Uber kao ambasador hrvatskog turizma      

Najbolji regulator je slobodno tržište, borba ponude i potražnje te cijene i kvalitete. Sigurna sam kako se svi slažete s tim, barem većina. A tu su uvijek potrošači na...

Najbolji regulator je slobodno tržište, borba ponude i potražnje te cijene i kvalitete. Sigurna sam kako se svi slažete s tim, barem većina.

A tu su uvijek potrošači na dobitku, jer slobodnim tržištem i konkurencijom imamo pravo izbora, raznoliku ponudu te se podiže kvaliteta kao i smanjuje cijena usluge ili proizvoda. Tada možemo birati ono što nama odgovara i našem svjetonazoru. No najvažnije je da se tržište samo regulira jer tržište je jednini prvi dokaz uspješnosti.

Upravo toj tezi najbolje govori tržište taxi usluga.

Upravo taksisti koji se bune protiv “Ubera” imali su dugogodišnji monopol, visoku cijenu usluge kao i lošu usluge. No bili su jedini. Jesu se morali brinuti o kvaliteti usluge? Nisu, htio ili ne potrošači su imali samo jedan izbor. Lako je sjediti u sigurnosti fotelje kada si sam, ali kada imaš konkurenciju onda je to druga priča – to je borba za potrošače, ali ne borba palicama, nego kvalitetom usluge i proizvoda. Sasvim je jasno kako ovo nije borba protiv Ubera, nego protiv novih tehnologija, slobodnog tržišta, kvalitete, rada…

Kao i u svemu, pa tako i u ovom slučaju, otvaranjem taxi tržišta dogodilo se povećanje izbora i različite ponude, snižavanje cijena, povećanje kvalitete usluge prijevoza i ono najvažnije povećanje korištenja taxi usluge. Danas možemo birati hoćemo skuplji ili jeftiniji prijevoz, hoćemo ekološki prijevoz  – biramo sukladno našim mogućnostima i svjetonazoru. Tržište funkcionira, a najbolji su nagrađeni, dok su oni najlošiji, kao i u svemu, najmanje sretni. Dva su izbora: Ili podiči kvalitetu usluge i uču u fer tržišnu utakmicu kao i milijuni drugih tvrtki ili se povući. Trećeg izbora nema.

Ali…uvijek taj ali, u Lijepoj Našoj. Živimo u 21. stoljeću, dok nas neki stalno vračaju u 20. stoljeće. Borba starih monopolista taxi prijevoza je super, znači da im je stalo, no ne u ovakvom obliku, a pogotovo ne nasiljem i zatvaranjem ulica argumentom jer eto oni više nemaju toliko posla. A tko pita sve druge koji se svaki dan bore na tržištu da bi preživjeli? Borba koju su bivši monopolisti već odavno izgubili, ali toga nisu još svjesni.

Želimo monopol jednih ili slobodno tržište? To je ključno pitanje, jer gledajući iz perspektive taksista koji se bore protiv modernog svijeta i tehnologije, onda s pravom se mogu buniti i bivši vlasnici videoteka, kao i svi drugi čije je zanimanje i profesije zamijenila tehnologija. Naj zabrinjavajuće je da bivši monopolisti imaju podršku Države te se tu ustvari vodi borba oko prošlosti i budućnosti tj. sadašnjosti kao i samoj viziji i razvoja naše Države. Dva su smjera, nazad ili naprijed, nema sredine.

Uber kao ambasador hrvatskog turizma

No, dok je Uber glavni „neprijatelj“ Države, Uber se pretvorio u ambasadora hrvatskog turizma i to na globalnoj razini.

Imati čast da se ugosti svjetsku premijeru UberBoat usluge je velika čast i priznanje, ali ne samo to. To je ogromna besplatna reklama u svjetskim medijima, a kada bi pokušali zakupiti iste te medije u kojima se pisalo o premijeri UberBoat usluge u Hrvatskoj, dobili bi vrtoglavu i nedostižnu cifru. To je moć dobrog PR-a, dobrog proizvoda i priče. Također, Uber je na globalnoj razini prešao čak 5 milijardi vožnji, što dovoljni govori žele li potrošači uslugu ili ne. Opet, vračamo se na slobodu izbora i tržište. Borba je na tržištu, a ne po uredima.

Vijest o premijeri popratili su mnogobrojni mediji, među njima, istaknuo bi New York Times, Reuters, Vogue, CNBC, BBC, Daily Mail, Businessinsider, NYTimes, CNN, Conde Nast Traveler, LonleyPlanet,…i mnogi  drugi svjetski mediji, a da ne pričamo o društvenim mrežama. Također, naravno odlično je medijski popraćeno i u nama emitivnim tržištima, od Uk, Francuske, Njemačke, Poljske, Austrije, Švicarske, Italije… Odlična besplatna reklama za turizam, kao i za Državu. Drugi bi jako skupo platili da se premijera UberBoat usluge održi upravo u njihovoj Državi, dok mi rušimo. Dva različita svijeta i vizije, zar ne?

No, osim besplatne promocije, što to točno znači za naš turizam?

Danas smo svjetski poznata destinacija u koju dolaze turisti iz cijelog svijeta, a kada vide Uber imaju povjerenja u uslugu i svakako nama diže reputaciju. Jer osim što je transparenta, ne moraju imati novac kod sebe jer se plaća preko mobitela, te samim time i jednostavna i praktična, kao i ono najvažnije imaju povjerenje i sigurnost u Uber jer je koriste i kod kuće. Ako nam je stalo do gostiju, a trebalo bi nam jer živimo od turizma, onda nam to samo može biti plus.Slobodno povucite paralelu da naš turizam nije prisutan na Booking.com-u, TripAdvisor-u ili Airbnb. Dakle, ovdje se ne radi o Uberu kao takvom, nego o razvoju tehnologije,  slobodnom tržištu i izboru. Tko brani bilo kome napraviti istu aplikaciju kao Uber ili društvenu mrežu kao Facebook itd… Pokreni se, prilagodi i bori na tržištu, kao i svi ostali.

Osobno razmišljam, kako pokušati proširiti suradnju s Uberom, možemo li možda još bolje prezentirati Hrvatsku, kao turističku destinaciju. Uber ima veliku bazu, mogu li se možda pojaviti reklame naše turističke ponude recimo turistima u UK? No, to sam samo ja, gledam naprijed, dok neki i dalje vuču nazad.

Što god mislili, dolazak Ubera, kao i svih drugih poznatih svjetskih kompanija samo na otvara vrata prema svijetu, kako našem turizmu, tako i našem gospodarstvu u svakom smislu. Prije 5 ili više godina mogli smo samo sanjati da se piše o Hrvatskoj kao turističkoj zemlji u svjetskim medijima, a danas smo IN i već nam je normalno da nas svjetski mediji svrstavaju u TOP 5 liste i dive nam se itd… Veselimo se da kadrove holivudskih filmova krasi Hrvatska, a eto, čak i globalno popularan Uber je odabrao upravo Hrvatsku kao najbolju destinaciju za svjetsku premijeru UberBoat usluge.

Vijesti: