Uspješna priča o brendiranju Istre kao vinske destinacije

Svake godine istarski vinski podrumi daju svoj obol Danu vina što se u mnogim regijama svijeta obilježava posljednje nedjelje u svibnju. Tako će dana 28. svibnja 2017., istodobno s...

Svake godine istarski vinski podrumi daju svoj obol Danu vina što se u mnogim regijama svijeta obilježava posljednje nedjelje u svibnju. Tako će dana 28. svibnja 2017., istodobno s tisućama vinskih podruma u svijetu, i sedamdeset istarskih širom otvoriti vrata za sve znatiželjne posjetitelje, ljubitelje vina i one koji će to tek postati.

Na Dan otvorenih vrata gosti mogu od 10 do 19 sati zaviriti u moderne vinarije, uređene kušaonice i obiteljska imanja u kojima posjetitelje očekuju ljubazni domaćini. Prilika je to za degustaciju i ugodne vinske razgovore s domaćinima, ali i kupnju vrhunskih butelja. Vrhunska istarska vina redom su dostignuća iz razdoblja posljednjih dvadesetak godina intenzivnog razvoja vinarstva i vinogradarstva u Istri. „Projekt se iz godine u godinu unaprjeđuje i usavršava te slobodno možemo ustvrditi kako je posljednja nedjelja u svibnju već tradicionalno postala prepoznatljiva po vinu i vinarima koji toga dana prezentiraju svoju ponudu odnosno svoj vinski itinerar te tako zajednički doprinose kreiranju imidža Istre kao prepoznatljive vinske regije.“ ističu iz Turističke zajednice Istarske županije.

U ovogodišnjem izdanju područje Sjeverne Istre ima najveći broj uključenih vinarija, njih 30, dok su se na području Poreča uključile 24. Pet vinarija sudjeluje u Središnjoj Istri, po četiri će otvoriti svoja vrata na području Rovinja i Južne Istre te dvije na području Labinštine. Popis svih vinarija uključeni u ovu odličnu priču pogledajte ovdje

Odlična turistička priča i promocija istarskog autentičnog vina, ali i cijele turističke destinacije Istre. Turisti žele autohtoni sadržaj jer to je sama esencija turizma, a upravo to moramo ponuditi turistima – prodajmo im sami sebe. Budimo to što jesmo, a ne da figurativno nijemcima prodajemo njemačko pivo. Upravo Dani otvorenih vinskih podruma u Istri nude našu autohtonu priču što samim time dolazi do motiva dolaska turista.

Dani otvorenih vinskih podruma od 8.00 do preko 15.000 posjetitelja u Istri

Nakon vrlo uspješne prve edicije 1999. g. (37 vinskih podruma i oko 800 posjetitelja), protekle godine bilo je otvoreno 90-ak vinskih podruma s posjetom od preko 15.000 posjetitelja. Do danas, Dan otvorenih vinskih podruma je i u Istri izrastao u respektabilni jednodnevni festival vinske kulture.

Dovoljan dokaz kako cijela priča drži vodu je upravo odličan odaziv posjetitelja koji raste iz godine u godinu, a bio bi zanimljivo znati koliko se turističke potrošnje generira kroz ovu jednodnevnu manifestaciju. Ono što je važno kako cijeli projekt od početka što uz glavne organizatore manifestacije Udruge istarskih vinara i vinogradara Vinistra podržavaju i institucije kao što su Turistička zajednica Istarske županije i Upravni odjel za turizam Istarske županije.

Zanimljiva i poučna priča kako je nastao projekt Dana vina.

Sve je krenulo od jedne ideje, želje za promjenom i proaktivnosti pojedinca. Još jedan dokaz kako je uvijek bilo i kako će uvijek biti – sve je do ljudi.

Projekt Dana vina krenuo je iz talijanske regije Toskane sredinom 1990-ih, jer nitko od odgovornih, u vinskom turizmu, nije prepoznao ogroman potencijal koji se nudio. Osim rijetkih izuzetaka, glavnina vinskih podruma u Italiji nije bila dostupna gostima. Nitko nije vjerovao u projekt Wine day-a, zato su se i odazvali jedino vinari iz Toscane i to najviše iz prijateljskih razloga, a ne iz uvjerenja o potencijalno vrijednom projektu. Međutim, već je prva godina zabilježila velik posjet vinskim podrumima, kojom prigodom se prijavilo stotinjak vinara u projekt.’

Naredne, 1994. godine, u projekt je bilo uključeno već više od 500 vinara iz 14 talijanskih regija i posjet preko 150.000 ljubitelja dobre kapljice. Pored jake zastupljenosti vinara iz Toscane, najveći pomak učinile su regije Friuli Venezia Giulia te Trentino Alto Adige koje su privukle gotovo trećinu gore navedenih posjetitelja. Nakon 1995. godine, s priključenjem više od 600 vinskih podruma na cijelom poluotoku, projekt postaje nacionalan. Od 1998. godine u projekt se uključuju također i Sonoma Valley – California, tvrtka Suntory s posjedima u Japanu; provincija Yamanashi (istočno od Tokija), Stellenbosch (JAR), Conarwarra Australija, Mendoza u Argentini te regije u Chileu i Urugvaju. 1999. godine, po, prvi put se uključuju Goriška brda te Istra u projekt Wine Day-a, te se projektu priključilo preko 1.000 vinskih podruma u svijetu.

Pouka ove priče je da sve kreće od jedne ideje i proaktivnosti pojedinca ili male grupe ljudi te kako treba godinama raditi i razvijati proizvod da uhvati široke mase i postane pravi motiv dolaska. No, prvo treba krenuti. Stvorite novi događaj i priču sami, krenite polagano, ali imajte dugoročni cilj i korak po korak podizati ljestvicu. Budni sanjajte, ulažite u kvalitetnu izvedbu i proizvode i rezultat će sam doći. Krenite, okupite oko sebe istomišljenike, nemate što izgubiti, možete samo profitirati.

Istra wine & walk

Istra Wine&Walk kao odličan primjer kvalitetnog dodatnog sadržaja te dopuna istarske priče o vinima

Wine&Walk odličan je turistički proizvod sjeverozapadne Istre koji vodi goste kroz šetnju istarskim vinogradima gdje degustiraju istarska vina i autohtonu kuhinju. Koncept je jednostavan, a tako genijalan.

Gosti na startu preuzmu degustacijsku čašu i mapu staze te krenu u šetnju dugu 11km kroz vinograde i prirodu, a na maksimalno svakih 2 km očekuju ih lokali vinari i lokalni proizvođači. Prošle godine u Bujama je pješačilo 385 gostiju koji su degustirali i upoznali osam vrhunskih istarskih vinara i osam lokalnih autohtonih gastro proizvoda, dok je ove godine, dok ove godine ni kiša nije uspjela zaustaviti preko 600 zaljubljenika u vino da prošeću od Umaga, Novigrada preko Brtonigle pa do Buja, na trećem po redu Istria Wine & Walk-u.

Spomenuto je samo jedna mali dio spoja vina i turizma tj. brendiranje Istre kao vinske regije. Od vrhunskih vinarija i vinara, restorana i konoba, spoja hrane i vina, sinergiji turističke ponude što je izrazito važno, vinskih cesta, udruge vinara, različitih kako vinskih tako i gastro manifestacija, od Istra Gourmet festivala do Vinistre, međunarodne izložbe vina i vinske opreme kao i na kraju promocije cijele vinske platforme i priče o autohtonoj sorti vina, terana i malvazije.

Ništa nije slučajno, kako ova istarska priča o vinima kao i maslinovim uljima, pa tako i što je Istra i dalje glavna turistička destinacija Hrvatske, te se jedina može pohvaliti strateškim razvojem destinacije. Naravno ništa nije idealno te ima još puno prostora za napredak, pogotovo kroz razvoj unutrašnjosti Istre koja po meni krije strašno veliki potencijal, kao i potrebi da se jednog dana, nadam se što prije, cijela regija brendira kao Istra.

U Istri poštuju sami sebe, svoju tradiciju, priče, kulturu…. a zato ih poštuju i drugi. A to je prvi preduvjet za razvoj autentičnog turizma tj. turizma kakav je oduvijek bio i oduvijek će biti. Autentičnost je ključna riječ. I ne zaboravite, turizam se sastoji od emocija, doživljaja i priča.

Pričajte priče, naše autohtone priče.

 

Vijesti: