Budimo i prodajmo to što jesmo- Hrvati. To mora biti naš turistički proizvod

Prema podacima najvećeg svjetskog turoperatera, njemačkog TUI-ja, broj rezervacija u Njemačkoj za godišnji odmor u Hrvatskoj porastao je u lipnju za čak 26,4 posto u odnosu na isto razdoblje...

Prema podacima najvećeg svjetskog turoperatera, njemačkog TUI-ja, broj rezervacija u Njemačkoj za godišnji odmor u Hrvatskoj porastao je u lipnju za čak 26,4 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Inače, Njemačka je naše glavno emitivno tržište, a prema podacima Državnog zavoda za statistiku ( DZS ) prošle godine u strukturi stranih noćenja najviše noćenja ostvarili su tradicionalno gosti iz Njemačke (23,9%), nakon kojih slijede gosti iz Slovenije (10,1%), Austrije (9%), Češke i Italije (obje po 7,3%), Poljske (6,6%), Slovačke (3,9%), Nizozemske (3,8%), Ujedinjene Kraljevine (3,7%) te Mađarske (3,4%), što je ukupno 79%. Turisti iz ostalih zemalja ostvarili su 21,0% noćenja.

Glavni razlog povećanja interesa Nijemaca za Hrvatsku su nestabilnosti u Turskoj, Grčkoj i Egiptu, a uz Hrvatsku profitirati će i Španjolska. Dakle, ove godine Njemački turisti će kao nikad do sada posjetiti naš Jadran, a svi dosadašnji  podaci ( u prvih šest mjeseci ostvareno je 4,8% više dolazaka i 6,8% više noćenja turista ) kao i najave bookinga govore kako ćemo i ove godine imati rekordnu turističku sezonu te dostići „magičnu brojku“ od osam milijardi eura prihoda.

Hoćemo li znati iskoristiti situaciju i većinu od 26 posto novih Nijemaca dobiti, kupiti, opravdati očekivanja kako bi došli i sljedeće godine na Jadran? Problem našeg turizma, kao i razlog slabe pred i posezone, što je naš turistički proizvod i dalje sunce i more. No, osobno bi istaknuo tri glavna problema našeg turizma, kao i rješenja.

Prvo i osnovno moramo početi poštivati sami sebe, prodavati sami sebe i početi prodavati autohtone turističke priče. Kada u glavama kao i na terenu posložimo ova tri elementa, tek tada možemo krenuti u strategije, promociju i kvalitetan razvoj tj. napokon se moramo početi baviti turizmom kroz strateškim razvojem turističkih destinacija..

No, krenimo redom – Ako gledamo kroz prizmu turizma definitivno ne poštujemo niti cijenimo svoju kulturu, povijest i naslijeđe, naprotiv kao da je se sramimo. Paradoksalno, to je upravo naš najjači adut. Motiv dolaska nije smještaj, nego turistička destinacija. Turistička destinacija mora početi poštivati svoje običaje, kulturu, identitet i upravo to ponuditi gostima kao glavni turistički proizvod. To je smisao turizma, doživjeti i upoznati nove kulture i načinje življenja. Poštujmo sami sebe jer jedino tako će nas poštovati  i drugi.

Kada to shvatimo i posložimo, napokon moramo biti i prodavati ono što jesmo – Istrijani, Dalmatinci, Slavonci, Međimurci, Zagorci, Ličani …. Hrvati. Budimo ono što jesmo – autohtoni, autentični i vjerodostojni! To je priča koju moramo ispričati i to treba biti naš glavni turistički proizvod. Na kraju svega sve to moramo lijepo upakirati i početi pričati naše autohtone i vjerodostojne priče. Turizam se sastoji od emocija, doživljaja i priče. Pričajmo priče. Svaka regija ima toliko nevjerojatnih autohtonih priča, samo ih moramo ispričati. To je smisao turizma.

Revellers salute with beer after the opening of the 179th Oktoberfest in Munich September 22, 2012. Millions of beer drinkers from around the world will come to the Bavarian capital over the next two weeks for the 179th Oktoberfest, which starts today and runs until October 7, 2012. REUTERS/Michael Dalder(GERMANY - Tags: SOCIETY ENTERTAINMENT) ORG XMIT: MDA28

Za metaforu ističem Nijemce koji će ove godine doći u rekordnom broju na Hrvatsku obalu.

Nemojmo Nijemcima prodavati njemačko pivo, prodajmo im vrhunska hrvatska craft piva.

Ako Nijemci vole i konzumiraju pivo, a svi znamo da vole, zašto im prodajemo njihovo pivo? Svoje pivo mogu piti svaki dan u Njemačkoj, oni žele upoznati , okusiti i doživjeti nešto novo i autohtono – žele probati naše pivo, prodajmo im naša vrhunska craft piva. Ako smo na čuvenom Oktoberfest-u, hoćemo probati hrvatsko pivo ili njemačko? Odgovor je jasan – njemačko pivo. To je smisao turizma.

Kako za pivo, to vrijedi i za sve druge naše proizvode, običaje, gastro delicije kojima se moramo ponositi. Turisti žele upoznati nas, našu kulturu, identitet, povijest i način življenja. Budimo Hrvati i prodajmo sami sebe. Budimo to što jesmo jer upravo to turisti žele doživjeti, okusiti i vidjeti.

Turizam se sastoji od emocija, doživljaja i priče. Pričajmo priče.

P.S. Za kraj pogledajte primjer kako prodavati smokve, da smokve i od toga napraviti turistički proizvod. Ovo je jedna od najboljih turističkih priča i sama esencija turizma, upravo na pravom tragu svega što sam gore naveo. Ovakve priče moraju biti naš glavni turistički proizvod.

Vijesti: