Upravljenje imidžem u funkciji razvoja hrvatskog turizma

Sezonalnost, nepovoljna struktura i zastarjelost smještajnih kapaciteta ključne su slabosti našeg turističkog sektora, pokazuju relevantne SWOT analize, a kao jedan od najznačajnijih utega sektora navodi se nedobar imidž Hrvatske....

Sezonalnost, nepovoljna struktura i zastarjelost smještajnih kapaciteta ključne su slabosti našeg turističkog sektora, pokazuju relevantne SWOT analize, a kao jedan od najznačajnijih utega sektora navodi se nedobar imidž Hrvatske.

Spomenuti pojam ekonomski teoretičari definiraju kao skup uvjerenja i dojmova koje ljudi imaju o nekoj zemlji, preciznije, kao sliku velikog broja asocijacija i djelića informacija povezanih s tom državom. U konkretnom slučaju, usprkos činjenici da je Hrvatska već četiri godine članica EU, kad je o turizmu riječ, pokazuju to recentna istraživanja, Hrvatska još uvijek asocira na zemlju balkanske provijenencije, naposljetku i zemlju s određenim demokratskim deficitom.

U tom smislu, u današnjem okruženju globalnih medija uloga sporta, naročito nogometa, koji je kao planetarni fenomen evoluirao u jedan od najznačajnijih medija, ponajprije u smislu stvaranja, potom i promocije imidža neke države, postala je izuzetno značajna. Sport uopće, napose nogomet ispred svih i svega, svidjelo se to nekom ili ne, postao je značajna poluga „zidanja“ imidža neke zemlje,dok je, nastavno, isti taj imidž postao značajna činjenica u stvaranju konkurentskih prednosti.

U takvom globalnom okruženju, gdje dojmovi postaju važniji od činjenica, kod nas još uvijek egzistira ogroman deficit svijesti o potencijalima imidža, a o nepostojanju strategije upravljanja imidžom izlišno je i raspravljati. Upravo zbog toga potrebno je stati iza novog spota Hrvatske turističke zajednice, premijerno prikazanog drugoga dana WTM-a u Londonu, u kojem glavne uloge imaju naši proslavljeni sportaši, svrha kojega je da se ugled kojeg naši vrhunski sportaši uživaju u svijetu marketinški eksploatira, multiplicira i njime upravlja na način koji će voditi prema konverziji stavova i percepciji o Hrvatskoj, koja će barem približno kolidirati s ugledom naših sportskih zvijezda.

Za nadati se je da su vremena kada su ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica „pretrčavali“ preko prilika (bronca nogometaša na SP-u u Francuskoj, planetarni uspjesi Janice Kostelić, Gorana Ivaniševića…) da globalnu medijsku pozornost usmjerenu prema našim prononsiranim sportašima marketinški multipliciraju iza nas.

Autor: doc.dr.sc. Ivan Herak,bivši ministar turizma

Vijesti: