Europske sveučilišne igre još jedna propuštena prilika za promociju hrvatskog turizma

Danas završavaju Europske sveučilišne igre ( ESI ), inače najveći sportski događaj u povijesti Republike Hrvatske, u kojima su Zagreb i Rijeka ugostili 5.000 studenata iz 45 europskih zemalja i preko 300 različitih sveučilišta koji su se natjecati u 21 sportu. Uz studente / natjecatelje tu su i preko 2.500 volontera iz cijele Europe te ukupno 12.000 akreditiranih osoba.

Europske sveučilišne igre najveći su multi-sportski događaj iz područja sveučilišnog sporta na starom kontinentu. Do sada su održane dva puta (2012. u Cordobi i 2014. u Rotterdamu), a na Igrama mogu sudjelovati europski studentski sportaši, koji nastupaju za sveučilišta na kojima studiraju.  Odlična sportska priča i prilika za Zagreb i Rijeku da se pokažu kao dobri organizatori, što sam siguran da su uspješno položili. Studenti su svoje odigrali, prošetali Zagrebom i Rijekom i otišli svojim kućama – vjerujem, ustvari pošto sam i sam bio sportaš, to će biti lijepa uspomena.

E sad kakve to ima veze s turizmom?  Jako velike, ne toliko danas koliko je važno za sutra. Studenti koji se natječu na ESI su od 19 do 28 godina starosti, dakle ciljna skupina koja će za sutra sama putovati Europom, turisti koji će za par godina putovati sa svojom obitelji, a pričamo o 5.500 studenata iz cijele Europe ( ne računajući volontere i druge akreditirane osobe ).

Pitam se: Jesmo li se prodali?

Znam, ružna riječ, no u konačnici se svodi upravo na to. Jesmo li im ispričali priču, našu priču. Priču o Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji kao zemlji tisuće ljepota, bogatstva, otoka turističku priču? Jesmo li im bacili udicu da jednostavno žele opet doći u Hrvatsku kao turisti? Jesmo li im ispričali priču o Slavoniji, Baranji, Srijemu, Dalmaciji, Istri, Lici, Međimurju, Podravini…

Znate onaj osjećaj kad pogledate neki fantastični video ( kao recimo ovaj )  neke destinacije pa jednostavno tu želite doći.  Jesu čuli za Split, Dubrovnik, Osijek, Vinkovce, Ilok, Požegu, Varaždin, Zadar, Šibenik, Hvar, Rab, Lošinj…

U svakoj prodaji je cilj dovesti kupce u prodajni salon jer tada su kupci tu, u našem prostoru  i kontroliranoj sredini i uvjetima gdje im najlakše uspijemo prodati našu uslugu ili proizvod. Naši budući kupci / turisti su upravo bili tu – u našem salonu i samo smo im trebali zagolicati maštu te stvoriti motiv i želju da sanjanju dan kada će opet doći u Hrvatsku. Kada će doživjeti morsku i kontinentalnu Hrvatsku punim plućima. Dan kada će vidjeti najstariji grada u Europi, dan kada će vidjeti najljepši zalazak Sunca na svijetu i  čuti Morske orgulje, dan kada će doživjeti Plitvička jezera, dan kada će biti u gradu gdje su snimani serijali StarWars i Igre prijestolja, dan kada će doživjeti najmanji grada ili ulicu na svijetu – slobodno nastavite niz…

Trebali smo razmišljati kako im prodati našu priču, kako ih zainteresirati da nas posjete kroz par godina. Možda da smo im pokazali recimo promotivni film o Morskim orguljama i u stilu vrsnog prodavača i storytellera ispričali tu priču da jednostavno želite to doživjeti uživo. Postoji puno načina, a dvije glave su uvijek pametnije od jedne, a kamoli da samo to postavili kao cilj i da nas deset traži način kako to najbolje izvesti. Siguran sam kako bi došli do odličnih ideja.

Opet smo imali odličnu priliku, no nažalost opet smo je propustili. Kada zbrojimo pozitivne komentare i priče koje će studenti, naši budući turisti, podijeliti kada se vrate u svoju domovinu s svojim prijateljima, rodbinom, kolegama na sveučilištima te kao i na društvenim mrežama dobili bi lijepu brojku, zar ne? Kada bi ih probali promotivnom kampanjom targetirati i dobiti da nas čuju i što je najvažnije poslušaju našu poruku potrošili bi jako puno novaca.

Zašto ih nismo pretvorili u ambasadore našeg turizma? Besplatne ambasadore. Marketing od usta do usta uvijek je bio i uvijek će biti najbolja reklama. Opet ima slike, nema tona.

Jesmo li se prodali? Nažalost nismo.

P.S. A kako se pričaju priče saznajte od najboljih pripovjedača priča

ted

 

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN