Zagreb Burger Festival napravio je burger evoluciju na gastro sceni

Foto: Zagreb Burger Festival

Zagreb Burger Festival pokrenuo je street food revoluciju u Hrvatskoj i, što je najvažnije, dokazao kako su burgeri novi trend i “must have” u turizmu.

Najbolji dokaz toj tezi je činjenica kako su svi ozbiljniji hoteli uvrstili burgere u svoju ponudu,a izbacili hamburgere. To je velika promjena na tržištu te zato slobodno mogu zaključiti kako je ZBF ustvari napravio ne revoluciju, nego evoluciju – te skroz izbacio hamburgere iz gastro igre. Također, burgeri su se našli u ponudi vrhunskih restorana. Dakle, od špageta, pizze i hamburgera na burgere.

Sve je počelo s Fuliranjem, koje je postavilo temelje Adventa u Zagrebu te se praktički Advent brendirao kroz Fuliranje, pa se nastavilo s Zagreb Burger Festivalom, Artikuliranjem i Foodballerkom – ono što prati cijelu priču je odličan, kvalitetni sadržaj i produkcija te “ono nešto” i odlična atmosfera. Koja je magična formula uspjeha?  Odlična produkcija, kvaliteta i priča.

A u nedjelju je ZBF zatvorio svoje treće izdanje, te još jednom dokazao kako je kvalitetni sadržaj motiv dolaska kao i generator turističke potrošnje.

Do sada najuspješnije izdanje ovog gurmanskog događanja u jedanaest dana posjetilo je oko 190.000 ljudi, čime je još jednom potvrdio i obranio titulu najposjećenijeg hrvatskog street food događanja.

Posjetitelji su uživali uz ponudu od čak 18 ugostitelja iz Zagreba, Splita i Pule, 5 barova te popratne sadržaje poput Kid’s zone i photo pointova. Na pozornici svoje je vještine pokazalo 18 DJ’eva, a održana su i dva koncerta. To je kratki sažetak Zagreb Burger Festivala, koji je i ove godine pokazao smjer u kojem  se festivali moraju razvijati i rasti – a to je prvenstveno podizanjem kvalitete izvedbe, sadržaja i podizanjem ljestvice iz godine u godinu.

Također, svakako treba istaknuti kako ZBF raste, razvija se i svaki put iznenadi nečim novim. Ne raste u kontekstu da se bezglavo širi, kako bi samo prodao još jednu kućicu, nego raste u kvaliteti i produkciji. Upravo je to zamka raznih festivala i manifestacija, koje su uvijek iste te ne inoviraju niti se razvijaju kroz neke nove sadržaje ili boljom produkcijom. Tako svake godine ZBF iznenadi s nečim novim i drugačijim, a očekivanja posjetitelja ne da su sasvim ispunjena, nego čak i nadmašena.

Tako ove godine po prvi puta nije više pivski sponzor jedna od poznatih industrijskih pivovara, nego je svoje mjesto hrabro zauzela craft pivovara, točnije The Garden Brewery. Također, ove su godine organizatori pokušali smanjiti redove i čekanje uvođenjem mobilne aplikacije, preko koje se moglo naručiti svoj burger te dobiti obavijest čim bude gotov. Naglašavam pokušali, jer nisam siguran koliko su u tome uspjeli. Ne zbog loše izvedbe, nego jednostavno zbog prevelike gužve. Dokaz tome je i moj osobni dolazak na ZBF u ponedjeljak u 22:30 h. Naglašavam, ponedjeljak pred sam kraj radnog vremena na ZBF-u je bilo sve puno. 

S glazbene strane, po prvi put na Festival su došli poznati inozemni DJ’ i, među kojima i popularni Huey Morgan, frontman poznate grupe Fun Lovin Criminals i Kenny Dope. A još jedan dokaz kako organizatori misle na detalje je igraonica, organizirana u sklopu Festivala (napuhanci, bungee jumping i trampolini) na otvorenom za najmlađe. Netko bi rekao kako je to nepotrebni trošak, kao i ulaganje u zastavice, uređenje stolova i još mnogo malih detalja, detalja koji upravo čine razliku i definiraju uspješne. 

Burgeri s domaćim autentičnim namirnicama

Svaki burger je drugačiji te je 18 burger majstora na stol stavilo toliko kombinacija da ti je potrebno samo “jedan cijeli dan” da odabereš koji je tvoj omiljeni burger (oko 70 vrsta). No, ono što me je fasciniralo je što nema industrije, samo svježe meso iz domaće proizvodnje, kao i kombinacija okusa s domaćim i autohtonim namirnicama. To je snažna poruka, jer svaka regija može imati svoje specifične i autohtone burgere, što daje dodanu draž. Kombinacije namirnica, koje idu u burger, su neograničene i sve je stvar mašte i kombiniranja različitih okusa, no upravo ta autentičnost i lokalna pripadnost daje posebnu draž i pečat cijeloj priči.

Burger od terana, palente, kulena, tartufa… svaki burger nije isti te izlazimo iz komforne zone standardizacije. Upravo tu poruku moramo poslati kroz našu turističku ponudu, kvaliteta i autentičnost.

Pulski Mason burgers&staff pobijedio u čak dvije kategorije

Posljednjeg dana Festivala na Strossmayerovom trgu su proglašeni pobjednici u tri kategorije.

Osim one već poznate – The Best Burger by People, birali su se najbolji burgerski okusi u još dvije kategorije: The Best Burger by Food Bloggers i The Best Burger by Food Media. The Best Burger by People najvažnija je kategorija, jer najboljeg od najboljih biraju posjetitelji, no dragocjene su i blogerske ocjene kao i one vodećih gastro medija. Osim sjajne ponude jela i pića, velikom uspjehu Festivala pogodovao je, osim lijepog vremena i sjajan glazbeni program uz izmjenu sjajnih beatova, uz vodeće svjetske DJ zvijezde kao što su Huey Morgan, Kenny Dope, Amerigo Gazaway i Danny Kane.

Po odabiru posjetitelja najbolji burger ponudio je Mason burgers&staff, drugi najbolji burger dolazi iz The Burger Bara, a na trećem mjestu se smjestila Đurina hiža.Prema ocjeni gastro medija najbolji burger na ovogodišnjem Festivalu ponudio je Mason burgers&staff. Drugo mjesto pripalo je zagrebačkoj Kascheti, koja po prvi put sudjeluje na Zagreb Burger Festivalu, dok treće mjesto dijele Đurina Hiža, još jedan ovogodišnji debitant, te 50 A Burger & Champagne Bar. Gastro blogeri su najboljim proglasili zagrebački The Burger Bar, a drugo je mjesto osvojila ekipa iz Submarina. Još jedan ovogodišnji debitant na Festivalu, Cellar Grill uhvatio je treće mjesto, a izvan spomenutih kategorija odabran je i najbolji vegetarijanski burger Toto’s Burger Bara iz Splita.

Solu out

Bez obzira što su burger majstori znali što ih očekuje, teško je bilo ostati na nogama tj. pripremiti se kvalitetno i do kraja svakog dana ostati otvoren. Ako znamo da se cijena burgera kretala od 45,00 do 80,00 kn, pa tu dodamo i cijenu piva i to pomnožimo sa 190.000 posjetitelja – sasvim je jasno kako se radi o odličnoj potrošnji i zaokruženoj priči.

Marketing od usta do usta uvijek je bio i uvijek će biti najbolja reklama

Zagreb Burger festival postigao je jedan od rijetkih fenomena pa mu praktički nije potreban marketing, jer najbolji marketing je njihova priča i oduševljenje posjetitelja. Također, svi mediji su pisali o njemu, a ako si food bloger, a nisi opalio selfie s ZBF-a, to je propust godine. Jednostavno stvorio se kvalitetan buzz i ležerna i urbana atmosfera koja zaslužuje svu medijsku pažnju, a opet nudi toliko priča za ispričati. Još jedna poruka za organizatore drugih festivala. Ugledajte se na ZBF, gdje je medijima pružen kvalitetan sadržaj i mnoge zanimljive tematske priče, jer to je jedini pravi put i fer odnos s medijima, umjesto slanja suhoparnih i nekvalitetnih PR objava. Važno je osiguravanje kvalitetnog sadržaja, kao i angažiranje profesionalaca koji se upravo bave odnosom s medijima, kao i profesionalnih fotografa, dizajnera itd… kao što je slučaj na ZBF. Ništa nije slučajno.

Važni su posjetitelji, a ne Vi kao organizator

Svaki festival i manifestaciju organiziramo ne za sebe, nego radi posjetitelja. Zato je važno voditi brigu upravo o tom segmentu. kako se posjetitelji kreću, osjećaju i ponašaju. Kakva je atmosfera, interakcija s posjetiteljima, koliko se zadržavaju itd… To najbolje možete saznati na dva načina. Prvi je da uđete u cipele samog posjetitelja. Prije početka i kod planiranja samog festivala, probajte si vizualizirati kako će festival izgledati u prostoru, kakav je raspored, gdje mogu baciti smeće, što i kako vide iz svih pozicija, gdje mogu sjesti….stanite u sredinu prostora, okrenite se oko sebe i vizualizirajte si cijeli prostor. Drugi način je da pratite i gledate tijekom manifestacije reakcije i kretanje posjetitelja. Neke stvari možete ispraviti u hodu, dok druge možete ispraviti za sljedeću godinu.

Upravo ZBF prati taj osjećaj za posjetitelje na svakom koraku. Ljudi su puni positive, energije, ništa nije nametljivo nego spontano, ljudi se druže i pričaju, uživaju u kvalitetnoj hrani i craft pivu, slušaju kvalitetnu glazbu koja ne trešti do Novog Zagreba, nego i dalje daje prostor da svatko nađe svoje mjesto na festivalu u kojem se najbolje osjeća. Možda najbolji opis i slika cijele priče je upravo kad pogledaš oko sebe, a svi sretni, nasmijani, pričaju, druže se uživo, a ne preko mobitela i virtualnog svijeta. ZBF nije samo festival, izrastao je u nešto puno veće, način života.

Zagreb Burger Festival je napravio evoluciju na gastro sceni i street food hrani. Naravno nije samo on zaslužan za cijelu priču, no prvi je pokazao i pokrenuo priču o burgerima ili plastičnim primjerom da objasnim, zakotrljao je priču, a ostalo je povijest. U konačnici Zagreb Burger Festivala se, zbog atraktivnog programa, vrhunske ugostiteljske ponude, uređenja, malih detalja, produkcije, te popratnih sadržaja ne bi postidjele niti vodeće svjetske metropole, a samim konceptom predstavlja uspješan ogledni primjer kako bi festivali trebali izgledati i razvijati se.

Vijesti: