Endemska pojava u našem turizmu. Sinergija turističke zajednice, Croatia Airlinesa i hotelijera

Počinje špica sezone, sve se vrti oko zarade i gužvi, doduše kako gdje, no u Dubrovniku gužve nisu problem. Dapače, prevelika gužva ( overtourism ) je glavni izazov za...

Počinje špica sezone, sve se vrti oko zarade i gužvi, doduše kako gdje, no u Dubrovniku gužve nisu problem. Dapače, prevelika gužva ( overtourism ) je glavni izazov za dubrovačke turističke djelatnike.

Prema sustavu za prijavu i odjavu turista eVisitor, dvomilijunto noćenje u Dubrovniku ove je godine ostvareno 16. srpnja, odnosno sedam dana ranije nego 2018. godine, što potvrđuje odličnu turističku predsezonu i sezonu, kao i potvrdu zvjezdanog statusa koji Dubrovnik nosi.

No, ipak, u špici sezone u Dubrovniku, kada se najmanje misli o širenju sezone, upravo u ovom trenutku stvaraju se neki novi motivi dolaska za posezonu.

Naime, na zajedničku inicijativu Turističke zajednice grada Dubrovnika i nacionalnog avioprijevoznika Croatia Airlinesa danas je u Grand Hotelu Park održan sastanak s dubrovačkim hotelijerima na temu zimske sezone 2019./2020.

Na sastanku su prisustvovali predstavnici hotelskih kuća Valamar, Jadranski luksuzni hoteli, Grand Hotel Park, Hotel Adria, Dubrovački vrtovi sunca, Rixos Libertas i Importanne Resort, kao i direktorica putničke agencije Obzor putovanja, u stopostotnom vlasništvu Croatia Airlinesa.

Sastanak je održan s ciljem definiranja zajedničkog produkta hotelijera i Croatia Airlinesa za njemačko tržište u predstojećoj zimskoj sezoni, s obzirom na zimsku liniju Dubrovnik – Frankfurt nacionalnog avioprijevoznika, koja se realizira u okviru strateških projekata Turističke zajednice grada Dubrovnika i Hrvatske turističke zajednice.

Prema najavama TZ grada Dubrovnika, tijekom zime radit će 11 hotela, a namjera je da se zajedničkim pristupom osigura bolja promocija Dubrovnika kao zimske destinacije. U sklopu ove inicijative ponudit će se zimski paket aranžmani, koji će, osim aviokarata i hotelskog smještaja, sadržavati i proširenu ponudu.

Osim online i offline promocije, Turistička zajednica grada Dubrovnika i Croatia Airlines u suradnji sa svojim predstavništvima u Frankfurtu u rujnu će održati zajedničko predstavljanje za tamošnje turističke agente.

Tako jednostavno, logično, tržišno orijentirano i jedini način da se produži turistička sezona. Recept je odavno poznat: sinergija svih na turističkoj destinaciji, kvalitetan i autentičan sadržaj, tržišno orijentirano, ciljana kampanja i promocija te tako minimalno tri godine zaredom i rezultat će doći. Da treba vremena, no potrebno se pozicionirati i stvoriti potrebu pa naviku za dolazak u destinaciju van koncepta sunca i mora. Naravno, Dubrovnik kao top i globalno prepoznata destinacija sigurno ima lakši posao ispričati svoju priču. No to je klasičan obrazac i prvi preduvjet za razvoj turizma u pred i posezoni.

Tako jednostavno, a tako rijetko, praktički endemska pojava u Hrvatskoj. Bravo za Dubrovnik.

Naravno, jedno je forma, a drugo sadržaj tj. važna je egzekucija istog. Također, ne treba zaboraviti kako motiv dolaska nije smještaj, nego upravo destinacija.Osim direktne zračne linije, otvorenih hotela, potrebno je generirati sadržaj u destinaciji. A u slučaju Dubrovnika, bilo bi dobra da (pro)gledaju i van svojih zidina tj. okvira, jer odličan sadržaj upravo za taj tip gostiju nalazi se samo sto kilometara od centra Dubrovnika i čeka da ih turisti otkriju. Od Pelješca ( vrhunska vina, posebno Dingač ) , Stona ( kamenice i stonske zidine ) Korčule ( Marko Polo ) , NP Mljet itd… sve je to odličan kvalitetan sadržaj upravo kako bi se produžila turistička sezona, broj dana boravka gostiju, povećala turistička potrošnja i samim time rasteretilo grad Dubrovnik jer svakako kako će gosti jedan dan obići i Dubrovnik. Win- win za sve. Ovako se Dubrovnik može pozicionirati kao destinacija od 7 dana, a ne od tri ili jedan dan.

S druge strane, prošle godine imali smo preko 20 milijuna dolazaka u Hrvatskoj. Dakle, turisti su u našem “prodajnom salonu”, na odmoru su, nema konkurencije, nema šuma u komunikaciji, opušteni su i sigurni smo da čuju našu poruku, samo im moramo ispričati priču i dati dovoljno dobar motiv da nas opet posjete, ali ovaj put u pred ili posezoni.

Upravo je špica turistička sezone, jeste ispričali gostima priču da se vrate za tri-četiri mjeseca?

Foto: TZ Dubrovnik

POVEZANA VIJEST:

TURIZAM JE SINERGIJA I SURADNJA LJUDI, A NE DISPERZIJA

Vijesti: