmah sam se vidio u ulozi ambasadora hrvatskog turizma u New Yorku i stvarno iskreno želim taj posao. Da budem iskren, meni posao ne treba, ugodno živim od svojih poslova, no kako sam i rekao u video, ja sam svoje želje manje-više ispunio i nekako mi je trebao novi motiv i želja za dalje.  Kada sam saznao za natječaj stvorila mi se nova želja i motiv koji će me ispuniti. Nemam što izgubiti, ono što mogu reći da bi dao apsolutno sve od sebe da što bolje i kvalitetnije prezentiram Hrvatsku na američkom tržištu.“ istaknuo je Perko.

Na pitanje zašto kako bi američkim turistima približiti Hrvatsku, Perko ističe kako im svakako Hrvatsku treba približiti kroz motive koji su njima poznati. „Na prvu mi odmah pada na pamet povezati Hrvatsku s Teslom, pošto je Tesla automobil sada trenutno jedna od glavnih vijesti, kako u Americi tako i u Svijetu. Naravno kako sada u ovom trenutku ne znam niti sam upoznat koji su do sada uloženi napori na promociju Hrvatske na tržištu Amerike i Kanade, kao ni što nemam podatke istraživanja tržišta. Sigurno ako dobijem spomenuti posao, da ću nakon mjeseca dana analize znati što točno moramo napraviti kako bi što bolje pozicionirali naš turizam u Americi i Kanadi. Jedno je sigurno, prošlo je vrijeme kada je dovoljno samo plasirati TV reklamu preko televizije, danas je marketing puno kompleksniji, no svakako kako je glavni fokus na digitalnom marketingu, društvenim mrežama, influencerima, gerilla kampanjama, real time marketingu itd… Ja sam bio putnik, bloger, putopisac i jako dobro znam što i kako jedan turist može jako puno napraviti za promociju jedne države „ govori Perko.

Velikoj podršci se i sam pridružujem te osobno smatram kako bi Perko bio odličan ambasador hrvatskog  turizma, on to svakako već je svojim djelovanjem, te kako bi Hrvatsku znao predstaviti u najboljem svijetu. Nisu važne diplome i forma, nego sadržaj i iskustvo, a Tomislav Perko pokazao je na vlastitom primjeru kako napraviti uspješan brend i to bez ikakvog budžeta, a zamislite što bi sve napravio kada bi imao budžet za isto. Upravo iskustvo kao i uspjeh njegove priče, barem po meni je najvažnija kvalifikacija jer iskustvo ne možeš kupiti niti naučiti, nego samo steći. Naravno kako je poželjno završiti fakultet, no to je forma i nikako nije konkurentska prednost, pogotovo u današnjem globalnom tržištu. Važno je znanje, iskustvo, sposobnost, proaktivnost, kreativnost, otvorenost prema novi idejama itd.. te upravo te vrline čine razliku.  „Moja najveća prednost je što sam stvarno puno proputovao po cijelom Svijetu kroz ovih osam godina, održao sam preko 300 predavanja, moj TEDx govor je jedan od 50 najgledanijih govora svih vremena s gotovo 4 milijuna pregleda, napisao sam dvije knjige koje su prevedene na dva strana jezika, puno ljudi me prati na društvenim mrežama tako da sam skupio jako puno iskustva kako kao putnik i turisti, tako kao i promotor cijele ove moje životne avanture i priče. I to sve sam uspio bez ili s jako malo novaca. Dakle, jako dobro sam upoznao sve strane uživo, kako kao putnik i turist, kao i kao promotor te kako to sve lijepo zaokružiti i napraviti uspješan proizvod od kojeg sada živim“ ističe Perko.

Kako i sam Perko ističe u svojem videu, jednom prilikom je ministar Cappelli izjavio kako bi na istim pozicijama volio vidjeti nove, ambiciozne i proaktivne ljude, a Perko je svojim djelovanjem dokazao upravo sve to i puno više. Jer izgraditi cijelu priču oko sebe na svjetskom nivou, svakako ne bi mogao bez svih navedenih vrlina. „ Sigurno bi u startu imao jako puno otvorenih vrata, ja kao Tomislav Perko putopisac, bloger i govornik, te cilj mi je sve moj iskustvo, kontakte, znanje i energiju usmjeriti na promociju Hrvatske i našeg turizma“ zaključuje Perko.

Naravno, kako to već biva kod ovakvih situacija odmah počinju priče kako je to super, no kako je sve u Hrvatskoj namješteno, kako se nema smisla se prijaviti. No, prvo i osnovno napravite taj korak i prijavite se pa tek onda argumentirano pričajte i komentirajte. Kao i kod izbora, onaj tko ne glasa, nema pravo poslije komentirati jer nije iskoristio svoje pravo glasovanja i građansku moć odluke. Kako u svemu, tako i kod natječaja za direktore tj. ambasadore hrvatskog turizma. Prijavite se, dobiti ćete odgovor, ako niste zadovoljni reagirajte, postavite pitanja i tražite odgovore, ali opet sve kroz argumentiranu i konstruktivnu raspravu. A ne čisto pljuvanje bez argumenata.

Inače, Tomislav Perko je prošao u drugi krug izbora, a iskreno se nadam kako će proći i zadnju stepenicu te postati naš ambasador hrvatskog turizma u Americi i Kanadi, jer njegovo djelo i priča do sada sve govori o njemu i njegovim kvalifikacijama.

P.S. Ako do sada nekim čudom niste čuli za Tomislava Perka i njegovu priču, upoznajte ga kao i skoro 4 milijuna ljudi što ga je upoznalo preko njegovog TEDx govora ili preko njegove osobne web stranice.

Vijesti: