Uspješnu turističku sezonu prati i Franck grupa rastom od 8 posto

Franck grupa u prvoj polovici ove godine, unatoč padu prodaje kroz kanale Agrokora, bilježi rast od 8 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine te je dodatno povećala...

Franck grupa u prvoj polovici ove godine, unatoč padu prodaje kroz kanale Agrokora, bilježi rast od 8 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine te je dodatno povećala prodaju i tržišne udjele u najznačajnijim kategorijama proizvoda, kako u Hrvatskoj, tako i na najvećim izvoznim tržištima.

Prema posljednjim podacima analitičke kuće Nielsen, kompanija je u drugom kvartalu u Hrvatskoj uspjela dodatno povećati prodaju u kategoriji mljevene kave za 5,4 posto količinski i 3 posto vrijednosno. Franck je time još jednom potvrdio poziciju apsolutnog lidera kategorije u Hrvatskoj s 55 posto tržišnog udjela. U kategoriji čaja, Franck je u istom razdoblju ostvario rast prodaje od 2,3 posto količinski i 3,6 posto vrijednosno. Time je tržišni udio Francka u kategoriji čaja porastao na gotovo 56 posto.To su podaci najvećeg hrvatskog proizvođača kave, čaja i cappuccina, Franck grupe, o poslovanju u prvih šest mjeseci ove godine.

Rekordna turistička sezona, rekordni i prihodi u HoReCa kanalu?

Nema sumnje da su porastu Francka pridonijele u već nekoliko godina rekordne turističke sezone i konstantni porast dolazaka i noćenja turista u Hrvatskoj. No, u Francku na to gledaju malo drugačije jer njihove analize daju rezultate za i protiv teze kako porast broja turista, direktno utječe na rast poslovanja.”Jaka turistička sezona sigurno pomaže u nekim kategorijama, posebice u snacku te nekim HoReCa kategorijama gdje smo primjerice uveli hladne verzije naših Franck cappuccino napitaka. No, turistička sezona nema značajnih utjecaja na kategoriju mljevene kave koja je još uvijek naša najveća kategorija. Nadalje, izuzetno vruće vrijeme ne doprinosi rastu kategorije kave, a povećanje broja turista ne znači i značajnije povećanje prometa. S obzirom da ne postoje neovisna istraživanja tržišnih udjela espressa u HoReCi, mi tržište pratimo s više parametara i prema tim podacima možemo slobodno reći da je Franck s toplim napicima u HoReCa kanalu u Hrvatskoj uvjerljivi tržišni lider s preko 45 posto tržišnog udjela te s najvećim godišnjim porastom u jednoj kalendarskoj godini od preko 10 postotnih poena. Uz hrvatsko tržište, lider smo i u regionalnim okvirima (među prva tri na ostalim tržištima regije), a u narednom razdoblju pripremamo se i za jači iskorak izvan regije. Vjerujemo da smo spremni za ovaj potez s obzirom na to da imamo izvrstan espresso asortiman i kvalitetu s kojom možemo ravnopravno konkurirati na cjelokupnom EU tržištu“, pojasnila je Ivana Tavra, direktorica Korporativnih komunikacija Franck grupe.

Ivana Tavra podsjeća kako uz stalne inovacije, u HoReCa kanalu je ključna i razina usluge, kvalitetna podrška te pouzdanost koju HoReCa partneri očekuju i što smatraju jednim od važnih stavki za uspjeh. To je, nastavlja ona, odlučujući faktor na kojem se ostvaruje uspješan partnerski odnos i razvija poslovanje. Ovo je pristup koji nastoje primjenjivati u odnosu prema svojim partnerima jer se žele razvijati zajedno s njima. Cilj kompanije nije ostvarivanje brzog rasta na uštrb kvalitete i dugoročna održivost poslovanja im je imperativ.

U Francku su strateški usmjereni na daljnje razvijanje kategorije kave, ali i čaja zbog čega sustavno rade na razvoju i stalnim prilagodbama Franckovog HoReCa asortimana u skladu sa svjetskim trendovima i potrošačkim navikama. “Franck bilježi dvoznamenkasti rast izvoza što je trend koji se nastavlja iz 2016. Na slovenskom tržištu također bilježimo daljnji rast u kategoriji mljevene kave i rekordnu realizaciju u instant cappuccinima. U odnosu na prošlu godinu, ostvaren je količinski rast prodaje od 3 posto i 1,2 posto vrijednosno. Osim toga, početkom ove godine završena je integracija dviju kompanija koje je Franck preuzeo krajem prošle godine – tvrtku Moja Kava, distributera talijanskog espressa te Ellegi, tvrtku za proizvodnju i distribuciju espressa Bar 2000. Na BiH tržištu Franck ostvaruje planirane rezultate u svim kategorijama. I na ostalim izvoznim tržištima Franck bilježi značajan rast prodaje. Uz tržišta Srbije i Crne Gore na koja se Franck vratio početkom godine, dodatno je ojačana regionalna prisutnost u Albaniji, Makedoniji i Kosovu gdje je kompanija jedan od lidera u HoReCa kanalu. Uz širenje na skandinavska tržišta, Franck je odnedavno svoje proizvode plasirao i na police trgovina iznimno potentnog tržišta Kuvajta te police 150 Walmartovih trgovina u SAD-u“,zaključuje Ivana Tavra.

Izvoz kave, čaja i cappuccina Franck grupe u mnoge države svijeta može indirektno također utjecati na hrvatski turistički rast jer – prepustimo se načas snovima i maštanju, zašto ne – netko će možda poželjeti posjetiti more i obalu zemlje u kojoj se proizvodi njegov omiljeni napitak koji svakodnevno blaguje u svome domu…

Vijesti: