Saznajte kako se Valamar Riviera bori s problemom manjka sezonskih radnika

Ove godine Hrvatska bilježi rekordni booking, pogotovo s Njemačkog tržišta, a procijene govore kako u turizmu nedostaje 15-20 posto sezonskih radnika. Problem stručnog i educiranog kadra za potrebe turizma...

Ove godine Hrvatska bilježi rekordni booking, pogotovo s Njemačkog tržišta, a procijene govore kako u turizmu nedostaje 15-20 posto sezonskih radnika. Problem stručnog i educiranog kadra za potrebe turizma nije od jučer, cijeli taj sustav bio je dugoročno neodrživ i sada je “balon” pukao. Turistički sektor jednostavno nije bio niti je mogao biti spreman za ovakvu situaciju, koja je isključivo rezultat što se turizmom godinama ne bavimo planski i strateški, nego više nekako dok ide dobro je.

Najveći hotelijeri bore se rukama i nogama kako naći zaposlenike za tekuću turističku sezonu, a kako se sezona sve više bliži, nervoza i fokus hotelijera umjesto na prodaji, usmjerena je upravo za traženju zaposlenika. Tako dolazimo do apsurdne situacije, napokon imamo pune hotele, a nema tko raditi.

Hotelijeri nemaju vremena čekati čudo i sustav da se pokrene, te su se okrenuli svojim rješenjima i pokušavaju vlastitim snagama privući sve više kadra za tekuću sezonu. Tako Valamar Riviera, vodeća turistička kompanija koja u svojih 30 hotela i ljetovališta te 15 kamping ljetovališta duž jadranske obale može smjestiti oko 55.000 gostiju dnevno što čini oko 12 posto ukupnog kategoriziranog smještaja u Hrvatskoj, za ovu turističku sezonu ima potrebu za 1.200 novih sezonskih djelatnika, a kako bi to ostvarili pokrenuta je posebna Facebook stranica – Dobar posao u Valamaru.

Hrabara i dobar potez koji će se svakako svidjeti mlađoj populaciji kojima su društvene mreže svakodnevica i bez kojih ne mogu. Ono što je također izrazito važno je dvosmjerna komunikacija, kao i novi cjelogodišnji kanal direktne komunikacije između Valamara i budućih zaposlenika. „Kao najveći, ali i najpoželjniji poslodavac u turizmu u Hrvatskoj, željeli smo, pored klasičnih kanala za zapošljavanje, omogućiti dvosmjernu komunikaciju sa svim svojim  (budućim) zaposlenicima te im na otvoren i pristupačan način ponuditi što više informacija o mogućnosti zapošljavanja i razvoja karijere u Valamaru.“ ističu za HrTurizam.hr iz Valamara te dodaju kako je ideja bila pristupiti do mladih ljudi koji traže posao putem kanala na kojima su u najvećoj mjeri i prisutni te im se obraćati direktno, ali i vrlo konkretno.

Zanimalo me je, hoće li se na novom kanalu komunikacije objavljivati samo oglasi za posao ili postoji određena komunikacijska strategija. Iz Valamara ističu kako je namjera ići u jednu sveobuhvatnu komunikaciju s ciljem još boljeg upoznavanja novih i postojećih zaposlenika s kompanijom, dobrim praksama, mogućnostima i projektima. “Intenzivirali smo komunikaciju putem Facebooka i korporativnog weba na kojima, osim osnovnih informacija o pozicijama i mogućnostima, nudimo savjete,  uvid u sve vrijednosti kompanije i dodatne pogodnosti rada u Valamaru (edukacija, razvoj karijere, sustav nagrađivanja i sl.), osobito  kroz testimonijale naših zaposlenika, koji predstavljaju lice naše kompanije. „ Svakako kako samo puko objavljivanje oglasa za posao ne bi generiali zadovoljavajuć efekt niti izgradili povjerenje, te je upoznavanje i otvaranje kompanije iznutra prema van prema budućim zaposlenicima jedini pravi put.

Znanje, profesionalnost i vrijedan rad njihovih 4.900 zaposlenika temelj su izvrsnosti usluge, održivosti i rasta poslovanja ističu iz Valamara koji se nalazi među TOP 5 poslodavaca u Hrvatskoj te je proglašen najboljom turističkom tvrtkom. Da je u pitanju poslodavac privlačan i sezonskim radnicima potvrđuje podatak o visokom povratu – gotovo 65 posto sezonskih radnika iz godine u godinu vraća se raditi u Valamaru, a kompanija iz godine u godinu povećava i broj ugovora na neodređeno. Tako je u 2016. godini 64 zaposlenika dobilo stalni radni odnos, a 2017. još dodatnih 178.

Svakako kako je veliki povrat sezonskih radnika jedan od ključnih pokazatelja povjerenja u kompaniju, kao i njene stabilnosti i ugleda na tržištu rada. Potvrda je to da je Valamar prepoznat kao vodeći i poželjan poslodavac u turizmu te da zaposlenici prepoznaju i cijene povjerenje. „Ulaganje u zaposlenike i briga o zaposlenicima jedne su od ključnih strategija Valamar Rivijere pri čemu želimo naglasiti kako u Valamaru vrednujemo sve zaposlenike jednako, odnosno osiguravamo jednaka prava sezonskim i stalnim zaposlenicima, što pokazujemo konstantnim rastom plaća, sustavnom edukacijom (bilo kroz Valamar akademiju ili vanjske edukacije) te programima nagrađivanja djelatnika. Svi su naši zaposlenici, bez obzira na status, uvelike zaslužni što je Valamar Riviera danas lider u hrvatskom turizmu, što i sami prepoznaju. „ zaključuju iz Valamara.

Na zadovoljstva radnika ne utječe samo visina plaće, nego i razni uvjeti od odnosa i poštovanja poslodavca prema zaposlenima, radnih uvijeti i okoline itd…  no zanimljivo je kako su radnici u Valamar Rivijere u prošloj godini imali 6% veću plaću od hrvatskog prosjeka i čak 29% veću plaću od prosjeka turističkog sektora u Hrvatskoj. Također, Valamar Riviera kroz godine razvila je čak 17 različitih programa nagrađivanja, a u 2016. realizirano je više od 62  tisuće sati u raznim programima obrazovanja i treninga zaposlenika.

Za ovu turističku sezonu Valamar ima potrebu za 1.200 novih sezonskih djelatnika, a najviše otvorenih pozicija nalazi se u odjelu hrane i pića (kuhar, pomoćni kuhar, kuhinjski radnik, konobar, pomoćni konobar, servir) u odjelu domaćinstva (sobarica, čistačica), na recepciji (recepcioner, pomoćni recepcioner, londiner), u tehničkoj službi i održavanju (kućni majstor, vrtlar, radnik u skladištu, vozač), u sportu (redari bazena, radnici u sportu), u rezervacijskom centru (prodajni suradnik u rezervacijskom centru), na infopunktovima (Perfect Experience Creator suradnik) te u animaciji. Otvorene pozicije potražite preko Facebook stranice: Dobar posao u Valamaru ili direktno na web stranici: Karijera u Valamaru.

Budite proaktivni, drugačiji i svakako prije javljanja na ogas za posao upoznajte i istražite kompaniju te se educirajte. Sretno svima u traženju posla u turizmu.

Vijesti: