Analiza istraživanja Booking.com-a o putničkim navikama Generacije Z

Booking.com je objavio svoje globalno istraživanje o sljedećoj generaciji putnika – Generaciji Z, a stručnjaci iz industrije podijelili su svoje stavove o novim trendovima, ali i vlastitim opažanjima. Ambiciozni...

Booking.com je objavio svoje globalno istraživanje o sljedećoj generaciji putnika – Generaciji Z, a stručnjaci iz industrije podijelili su svoje stavove o novim trendovima, ali i vlastitim opažanjima.

Ambiciozni avanturisti

Podaci Booking.com-a pokazuju kako je Generacija Z, mladi u dobi od 16 do 24 godine, vrlo odvažna skupina ljudi. Čak njih 56 posto prilikom putovanja želi doživjeti avanturističko iskustvo poput paraglajdinga ili bungee jumpinga, a njih 52 posto planira posjetiti, pa čak i pješke, neku ekstremniju lokaciju.

Brian Young, direktor tvrtke G Adventures, smatra kako se definitivno vidi porast mladih putnika koji traže avanturistička iskustva. “Ovo je generacija koja je socijalno snalažljiva i jako angažirana u naša putovanja. Pojam „avantura“ za svakog putnika ima drugačije značenje. Ne odnosi se uvijek na visoko adrenalinske aktivnosti ili fizički zahtjevne izlete. Iako i takve opcije G Adventures nudi, mladi ljudi često žele isprobati nešto tradicionalnije avanture poput par dana planinarenja ili vožnje kajakom, no u kombinaciji s lokalnim iskustvima, hranom te družeći se s ‘putničkim istomišljenicima’“ ističe Young.

Putovanja u sklopu životnih ciljeva

Šest od deset (60 posto) pripadnika Generacije Z smatra da u putovanje uvijek vrijedi uložiti, pokazuje istraživanje Booking.com-a. Kad je u pitanju prioritizacija, mladi (njih 65 posto) će najradije trošiti svoj novac na putovanja.

David Chapman, generalni direktor svjetske putničke konfederacije za studente i mlade WYSE Travel Confederation, objašnjava kako mladi putnici, uglavnom, pokušavaju izvući što više iz putovanja. “Ono što turistički sektor često ne shvaća je to da mladi traže nešto više od samog odmora – u igri su razmjene studenata, volonterski poslovi, tečajevi stranih jezika, stažiranja, razmjene uz rad i putovanje (Work and Travel) ili pak apsolventska putovanja. Mladi putnici će se prije odlučiti na određena iskustva i doživljaje nego na tradicionalne nadogradnje putovanja. Dakle, iskustva s hranom i pićem ili festivalima prije nego dodatne pogodnosti u avionima ili hotelima.Pružatelji privatnog smještaja trebali bi tražiti partnerstvo s pružateljima aktivnosti (i obrnuto) kako bi mladim putnicima omogućili na jedinstven način doživjeti odredište, naučiti o lokalnoj kulturi i upoznati druge mlade ljude“ govori Chapman.

Brušenje vještina

Prema Booking.com-u Generacija Z je generacija za koju je najvjerojatnije da će unaprijediti svoje vještine naučivši nešto novo tijekom putovanja u sljedećih deset godina. No, nije samo riječ o novim vještinama – 55 posto pripadnika Generacije Z smatra kako im putovanje državom u kojoj žive pomaže naučiti i otkriti više o sebi.

Leigh Barnes, direktor u kompaniji Intrepid Group, iznosi kako, prema njihovom iskustvu putnici iz Generacije Z nisu usredotočeni na usavršavanje određenih vještina na formaliziran način, tim više jer žele transformirati svoje razumijevanje svijeta kroz iskustvo drugačijeg načina života. “Čvrsto vjerujemo kako su putovanja (međunarodna ili domaća) najmoćniji alat za samootkrivanje, ako se obavljaju pravilno. Svako iskustvo izvan vaše norme prilika je da naučite nešto novo – ako uronite u ovo novo iskustvo, transformirat će način na koji vidite svijet i svoje mjesto u njemu“ ističe Barnes.

Status „izvan ureda“: uključen

Podaci Booking.com-a navode kako 54 posto pripadnika Generacije Z smatra da su mogućnosti poslovnih putovanja važna stavka prilikom odabira posla, a gotovo šest od 10 (57 posto) njih tvrdi da im je privlačan posao u kojem će komunicirati s drugim kulturama.

Jonah Stillman, stručnjak za Generaciju Z u kompaniji Gen Z Guru, smatra kako će, zbog razumijevanja gotovo svih tehnoloških uređaja, Generacija Z vjerojatno biti najučinkovitija generacija u povijesti. “Znamo da ova generacija voli iskustva. Na poslovnim putovanjima, oni će, uz stjecanje profesionalnog iskustva, tu priliku iskoristiti i za rekreaciju. Otkrivanje drugih kultura postaje jako važno Generaciji Z. Oni stavljaju naglasak na raznolikost i uključenost i to podrazumijeva uključenost u druge kulture“ naglašava Stillman.

Spremni za solo putovanja

Neovisnost je prioritet za Generaciju Z, tvrde iz Booking.com-a. Tijekom narednih deset godina trećina (34 posto) Generacije Z planira samostalno putovati.

Eliza Filby, stručnjakinja za generacije, objašnjava kako Generacija Z vidi putovanje kao temeljni dio neovisnosti te način na koji pokazuju svoje samopouzdanje. “Oni žele slobodu od strane roditelja koji su ih često ‘držali pod staklenim zvonom’. Očekujem kako će se suprotstaviti pretjeranom uplitanju roditelja u njihove živote, posebno kada je riječ o njihovom slobodnom vremenu jer su nadzor nad njime imali veći dio svog života“ zaključuje Filby.

Foto / Izvor: Booking.com

POVEZANE VIJESTI:

GENERACIJA Z NAJVIŠE ŽALI ZA PROPUŠTENIM PRILIKAMA

Vijesti: