Zašto mi TZ Rovinja nije prodala priču da se vratim u Rovinj?

Foto: Pixabay

Prošli mjesec u Rovinju su se održali Dani Komunikacija koji su okupili preko 3.000 sudionika, najviše iz sektora marketing i PR agencija, medija te razni predstavnici tvrtki koji su klijenti agencijama.

U travnju napuniti destinaciju na tri dana je više nego fenomenalno, većina smještajnih kapaciteta je puna, od privatnog smještaja do hotela, restorani rade kao ludi za vrijeme ručka i večera, terase kafića pune. Kongresni turizam je svakako odlična recept za pred i posezonu. Inače, Rovinj se u zadnji par godina odlično pozicionirao upravo u kongresnom segmentu, najviše zahvaljujući hotelu Lone koji je domaćin raznih konferencija i kongresa.

No, pitam se zašto TZ Rovinja ne iskoristiti ovu priliku te mi ne proda priču da se vratim u Rovinj ovaj put kao turist? Zašto mi nije bacila mamac me skroz dobije? Zašto mi nije ispričala priču o Batani, tradicionalnoj rovinjskoj barci, koja je upisan u UNESCO-ov Registar najboljih praksi očuvanja nematerijalne kulturne baštine svijeta? Zašto mi nije dala motiv za ponovnim dolaskom?

Na jednom mjestu imamo 3.000 ljudi, ( samo taj vikend, a ako pribrojimo i ostale kongrese dolazimo do puno veće brojke ) ljudi koji su platiti kotizaciju, potrošili kroz tri dana na smještaj, ručkove itd… dakle gosti veće platežne moći koje Rovinj i cilja. Imamo besplatni marketing, sigurni smo da će nas gosti čuti, nema konkurencije i šuma u komunikaciji, ali nema nažalost ni komunikacije TZ Rovinja.

Upravo domaći gosti moraju biti glavna baza za produžetak sezone, a kada su već tu u našem „prodanom salonu“ zadivljeni lokacijom, mirisom mora i toplinom sunca u travnju, samo im moramo dati dovoljno dobar razlog i motiv dolaska da se vrate, ali ovaj put kao turisti. Dapače, prodajmo im opet pred i posezonu, jer u špici sezone smo puni.

Prekrasni poluotok je prazan, bez duše jer većina objekata ne radi, osim par restorana i kafića. Zašto kada imamo turiste koji žele doživjeti Rovinj i generirati toliko važnu turističku potrošnju. Nema sadržaja. Nema priče. Super je prošetati Rovinjom i obići cijeli poluotok, ali tri dana šetati praznim Rovinjom baš i nije više zabavno. Razumijem da je travanj, ali stalno pričamo o produženju sezone i onda kada turisti dođu sve je prazno i nema sadržaja. Moramo biti svjesni da svi moraju gubiti i raditi u praznom hodu barem tri godine da bi pokrenuli dovoljnu kritičnu masu i napunili destinacije van sezone, naravno ne u istoj količini kao u špici sezone, no dovoljno da destinacija bude živa i generira se dovoljna turistička potrošnja da se zatvori cijeli ciklus. U ovom slučaju, Rovinj je premostio najveći problem, te ima 3.000 turista u destinaciji.

Smisao promocije u prodaji je da kupac dođe u prodajni salon

Kada pričamo o prodaji, cilj marketinga je dovesti kupca u svoj prodajni prostor. Zašto? Zato što je tada 80% prodaje već obavljeno. Kupac se nalazi u našem posebno uređenom prostoru za prodaju, može isprobati i doživjeti proizvod, imamo ga u direktnoj komunikaciji, bez konkurencije i šuma u komunikaciji, a tu su neki trikovi od psihologije boja kao i posebne glazbe – sve usmjereno da čujemo onaj sveti gral – Da, kupujem.

Ako gledamo kroz prizmu turizam, prošle godine smo ostvarili rekordnu turističku sezonu, te smo imali 18,6 milijuna dolazaka (+13 posto) i 102 milijuna noćenja (+12 posto). Dakle, 18,6 milijuna dolazaka / kupaca u našem prodajnom salonu.  Zašto im ne prodamo priču, motiv za dolaskom da dođu opet i to u pred i posezoni? Tu su, oduševljeni su i impresionirani našim proizvodom te im tada i lakše možemo prodati priču. A ono najvažnije, bez troška marketinga, znamo da će čuti našu poruku i nema konkurencije.

No kada mi TZ Rovinja već nije prodala priču, prodali su je drugi. Točnije klaster sjeverno- zapadne Istre s fenomenalnom i jednom od najboljih turističkih priča u Hrvatskoj – Istria Wine&Walk. Prodali su mi upravo jedinstvneo iskustvo te kvalitetan i autentičan sadržaj. Ovo je još jedan dokaz i primjer kako se prodaje priča u pred i posezoni te kako je upravo kvalitetan, raznolik i autentičan sadržaj prava i jedina formula kako riješiti jedan od gorućih problema naše turizma – sezonalnosti.

Momjan i Buje vidimo se opet sigurno. Tako se širi sezona i raste prema cjelogodišnjem turizmu. Turisti su u našem prodajnom salonu, tu su, samo im moramo dati dovoljan dobar motiv da se vrate i prodati priču da dođu u rujnu, listopadu…

Povezana vijest: SAZNAJTE ZAŠTO JE ISTRIA WINE&WALK JEDNA OD NAJBOLJIH TURISTIČKIH PRIČA U HRVATSKOJ

Vijesti: