AHF: Istočna Europa raste, mijenja se interes turista

Sedmi po redu Adria Hotel Forum, najveća investicijska konferencija u jugoistočnoj Europi,  u srijedu je u beogradskom hotelu Crowne Plaza okupila najznačajnija imena hotelijerske industrije, investicijske fondove, kao i...

Sedmi po redu Adria Hotel Forum, najveća investicijska konferencija u jugoistočnoj Europi,  u srijedu je u beogradskom hotelu Crowne Plaza okupila najznačajnija imena hotelijerske industrije, investicijske fondove, kao i veliki broj regionalnih stručnjaka iz područja turizma.

Na prvom panelu dvodnevne konferencije analizirana je uloga podataka u sektoru turizma. Sudionicima i gostima Adria Hotel Foruma na panelu „Usporedba rezultata vs. turistički trendovi vs. investicije“ hotelskog sektora u Europi tokom 2018. godine, rezultate su predstavili Charlie Ballard iz TripaAdvisor-a, Thomas Emanuel iz STR-a i Jules van Gaalen iz Colliers International-a. 

Podaci koje su njihove kompanije prikupljale pokazuju da je Istočna Europa tržište koje raste, kao i da će se taj trend nastaviti, ali i da se interes turista mijenja. „Ljudi su danas mnogo manje orijentirani prema brendovima“, rekao je Ballard i kao primjer naveo da su poznatom lancu hotela „Ritz Carlton“ zapravo najveći konkurent na Tripadvisor-u hoteli koji ne pripadaju velikim hotelskim lancima.  

Podaci koje je predstavio Jules van Gaalen također pokazuju rast u ovom dijelu Europe, a procjene predviđaju da će se isti nastaviti do 2,5 posto, u odnosu na 1,4 koliko će biti u Zapadnoj Europi. 

Tema sljedećeg panela bila je „Ekonomske prognoze – da li nas očekuje nova kriza u 2020. godini?“. Sergei Guriev, glavni ekonomist EDBR-a, tokom razgovora sa Slavkom Carićem, generalnim direktorom Erste banke, upozorio je da je najveća opasnost za svjetsku ekonomiju da se rasplamsa trgovinski rat Sjedinjenih Američkih Država i Kine. Prognoze za regiju Istočne i Srednje Europe su optimističnije, jer eventualni trgovinski rat neće utjecati u toj mjeri na zemlje kao što su Srbija ili Poljska. „Nikada ne možemo sa sigurnošću reći da li će biti krize ili ne, ali prema onome što sada znamo, rekao bih ne“, rekao je Gurijev. 

I na slijedećem panelu bilo je riječi o novcu. Andrej Erjavec iz InterCapital-a moderirao je panel „Money talk“ na kojem je bilo riječi o rizicima ulaganja u turizam. Kao logičan slijed programu na red je došao panel investitora na kojem su svoj interes za regiju iskazali veliki međunarodni investicijski fondovi poput Morgan Stanley-a, KSL Capital-a i Principal Real Estate Europe-a. Kao što su svi naveli, i dalje su im u fokusu isključivo operativne nekretnine (hoteli) obzirom da je proces razvoja projekta predugačak za njihove fondove.

Posljednji panel prvog dana Adria Hotel Foruma okupio je predstavnici regionalnih ministarstava – zamjenicu ministra za trgovinu, turizam i telekomunikacije Srbije, gđu. Renatu Pindžo, ministra održivog razvoja i turizma Crne Gore, Pavle Radulovića, ministra turizma i okoliša Albanije, Blendi Klosi-ja te državnog tajnika ministarstva turizma Grčke, George Tziallas-a. Dirk Bakker iz Colliers International-a bio je moderator ovog panela, diskusiju je otvorio pitanjem o različitim načinima na koje je Grčka, Albanija, Srbija i Crna Gore pokušavaju da privuku turiste .

Zanimljivo nije bilo predstavnika iz Hrvatske.

George Tziallas iz Grčke naglasio da je tokom posljednje četiri godine ta zemlja imala 16 milijardi prihoda. „Promoviramo nove destinacije i na kopnu, čime smo produžili sezonu do kraja studenog, čak i tokom zime“, rekao je. Inače, Grčka na Forumu ove godine sudjeluje kao destinacija partner čime dokazuje kako se ozbiljno vraća na turističku scenu.

 „Ljudi žele da osjete suštinu zemlje u koju dolaze. To više nije samo pitanje prenoćišta i doručka. Moramo da damo svakome gostu nešto. Ako želite razvoj, potreban je protok svježeg novca. Mi smo  razgovarali s investitorima, pitali ih šta im je potrebno da dođu u Crnu Goru i onda smo to uradili. Na primjer, smanjenje poreza“, rekao je Pavle Radulović iz Crne Gore. 

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN