Valorizacija kulturno turističkog proizvoda kroz storytelling u Baranji

Photo: Mario Romulić

Hrvatsko društvo kulturnog turizma, sa sjedištem u Osijeku, organiziralo je edukaciju pod nazivom “Valorizacija kulturno turističkog proizvoda” u sklopu koje su održane edukacije polaznika u području “Upravljanja kulturnom baštinom i valorizacije kulturno turističkog proizvoda” i “Glumačkih radionica uprizorenja legendi i običaja”.

Tako je u pitoresknom baranjskom selu po imenu Karanac, nedaleko znanog Zmajevca, na imanju Tri mudraca, po prvi puta izvedena je ambijentalna predstava Crvena Marta. Cilj edukacija bio je upoznati polaznike radionica s procesom upravljanja kulturno turističkim proizvodom, a poseban naglasak na  koncept “Kako ideju pretvoriti u poslovni uspjeh”.

“Procesima kulturnog turizma stvaraju se prilike za korištenje kulturnog nasljeđa u funkciji razvitka turizma, a time i gospodarskog te ekonomskog razvoja pojedine turističke destinacije. Kulturna baština svojim sadržajem upotpunjuje turističku ponudu, dok turizam osigurava sredstva za održiv razvoj, očuvanje i zaštitu kulturne baštine.” istaknula je Jasenka Ricl, vlasnica Obrta za savjetovanje i poslovno upravljanje RICLkoja je i vodila cijelu edukaciju.

Photo: Mario Romulić

U kreativnom sektoru glumačke edukativne radionice sve su učestaliji oblik rada s mladima, ali i alat prilikom realizacije kulturno turističkog proizvoda. Nikolina Baškarad, danas vlasnica Obrta Artina, svoje dugogodišnje glumačko iskustvo koristila je u prenošenju znanja o scenskom nastupu u radu s mladima. Kroz dvije povezane cjeline polaznici radionica su učili o produkciji predstave kao kulturno-turističkog proizvoda i njenoj važnosti za očuvanje kulturne baštine zajednice. U edukaciji, ali i izvedbi su sudjelovali diplomirani glumci Gordan Marijanović, Matea Bublić, Mirko Ilibašić, student Glume i lutkarstva Luka Vondrak i plesač Hrvatskog narodnog kazališta Danijel Novoselac. Autor scenarija “Crvena Marta” je Siniša Kovač.

Po završetku edukacije i glumačkih radionica izvedena je generalna proba u ambijentalnom, baranjskom, krajoliku.

OPG Tri mudraca kao odličan primjer sinergije i dodane vrijednosti

Dodanu vrijednost ovom projektu daje i suradnja s obitelji Apel, inače poduzetnicima u turizmu i vlasnicima OPG Tri mudraca, koji su u 2017. godini na Danima hrvatskog turizma proglašeni najboljim domaćinom turističkog obiteljsko poljoprivrednog gospodarstva.

Richard Apel napominje: “U kontinuiranoj smo potrazi za novitetima, jer naši gosti očekuju iznenađenje i nezaboravno iskustvo. Znatiželja je presudila da se prva “Crvena Marta” izvede upravo na Tri mudraca.”

I doista, ambijentalna izvedba je opravdala očekivanja svih prisutnih. Autentični seoski krajolik, pitoreskno dvorište ukrašeno autentičnim biljem, polja žutih suncokreta koja se na obzorju sjedinjuju s nepreglednim vinogradima bila su savršena scenografija za dramsko djelo, koje interpretira legendu o zloglasnoj vladarici vinorodne Baranje.

Photo: Mario Romulić

Pred nama je premijerno izvođenje “Crvene Marte” u Regionalnoj vinoteci u osječkoj Tvrđi. Prostor je to koji ugošćuje posjetitelje grada Osijeka, putnike s kruzera, zaljubljenike u vrhunska vina, cikloturiste, ali i građane grada Osijeka. “Ukoliko se prezentacija ponude regionalnih vina obogati interaktivnim, scenskim djelom poput “Crvene Marte” za očekivati je da će dojmovi i doživljaj posjetitelja biti još veći, a usmena predaja o tome koje čari krije Slavonija i Baranja još jači kanal komunikacije prema potencijalnim posjetiteljima Istočne Hrvatske.” zaključuje Ricl.

Vijesti: