Ako želite naučiti kako se organiziraju manifestacije, onda ovaj i drugi tjedan morate biti u Zagrebu

Organizacija manifestacije svakako je jedan od najkompleksnijih organizacijskih pothvata. Razlog tome je jer se radi o skupu velikog broja različitih segmentata, koji svaki za sebe ima svoje zahtjeve i...

Organizacija manifestacije svakako je jedan od najkompleksnijih organizacijskih pothvata. Razlog tome je jer se radi o skupu velikog broja različitih segmentata, koji svaki za sebe ima svoje zahtjeve i pravila, a koji svi moraju sinergijski savršeno funkcionirati kao švicarski sat.

Osim same izvedbe svakog segmenta posebno, do načina razmišljanja jer svaki segment donosi i novu ulogu u koju se moramo staviti i vizualizirati si svaki proces za svaki segment.

Kada pričamo o organizaciji manifestacija, barem onih većih koji privlače mase, svaka manifestacije je drugačija, no kada bi morao definirati manifestaciju kroz tri ključne riječi onda bi to bile – multitasking na najjače, storyteeling i dodana vrijednost.

Kao i slika u mozaiku, svaki je komadić kockice izuzetno važan, koliko god mali bio i možda na prvu izgleda manje važan, no sve se mora odlično posložiti kako bi cijela slika mozaika bila potpuna.

I upravo je tu najveća razlika između organizatora manifestacija. Razlike su u malim detaljima, razini izvedbe, atmosferi, obećanju, doživljaju, sadržaju i ukupnoj priči.

Jedno je teorija, a nešto sasvim drugo praksa. A najbolju praksu i među najboljim izvedbama manifestacije možete upravo vidjet, doživjeti i naučiti trenutno u Zagrebu od 12. do 22. rujna.

Radi se o “ludoj i drugačijoj” ekipi organizatora koji ne poznaju status quo, koja živi svoj posao i ima jednu manu ili vrlinu, zavisi kako gledate, a to je da nikada nije zadovoljna izvedbom, nego iz godine u godinu malim detaljima podižu ljestvicu izvedbe. Uvijek teže biti barem jedan korak naprijed svake godie.

Kao i proizvodi, i manifestacije imaju svoj životni ciklus proizvoda, te status quo i uvijek ista izvedba dovodi do stagnacije i do propadanja. I to je logično, jer ako stalno ne inoviramo i ne razvijamo manifestaciju, onda jako brzo dođe do zamora materijala, ponavljanja i priča se istroši. Pogotovo u današnjem modernom doba gdje se svijet vrti sve brže i brže, a potrošači su sve zahtjevniji. Kao što Seth Godin, marketing guru i autor svjetskog bestsellera Plava Krava ( inače moja poslovna biblija ), ističe:

U svijetu marketinga stvar je jednostavna: morate biti posebni, drugačiji, osobiti. Morate imati ono što drugi nemaju. Morate znati nadahnuti, a to ćete moći samo ukoliko ste i sami nadahnuti. Nešto što je osobito zaslužuje da se o tome govori, da bude zamijećeno. To je nešto izvanredno. Novo. Zanimljivo. To je plava krava. Dosadno je pak nevidljivo. Dosadno je smeđa krava“ napisao je Seth Godin, marketing guru i autor svjetskog bestsellera Plava Krava.

Za njihove priče danas sponzori čekaju u redu, kao i partneri koji žele uči s njima u priču. Ne samo da partneri imaju listu čekanja, nego moraju i proći određenu internu kontrolu i poštivati pravila igre kako bi se što bolje uklopili u manifestaciju. Dakle, nije dovoljno samo uzeti novac od sponzora i iznajmiti kućicu, ne, tu se radi o puno široj priči i suradnji, pravoj partnerskoj suradnji i win-win situaciji. Onako kako i treba biti u organizaciji manifestacija, no što je izuzetno rijedak slučaj u Hrvatskoj, a upravo je ekipa iz ove manifestacije ljestvicu podigla na jedan viši nivo.

Ugostitelji / partneri Zagreb Burger Festivala – Foto: Sandro Sklepić

Sponzori moraju postati sastavni dio manifestacije, aktivno se uključiti u istu s nekom svojom pričom. Čak sponzori rade zasebnu promocija/ oglašavanje, van njihovih okvira, samo za tu manifestaciju. Kao i partneri, moraju uložiti dodatni trud i energiju, dati dodanu vrijednost kako bi se svi zajedno činili jednu cjelinu.

Uz storytelling kao poslovni koncept svake manifestacije, svatko od partnera i sponzora priča neku svoju priču, ali svi zajedno čine odličan mozaik koji čine sliku potpunu.

Da se radi o drugačijem mindsetu, govori već samo ime kreativne agencije, Kokoš i jaje, iza kojeg stoji direktor Roman Pokos i njegov tim.

Tim koji je pokrenuo priču oko Adventa u Zagrebu, napravili burger revoluciju ne samo u Zagrebu, nego općenito u turističkom sektoru, pozicionirali su Zagreb kao street food destinaciju i ono najvažnije s njima su rasli i njihovi partneri. Upravo su oni stavili u fokus neke od njihovih partnera te im bili prva prilika i platforma za rast. Kako su rasli oni , tako su rasli i njihovi partneri, a kasnije se i osamostalili te danas samostalno rade, rastu i razvijaju se na tržištu što je ogroman uspjeh i jedinstven primjer u Lijepoj našoj.

Ako želite praktično naučiti kako se organiziraju manifestacije onda svakako morate biti u Zagrebu ovaj i drugi tjedan. E da, radi se o četvrtom izdanju manifestacije Zagreb Burger Festivalu powered by TABASCO(R) koja se održava od 12. do 22. rujna na zagrebačkom Strossmayerovom trgu.

Ekipa iz ove priče je svakako odličan primjer Plave krave, a koja je magična formula iza manifestacije koju je samo prošle godine posjetilo 170.000 posjetitelja saznajte na licu mjesta. Otvorite oči, pitajte ( Roman Pokos se stalno vrti u krug i gleda kako sljedeće godine podići ljestvicu izvedbe ) i prepustite se u odličnoj atmosferi.

Više o Zagreb Burger festivalu powered by TABASCO(R) saznajte OVDJE

P.S. Prije odlaska pročitajte nedavni intervju s Romanom Pokosom, direktorom kreativne agencije Kokoš i jaje, kako je pojam drugačije odlično utjelovio kroz sve svoje manifestacije

Naslovna fotografija: Sandro Sklepić

Vijesti: