7Stars – desertne delicije i torte za HoReCa kanal. Svi su proizvodi rađeni ručno, te se duboko zamrzavaju i kupcima distribuiraju smrznuti

Neki su deserti svemir za sebe. Vinkovačka tvrtka 7Stars proizvodi ručno rađene smrznute desertne delicije i torte, od sastojaka vrhunske kvalitete i njima stvara jedan sasvim poseban svemir. Poduzetnička...

Neki su deserti svemir za sebe. Vinkovačka tvrtka 7Stars proizvodi ručno rađene smrznute desertne delicije i torte, od sastojaka vrhunske kvalitete i njima stvara jedan sasvim poseban svemir.

Poduzetnička priča Marije Čulo i Josipe Perković započela je 2018. godine, nakon što je Marija na međunarodnim prehrambenim sajmovima uočila malo drugačije kolače i slastice, te počela razmatrati ideju da i sama počne proizvoditi nešto slično i ponudi to hrvatskome tržištu. Odlučila se za proizvodnju brzo zamrznute desertnih delicija koje su malo drukčije od onoga što se danas nudi na tržištu, a koje bi prvenstveno ponudila hotelima, restoranima i drugim kupcima u HoReCa kanalu.

Nakon mjeseci razvijanja receptura, posao je doista i krenuo asortimanom od sedam desertnih čašica. Danas 7Stars u ponudi ima desertne čašice, monoporcije, truffles i komadne kolače. Svi su proizvodi rađeni ručno, te se duboko zamrzavaju i kupcima distribuiraju smrznuti.

7Stars: Vizija nam je bila raditi ledene deserte za hotelijerstvo, a fokusirane smo bile na obalu

„Vizija nam je bila raditi ledene deserte za hotelijerstvo, a fokusirane smo bile na obalu, što je i razumljivo. No, tek što smo ozbiljnije krenuli s proizvodnjom i distribucijom, počela je pandemija. Međutim, pokazalo se da su naši proizvodi idealni za ovo ‘novo normalno’ – svaki je naš proizvod zasebno pakiran i porcioniran za jednu osobu, pa nema potrebe za dodatnom manipulacijom, odnosno da ih netko od konobara reže”, pojašnjava Čulo.

7Stars svoje proizvode najvećim dijelom dostavlja hotelima, restoranima i kafićima, no kako su reakcije na njihov program bile i više no pozitivne, krajem 2020. su odlučile otvoriti i prvu 7Stars trgovinu u Vinkovcima.

Što se sirovina tiče, trude se čim više nabavljati ih u Hrvatskoj, no neke od sirovina koje koriste u proizvodnji ovdje se jednostavno ne proizvode. „U proizvodnji naših slastica koristimo belgijske čokolade s 80% kakaa, a u Hrvatskoj nismo našli nekoga tko se bavi proizvodnjom i veleprodajom čokolade takve kvalitete. Osim toga koristimo i gotove paste od koncentrata voća. Kako proizvodimo voćne varijacije slastica, voće nam mora biti stalno dostupno, neovisno je li mu sezona ili ne. Zbog zdravstvene sigurnosti naših proizvoda ne možemo koristiti zamrznuto voće, jer jednom kada se odmrzne, ne smijemo ga ponovo zamrzavati u gotovom proizvodu.Svaki desert nakon ručne izrade mora proći fazu brzog zamrzavanja u za to predviđenim uređajima koji ih zamrzavaju na minus 40 stupnjeva Celzijevih. Tim procesom proizvodi zadržavaju boju, miris i teksturu, te su nakon odmrzavanja isti kao kad su tek napravljeni. Naši zamrznuti proizvodi imaju rok trajanja od godinu dana, a svježi sedam dana”, kaže Čulo.

Proizvodnja prehrambenih proizvoda ima svoja pravila od kojih se ne odstupa. Čulo pojašnjava: „Svaki naš pojedinačni proizvod mora proći laboratorijsku i mikrobiološku analizu. Za svaki moraju biti jasno izražene nutritivne vrijednosti i moraju imati potpune deklaracije. U našem je poslovanju jako puno papirologije i sve te analize su vrlo skupe, tako da je za ovaj vid proizvodnje potrebno uložiti jako puno sredstava.”

Razvijanje jednoga proizvoda traje oko dva mjeseca, a tek nakon toga slijedi njegova ‘legalizacija’ kako bi se mogao pustiti na tržište. “Kod razvoja receptura krećem od sebe – kreiram slastice koje bih i sama voljela konzumirati. Dobijem neku ideju i iskušavam je, razrađujem. Krajnji proizvod obično ispadne sasvim drugačiji od onoga što sam na početku zamislila, ali takav je to proces. Nastojimo svako toliko kreirati i ponuditi nekakvu novu varijaciju naših slastica.” dodaje Čulo.

7Stars trenutno nudi pedesetak različitih zamrznutih i svježih slastica. Tajna njihova uspjeha je u uigranom timu žena koje vole svoj posao. Kako se sve slastice izrađuju ručno, potrebno je puno ruku da bi se napravilo, posebice kada se zna da ih dnevno znaju proizvesti i 2000 na dan.

Josipa nam je voditeljica proizvodnje, a ja se bavim marketingom, razvojem proizvoda i papirologijom, ali uskačem i u samu proizvodnju kad je potrebno. Tu je još i prekrasna ekipa žena koja u proizvodnji stvara čarolije. Imala sam sreću da sam napravila bazu od šest cura koji imaju znanje. Bude li potrebe za širenjem tima, zapošljavat ćemo. Kod nas nije problem nešto naučiti, stvari se rade u fazama i serijski. Netko tko nikad nije radio kolače, mora samo imati volju to naučiti. Znanje se usvaja postupno – prvo se nauči raditi jedan dio kolača, pa drugi, i tako redom. Ako imate ljude koji su već verzirani – a mi ih imamo – onda je lako obučiti nekog novog. Nama je jako bitno kakva je atmosfera na poslu, a naše se cure izvrsno slažu i jako dobro komuniciraju u radu.” navodi Čulo.

Što se planova za budućnost tiče, Čulo ističe kako im je namjera u listopadu preseliti vinkovačku trgovinu na novu lokaciju i koncipirati je kao izložbeno-prodajni prostor. “U skorijoj budućnosti ćemo se koncentrirati na otvaranje veleprodajnih punktova po regijama. Za sada jedan posluje u Istri – koja nam se pokazala kao izvrsno tržište – a namjera nam je ustrojiti veleprodajne punktove i u drugim dijelovima Hrvatske kako bi distribucija do kupaca bila jednostavnija učinkovitija i brža.” istaknula je Čulo.

Što se buduće ponude proizvoda tiče, trenutno eksperimentiraju s veganskim verzijama slastica. Također sugovrnice ističu kako osluškuj tržište i spremne su ponuditi ono što se traži, no kako im nije opcija lansirati proizvod koji nije ono za što se predstavlja i kojim one same nisu zadovoljne.

Proces je to koji traje; nisam baš zadovoljna dosadašnjim rezultatima, ali ne odustajem. Za neke nove linije proizvoda će nam biti potrebne dodatne edukacije, kako bi svladale potrebne vještine i usvojile znanja. Razmišljale smo i o bezglutenskim verzijama naših proizvoda, no da bi neki proizvod u potpunosti bio bezglutenski, potrebno je striktno odvojiti njegovu proizvodnju od proizvodnje slastica koje sadrže gluten, kako bi se izbjegla i najmanja mogućnost ‘kontaminacije’ glutenom. To nam za sada nije izvedivo.” govori Čulo te dodaje kako su zadovoljne plasmanom njihovih proizvoda, ali i kako vide prostora i za daljnje širenje “Misija nam je dokazati se na tržištu kvalitetom svojih proizvoda, a krajnji cilj je plasirati ih na inozemno tržište.”zaključuje Čulo.

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN