Zašto su turistički djelatnici Istre išli na studijsko putovanje u Mallorcu? Razlog je jednostavan – da uče od boljih

Istra je primjer kako se treba tržišno razvijati. Prije 13 godina definirali su viziju i strategiju razvoja, osnovali IRTU ( Istarsku razvojnu turističku agenciju ) , Udrugu Vinistru koja...

Istra je primjer kako se treba tržišno razvijati. Prije 13 godina definirali su viziju i strategiju razvoja, osnovali IRTU ( Istarsku razvojnu turističku agenciju ) , Udrugu Vinistru koja okuplja većinu vinara itd… a ono što je zajednički nazivnik ove priče je tržišni razvoj.

Istra se odavno okrenula sama sebi i na svoje resurse tj. da svoj razvoj drži pod svojim rukama, a ne da čeka Državu, te se godinama polagano, ali sigurno i pametno razvijala. Danas su tu gdje jesu – najbolja turistička regija u Hrvatskoj. No uspjeh nije nastao preko noći te je u njega uloženo godinama truda, edukacije,, raznih izazova i razvoja.

Ono što je odličan primjer je da su godinama ulagali u razvoj vinarstva i maslinovog ulja kao i razvoj cikloturizma, svjesni svojih izazova i potencijala, no učili su od drugih. Učili su od uspješnih, obilazili su cijelu Europu, podizali su kvalitetu, tehnologiju, investirali i angažirali domaće i strane stručnjake, zvali strane stručnjake u Istru itd… no glavna poruka ove priče je da su vidjeli pozitivne i negativne praktične primjere, konzultirali se sa stručnjacima ( investirali u znanje ), te na svojem terenu napravili ono što smatraju najboje.

Foto: Istria Bike

Kratki uvod u novu priču u kojoj su turistički djelatnici opet van svojih granica tražili praktične primjere i iskustva od drugih. Tako su predstavnici istarskih turističkih zajednica, županijskog Odjela za turizam, te hotelskih kompanija prošli tjedan posjetili španjolski otok Mallorcu, kako bi se upoznali s tamošnjim primjerom dobre prakse razvoja i promocije cikloturizma. 

Razlog? Opet uče od boljih. Da se odmah ispravim, ne znači da su drugi u svim segmentima bolji od nas, uvijek ima i dobrih i loših primjera i iskustva na terenu. Dobro je vidjeti i neke ideje i primjere koji su loši, kako ih mi sami ne bi ponovili ili bi potvrdili svoje sumnje u neke koncepte. Nekada je neka ideja odlična na papiru i u glavi, no na terenu ne funkcionira. No sve je to škola. No najvažnije je da razmišljamo i bavimo se tržišnim razvojem. Put nikada nije ravna autocesta od točke A do točke B, nego uvijek krivudav i uz puno izazova.

No, vratimo se na priču. U organizaciji Istarske razvojne turističke agencije predstavnici turističkih organizacija posjetili su bike friendly hotel, te se upoznali s posebnom ponudom koju hotel ima za svoje ciklo goste – spremište za bicikle, uslugu najma i popravka bicikla, dostupnost hitne medicinske pomoći i ostalo. 

U sklopu studijskog putovanja za predstavnike je organizirana vođena biciklistička tura, u sklopu koje su biciklom obišli dio otoka. Tijekom vožnje mogli su vidjeti mnoga bike friendly mjesta poput kafića i restorana koji imaju mjesto za odlaganje bicikala i posebnu ponudu za cikloturiste.  „Unatoč tome što je Mallorca potpuno drugačija destinacija od Istre, te gotovo isključivo razvija cestovni biciklizam, bilo je zanimljivo vidjeti njihovu signalizaciju, cestovne biciklističke staze i samo ophođenje ostalih sudionika u prometu prema cikloturistima koje je na visokom nivou“, izjavila je Slavica Tobok Kandić, direktorica IRTA d.o.o. 

Zanimljivo, Mallorca godišnje privuče preko 90 000 cikloturista koji tom balearskom otoku produžuju sezonu, a radi se uglavnom o Nijemcima koji po otoku imaju svoje agencije koje nude najam i popravke opreme kao i vođene biciklističke ture, među kojima je najpoznatiji Huerzeler.

Budući je Mallorca destinacija do koje se stiže gotovo isključivo avionom, ovo se pokazalo vrlo uspješnim poslom pa tako agencije na pojedinim mjestima na otoku u visokoj sezoni dnevno mogu iznajmiti i do 1000 bicikala. Za predstavnike je organizirano i nekoliko prezentacija tamošnjih organizacija javnog i privatnog sektora. 

Tako je Margarita Picornell iz Regionalnog odjela za turizam koji je zadužen za sve Balearske otoke, predstavnike upoznala općenito s razvojom turizma na Balearima, osnovnim ciljevima, te načinom upravljanja, ali i promocije turističkih proizvoda. Zanimljivo je napomenuti kako se Baleari zbog masovnog turizma koji im se dogodio, sustavno okreću održivom i eko turizmu ne promovirajući više sunce i more, već isključivo pred i post sezonu pod sloganom „Better in winter“. Tome u prilog ide i masivni jednodnevni bike event „Mallorca 312“ koji već deset godina za redom zadnje subote u travnju na otok privuče 8000 sudionika, dok cijelo Balearsko otočje godišnje ostvari prihod od 90 milijuna eura samo od cikloturizma. 

Ovo je drugo u nizu studijskih putovanja u organizaciji Odjela Bike&Outdoor u sklopu Istarske razvojne turističke agencije, a sve s ciljem upoznavanja primjera dobre prakse, širenja vidika i pokušaja implementacije dobrih rješenja na lokalnom području.  

Ako od nekoga možemo učiti o razvoju cikloturizma u Hrvatskoj, to je svakako Istra. Istražite Istria Bike web stranicu posebno za cikloturizam. No uspjeh nije slučajan, iza toga stoji cijeli tim ljudi koji pametno godinama gradi cijelu priču oko cikloturizma. Upravo je nedavno predstavljen “Operativni plan razvoja cikloturizma Istarske županije za razdoblje od 2019. do 2025.godine”. Istražite ga u prilogu.

/// OPERATIVNI PLAN RAZVOJA CIKLOTURIZMA ISTARSKEŽUPANIJE ZA RAZDOBLJE OD 2019. DO 2025. GODINE

Poanta priče: čitajte, educirajte se, pitajte, putujte, investirajte u znjanje i know how, istražujte jer to je jedini način da se razvijamo, kako pojedinci, tako i kao društvo i struka.

Vijesti: