Turska raste te je ostvarila drugi najviši rast dolazaka turista iz Europe

Foto: goturkeytourism.com

Nije nova vijest kako se Turska oporavlja i snažno kreće u vraćanje turističkog udjela koji je izgubila od 2016 godine zbog terorističkih napada i političke nestabilnosti.

A to govore i konkretne brojke, kao i predviđanja Europske turističke komisije, te tako turistički pokazetlji rastu nakon dvije godine krize. Veliku ulogu igraju niske cijene u Turskoj koje su puno manje od konkurencije, a zbog inflacije koja je najgora u nazad 15 godina, upravo pogoduje turističkom sektoru tj. turistima kojima je Turska izrazito povoljna.

European Tourism in 2018: Trends & Prospects (Q3/2018)

Tako je putovanje u Tursku povoljnije za njihova glavna tržišta kao što su Rusija, Njemačka i UK.  Od siječnja do kolovoza broj dolaska je veći za 23% u odnosu na isto razdoblje, govore podaci Europske turističke komisije ( European Travel Commission – ETC ) Također, nakon Slovenije, Turska je imala drugi najviši rast dolazaka turista iz Europe od siječnja do kolovoza. Upravo negativan pad u Španjolskoj od – 0.1% je prepisan ponovno dizanju Turske.

No, s druge strane, inozemni dug i slaba liga u Turskoj zabrinuli su investitore. Kako prenosi Bloomberg, ovaj tjedan Moody’s je izvijestio kako ima loše projekcije na perspektivu rasta turskoga gospodarstva zbog “relativno visokih izloženosti vanjskom financiranju”.

Tursko gospodarstvo će usporiti iduće godine zbog slabe lire, koja je za 30 posto pala prema američkom dolaru u odnosu na prošlu godinu” ističe Moody’s. Tako Moody’s procjenjuje kako će tursko gospodarstvo u 2018. godini porasti za samo 1,5 posto, a sljedeće godine 2 posto, dok je ovogodišnji rast bio 3.5 posto.

To sve podrazumijeva da Turska može i dalje biti privlačna za putnike iz nekih regija, ali bi mogla zaustaviti ulaganja u turističku infrastrukturu diljem zemlje. I putnici će vjerojatno platiti više za svoje hotele. Analiza Europske turističke komisije pokazala je kako su hoteli u Turskoj iskoristili tečaj i povećali stope – što je 5,1 posto u eurima.

 

European Tourism in 2018: Trends & Prospects (Q3/2018)

 

Europska turistička komisija:  Turska bi se već sljedeće godine mogla vratiti na razinu 2016.godine

Mnogi od najboljih tržišta u Turskoj bilježe dvoznamenkasti broj ove godine za dolaske, ali još uvijek su ispod razine prije 2016. godine u apsolutnom iznosu. Prema procjenama Europske turističke komisije, ukoliko se nastavi rast po trenutnim stopama, Turska bi se već sljedeće godine mogla vratiti na razinu 2016.godine.

Hrvatski turizam ove godine je rastao oko 5.5% što je i bila projekcija na početku godine, što je uzevši u obzir veliki rast zadnje dvije godine, odličan rast. No, naravno pitanje je do kada gledati samo rast jer u zadnje dvije godine se na terenu jasno vidi kako naše destinacije pucaju po šavovima. Također, jednim dijelom rast je sasvim sigurno generiran i krizom u Turskoj, a kako će izgledati sljedeća turistička godina, s obzirom buđenja Turske tek će se vidjeti.

Također, pitanje je koliko smo iskoristili pad Turske i Grčke u zadnje dvije godine u pozicioniranju naše turističke priče i ponude, kao i interes globalnih medija tj. činjenicu kako smo u trendu?

Trend traje 3-5 godina, a onda se fokus globalnih medija okreće novim tržištima. Prije pet godina mogli smo samo sanjati da će o Hrvatskoj pisati svi globalni turistički mediji i tako nas besplatno reklamirati, a što je slučaj ovih zadnjih par godina. Jesmo iskoristili svoju priliku? Koju smo poruku i priču ispričali o našem turizmu te kako smo ga pozicionirali?

No, glavno je pitanje po meni, zašto gledamo na Tursku i Grčku kao naša konkurente? Oni nam ne bi trebali biti konkurenti, no dok god mi i dalje prodajemo sunce i more, sigurno kako će situacija u Turskoj i Grčkoj i dalje diktirati naša turistička kretanja. Trebamo prestati gledati samo rast i čiste brojke tj. brojati noćenja i dolaske, te transformirati naš turizam na kvalitetu, autentičnost i raznolikost ponude i sadržaja, a sukladno tome i više cijene tj. value for money koji nam je jako niski.

Mi moramo biti krojači naše sudbine, a za to moramo početi pričati naše autentične priče, a ne se uklopiti u standardizaciju turističke ponude. Jedino rješenje je strateški i održivi razvoj te autentičnost kao ključ uspjeha.

PRILOG: EUROPEAN TOURISM IN 2018: TRENDS & PROSPECTS / Quarterly Report (Q3/2018)

Vijesti: