Veliki iskorak za turizam u Lici! NP Plitvička jezera na turističkim sajmovima promovirati će cijelu destinaciju

U Nacionalnom parku Plitvička jezera, na inicijativu Uprave parka i LAG-a Lika, održan je sastanak na kojem je donesena odluka o primjeni nove marketinške koncepcije za JU NP Plitvička...

U Nacionalnom parku Plitvička jezera, na inicijativu Uprave parka i LAG-a Lika, održan je sastanak na kojem je donesena odluka o primjeni nove marketinške koncepcije za JU NP Plitvička jezera te za druga zaštićena područja u turističkoj destinaciji Lika-podvelebitsko primorje.

Na sastanku kojem su uz Upravu Nacionalnog parka Plitvička jezera prisustvovali ravnateljica JU NP Sjeverni Velebit, ravnatelj JU NP Paklenica, ravnateljica JU Baraćeve špilje, ravnateljica Parka prirode Velebit te stručne službe Nacionalnog parka i LAG-a Lika, donesena je za Liku revolucionarna odluka o promociji cijele destinacije kroz marketinški kanal našeg najjačeg i svjetski poznatog Nacionalnog parka Plitvička jezera. Naglasak ovog pristupa biti će na promociji zaštićenih područja, ali kako znamo da je oko 60% područja destinacije u nekom obliku prirodne zaštite, promocija će obuhvatiti cijelu destinaciju.

Uspjeh je tim veći što su stanovnici Like već desetljećima bili nezadovoljni odnosom s Nacionalnim parkom koji se, kako kažu, ponašao poput države u državi i nije imao senzibiliteta prema lokalitetu na kojem se nalazi. Ravnatelj Nacionalnog parka Plitvička jezera, gospodin Anđelko Novosel jasno je naglasio kako se takva praksa prekida te da Park mora postati važna poluga razvoja gospodarstva Like. “Potpuno mijenjamo dosadašnji obrazac indiferentnosti Parka u odnosu na destinaciju. Cilj je očuvati Nacionalni park kao zaštićeni prirodni lokalitet, a turizam razvijati isključivo po modelu održivog razvoja.” istaknuo je Novosel.

Foto: TZ LSŽ

Prezentaciju novog marketinškog koncepta održao je voditelj LAG-a Lika i predsjednik novoosnovanog Klastera LIKA DESTINATION, gospodin Tomislav Kovačević, koji je prikazao statistiku kao i trenutnu sliku turizma u destinaciji te potencijale koji se mogu ostvariti. “Od 1,4 milijuna turista, koji su prošle godine kupili ulaznicu za posjetu NP Plitvička jezera, njih gotovo milijun jednostavno „nestalo“, odnosno isti dan su napustili destinaciju, što je nedopustivo. Oni turisti koji su ipak ostali, zadržali su se u prosjeku samo 1,2 do 1,6 dana, ovisno o mjestu noćenja.” ističe Kovačević te dodao kako na dosadašnjem pristupu ne može se temeljiti budućnost turističkog razvoja Like.

Tri dana u Lici kao zaokrućen turistički prozvod 

Kao rješenje ovog problema iz LAG-a Lika predložen je projekt “STAY 3 DAYS IN LIKA”. Ovaj projekt nastao je iz LAG-ovog petogodišnjeg projekta integralnog gospodarskog razvoja, INTEGRA LIKA 2020, koji ima za cilj brendiranje Like i podvelebitskog primorja. Kako ovaj, u Hrvatskoj jedinstveni projekt, u sebi sažima cijeli niz mjera od stimuliranja proizvodnje domaće hrane do razvoja ruralnog turizma kao i selektivnih oblika turizma, nuđenjem specijaliziranih paketa na emitivnom tržištu dobiti će se kvalitetne individualne dolaske uz veću prosječnu potrošnju i dulje zadržavanje turista. Također, kroz popularizaciju selektivnih oblika turizma razvijati će se i  cjelogodišnji turizam.

Foto: TZ LSŽ

Razlog dosadašnjem kratkom zadržavanju turista u Lici bio je neprepoznatljivost destinacije, slaba i neujednačena turistička ponuda, nepostojanje standarda ponude i vrlo slab marketing. S novim konceptom profitirati će cijela turistička industrija u destinaciji, od domaćina u obiteljskom smještaju, lokalnih turističkih agencija, ugostitelja i drugih poduzetnika kao i poljoprivrednika koji proizvode hranu.

Upravo je ovo pravi i jedini smjera razvoja turizma, a fascinantno je kako mi kao Država koja živi od turizma to ne vidimo i kako je ovo jedan od rijetkih pozitivnih primjera. Moramo brendirati regije, sinergijski spojiti sve lokalne turističke djelatnike, maksimalno koristiti lokalne resurse, prodavati autentičan doživljaj i sadržaj destinacije, zaokružiti turistički proizvod, lijepo to upakirati i ispričati priču. To je formula za razvoj dugoročnog i održivog turizma.

Povezana vijest:

U LICI OSNOVAN PRVI TURISTIČKI KLASTER LIKA DESTINATION

Vijesti: