Bild: Hrvatska među osam zemalja koje bi ovoga ljeta mogli posjetiti njemački turisti

Prema članku najčitanijih njemačkih novina Bild, Hrvatska je jedna od osam zemalja koje bi ovoga ljeta mogli posjetiti njemački turisti. Do 03. svibnja u Njemačkoj je na snazi upozorenje građanima da ne...

Prema članku najčitanijih njemačkih novina Bild, Hrvatska je jedna od osam zemalja koje bi ovoga ljeta mogli posjetiti njemački turisti.

Do 03. svibnja u Njemačkoj je na snazi upozorenje građanima da ne putuju izvan zemlje, a do kraja travnja odlučit će se hoće li se preporuke produžiti.

Unatoč neizvjesnoj situaciji u kojoj se ne zna hoće li se turistička putovanja moći realizirati, Bild je izdvojio osam zemalja koje bi ovoga ljeta mogle biti poželjne destinacije njemačkih turista, a to su : Hrvatska, Grčka, Austrija, Švicarska, Tunis, Švedska, Danska i Island. Naime, Bild smatra da su navedene zemlje dobro odgovorile na pandemiju te da bi do ljeta mogle biti spremne za dolazak turista.

Također, Bild je i rangirao kakve su šanse da se turistička putovanja u tim zemljama realizira, a Hrvatska i Grčka su u kategoriji „dobre šanse“. Austrija i Švicarska su u kategoriji „vrlo vjerojatan“ odmor, dok su ostale zemlje u kategoriji „vjerojatno“.

Navodi se da je Hrvatska pravovremeno uvela stroge mjere u borbi protiv virusa što je bila dobra odluka koja se isplatila. Direktor HTZ-a u Njemačkoj Romeo Draghicchio smatra da u Hrvatskoj ima mnogo smještaja u kojem je moguće održavati razmak među gostima. “Hrvatska je u dobroj poziciji zbog svoje dostupnosti osobnim automobilima preko Austrije i Slovenije, a ako ove zemlje otvore svoje granice, mogući su i avionski letovi” ističe Draghiccho.

Također, osim Bilda, danas je i njemačka državna televizija ZDF u jutarnjem programu izvijestila o Hrvatskoj, a pustili su i kadrove iz nove kampanje HTZ-a #CroatiaLongDistanceLove.

Faktori koji će odigrati ulogu

Naravno, treba biti svjestan i realan, dok god se ne pronađe cjepivo ili lijek, ne možemo očekivati oporavak turizma, a koji će sigurno trajati od tog trenutka 2-3 godine. U trenutnoj situaciji, također ne možemo očekivati veliki turistički promet i aktivnost turista, no sigurno kako treba gledati i biti optimističan tj. dati sve od sebe da se ipak uspije uloviti neki turistički promet.

Svakako Švicarska i Austrija također računaju na njemačke turiste, a koji u kontekstu trenutne potrebe za socijalnom distancom, aktivnim odmorom, prirodom, ekologijom imaju jak adut. Kao i činjenica kako su ipak bliže destinacije nego mi.

No, i naša dugačka obala ima previše mjesta i uvala za distancu, kao i manje turističke destinacije. Svakako će potražnja biti za kućama i vilama s bazenima, pogotovo onima u ruralnom prostorom i udaljene iz gradskih centara, kao i aktivni odmor te unutrašnjost.

Svakako kako je ovakvi tekstovi i reklama u najčitanijem i iznimno utjecanim njemačkim novinama je veliki plus. I upravo odlična temelj, ako i kada se situacija dodatno popravi u optimističnom scenariju, za usmjeriti promocijske budžete kako bi se od turističke sezone spasilo što se spasiti da.

No, isto tako moramo biti svjesni pitanje je kada i ako će otvarati granice. Kao što je Capak, nedavno izjavio, granice će se otvarati jedino ako u drugim državama bude stabilna situacija tj. ako će biti bolji nego kod nas.

Isto tako, tu su i razni drugi faktori, od straha od putovanja, pad potrošnje i financijske moći, izostanak godišnjih odmora itd… Polako se planiraju ili već popuštaju mjere u svakoj državi, a to znači kako će biti jak narativ svake države ( kupuj i putuju lokalno ) kako bi se što prije pokrenula lokalna ekonomija, što je trenutno imperativ. Nijemci su upravo u tom segmentu jako svjesni potrebe za jačanjem lokalne ekonomije.

Također, nakon više od mjesec dana karantene, samoizolacije, psihološkog straha i negativnih vijesti, naravno kako je svima izrazito jaka želja za putovanjem, kako bi napokon “prodisali”. No, kakva će biti stvarna racionalna želja za putovanjem kada dođe za to vrijeme vidjet ćemo. Jedno je želja, a drugo realnost. Strah je ipak najjača i glavni protivnik turizmu.

Taj strah je dodatno izražen za obitelji s djecom. I zato je važno biti blizu nekog bolničkog centra, a otoci u ovoj priči su dodatno rizični, zbog udaljenosti i bez direktne cestovne veze s kopnom.

Svakako će u narednim godinama biti u trendu regionalna putovanja, ne toliko daleko od svojeg doma. Tu mi kao auto destinacija svakako imamo prednost.

Situacija se mijenja iz dana u dan, te sukladno tome treba i reagirati. Trenutno nitko sa sigurnošću ne može reći kakvo će vrijeme biti u rujnu, pa tako i kako će se cijela situacija s koronavirusom razvijati. Doduše, epidemiolozi očekuju drugi val širenja negdje u rujnu, no za sada i dalje znanstvenici i epidemiolozi iz cijelog svijeta imaju previše pitanja i pretpostavki, a premalo odgovora.

Zato trebamo brzo reagirati i biti spremni, osluškivati situaciju na svakom tržištu i biti proaktivni. Naravno, da još jednom naglasim, treba biti optimističan i napraviti sve da se aktivira turističko tržište, kao i uvijek, no isto tako treba biti i svjestan realnih okvira. Ovu turističku godinu treba prekrižiti, barem kad je u pitanju neke velike turističke brojke, a ako nam situacija pruži priliku, naravno da je trebamo prigrliti i napraviti sve što je u našim moćima.

BILD: Wo man im Sommer trotz Corona Urlaub machen kann

BILD: So will Kroatien unseren Urlaub retten

/ / / POGLED IZ NJEMAČKE: AKO SE I UOPĆE I BUDE PUTOVALO PREKO GRANICA, CILJ ĆE BITI EUROPSKE ZEMLJE

/ / / NJEMAČKA KAO NAŠE GLAVNO EMITIVNO TRŽIŠTE, OPORAVAK OČEKUJE TEK U KOLOVOZU ILI RUJNU

/ / / ISTRAŽIVANJE RASPOLOŽENJA AUSTRIJSKIH TURISTA I UTJECAJ NA LJETNU SEZONU U HRVATSKOJ

Povezane vijesti: