Turističke kompanije u svijetu intenzivno se pripremaju za sve veći broj bogatih kineskih turista

Krajem prošle godine Hainan Airlines Co. Ltd. po prvi je puta direktnim letom iz Pekinga sletio u Međunarodnu zračnu luku McCarran u Las Vegasu. Menadžment američkog aerodroma pomno se...

Krajem prošle godine Hainan Airlines Co. Ltd. po prvi je puta direktnim letom iz Pekinga sletio u Međunarodnu zračnu luku McCarran u Las Vegasu. Menadžment američkog aerodroma pomno se pripremao za ovaj veliki događaj. Od toga dana to je postao rutinski let tri puta tjedno, uvijek prepun kineskih turista koji žele okusiti zloglasne užitke ovoga pustinjskog grada. Kada slete, putnike očekuje neočekivan i neobičan prijem, troje ljubaznih domaćina koji govore kineski, spremnih na svaki način pomoći i priskočiti novim klijentima iz Kine.

Preko 200 milijuna kineza odlučilo je putovati izvan Kine u slijedećoj godini

Za preko 200 milijuna turista koji će sljedeće godine napustiti Kinu i otputovati u inozemstvo na odmor, mnoge tvrtke iz turističkog i retail sektora s velikim interesom osmišljavaju niz usluga ovim novim i bogatim potrošačima.

“Želim da svaki gost koji iz Kine dođe u Las Vegas  osjeti našu dobrodošlicu, i koliko ih cijenimo”, rekao je Chris Jones, glavni marketinški direktor u McCarranu.

Zračna luka u Las Vegasu osnovala je novu tvrtku pod nazivom China Ni Hao, a koja je dio Boyd Group Internationala koji je tvrtku s istim ciljevima osnovao prije dvije godine u New Yorku. China Ni Hao kroz svoj franšizni lanac nudi koncept “China Welcome” za američke zračne luke i druge destinacije koje očekuju više od 23 milijuna kineskih posjetitelja do 2021. Fokus zapravo nije u broju putnika koji se očekuje u zračnim lukama, već u količini novca koji u prosjeku potroši individualni gost na putovanju u SAD. Radi se o 8.000 USD, od čega dobar dio odlazi na kupovinu brandiranih proizvoda.

China Ni Hao ima za cilj kineskim turistima olakšati i učiniti ugodnim doživljaj putovanja osiguravajući domaćine koji govore kineski i implementirajući stranice tvrtke na WeChat, one-stop aplikaciju koju koristi gotovo 700 milijuna Kineza.

“Nekako smo nadigrali sami sebe”, rekao je Mike Boyd. “Tek kada smo se počeli promovirati shvatili smo što zapravo trebamo raditi.”

Međutim, nije sve baš tako ružičasto. Trumpova retorika stvara veliki jaz između Amerike i Kine. Suprotno od Obame koji je otvarao granice, Trump proglašava Kinu trgovačkim i poslovnim neprijateljem Amerike. Osim toga je u naglašeno odličnim odnosima s tajvanskim predsjednikom, što je veliki preokret u vanjskoj politici SAD-a u odnosu na prethodne predsjednike. Za očekivati je da će takva retorika biti prijetnja kineskom turizmu u Americi.

Kinesko turističko tržište je vrlo osjetljivo na politička pitanja. Tradicionalno kinezi više pažnje posvećuju zajedništvu i ističu svoj domoljubni duh nego što će privatno imati veliku želju za atraktivnim putovanjima. I ovaj potez aerodroma u Vegasu jedan je od pokušaja kako zadržati kineske turiste.

Poznajemo li kinesko turističko tržište?

Hrvatska je kao destinacija, zbog strukture svoje ponude, prvenstveno interesantna za grupne posjete kineza starijih dobnih skupina, niže platežne moći.  Ono što još nismo iskusili i ne poznamo jest da kineski turisti, pogotovo mlađi, putuju slobodno i samostalno. Klasična slika kineskog turista u Hrvatskoj je grupa koju vodi nervozan vodič, iz zračne luke do autobusa,  i dalje do hotela u kojemu u najboljem slučaju imaju polupansion, i najćešće ostaju samo jednu noć. Imaju točno određenu rutu i njihovo putovanje više sliči na utrku nego na ugodan i opušten odmor. Međutim, nije novost da kineski turisti, od kojih neki znaju i malo engleskog, putuju svijetom na sasvim drugačiji način. Nije sve u New Yorku i L.A, Londonu ili Berlinu. U 2018. Latvija je bila apsolutni hit, Bugarska predvodi u našem okruženju, zanimaju ih mala sela, nacionalni parkovi, luksuzna roba i vrhunski hoteli…. oni troše u pravom smislu riječi.

Ne biste vjerovali kamo su sve otputovali… a da ih u svijetu sasvim ozbiljno shvaćaju dokaz je i međunarodna zračna luka u Rigi koja je nedavno naručila aerodromske letke na mandarinskom kineskom.

Ovih smo dana uz kavu komentirali  trendove s kolegama iz turističkog sektora u Hrvatskoj. Neshvatljivo je da neki ne prepoznaju važnost izrade promotivnih materijala na kineskom jeziku, a paralelno rade brošure na češkom… što nema nikakve logike jer, usporedbe radi, Zagreb je u prvih deset mjeseci ove godine posjetilo 16.479 čeha i 70.286 kineza. Halo?

Mendžment  McCarranove zračne luke odvojio je u svom  proračunu za 2018. godinu 150.000 USD za China Ni Hao program, jedna je trećina potrošena na troškove pokretanja kampanje, izradu promotivnih materijala, edukaciju osoblja i sl, a ostatak je raspoređen na 60 sati mjesečno za osoblje koje dočekuje i otpraća kineske turiste na aerodromu.

Znate li kako je to obrazložio? “Kinesko tržište je toliko različito i toliko posebno. Shvatio sam da ti ljudi  trebaju natpis na svom jeziku. Možete me ostaviti u Italiji ili u Francuskoj, i ja ću se snaći. Ali pošaljite me u Peking, i – ako nema natpisa na engleskom – izgubljen sam.“Što smo učinili da se individualni gost iz Kine lakše snađe kada dođe na zagrebački aerodrom? Koliki budžet je osiguran za tu namjenu? Jesmo li ga uopće odredili?

Tržišta Turske, Španjolske, Grčke i sjeverne Afrike su se oporavila. Kojem turističkom tržištu se moramo okrenuti?

Autor: Andreja Gazdek, ProConcept

POVEZANA VIJEST:

KAKO UZETI DIO KOLAČA KINESKOG TURISTIČKOG TRŽIŠTA?

Vijesti: