Globalni putnici i dalje ostaju oprezni o planiranju putovanja u Europu

Prema najnovijem Barometru o međunarodnim putovanjima ( 3/2021 (LHTB), oko namjere putovanja u Europu između rujna i prosinca 2021. i dalje su slabe na ključnim inozemnim tržištima. Rezultati sugeriraju...

Prema najnovijem Barometru o međunarodnim putovanjima ( 3/2021 (LHTB), oko namjere putovanja u Europu između rujna i prosinca 2021. i dalje su slabe na ključnim inozemnim tržištima.

Rezultati sugeriraju da su putnici i dalje jako oprezni oko posjeta europskim destinacijama sve dok postoje zabrinutosti oko COVID19 sigurnosti. Međutim, s obzirom da se stope cijepljenja u cijelom svijetu nastavljaju poboljšavati, veći je apetit putnika na dugaanja, pa time i da globalni putnici posjete Europu.

LHTB Europske putničke komisije (ETC) i Eurail BV predviđaju kratkoročne namjere putovanja na pet inozemnih tržišta – Kanada, Kina, Japan, Rusija i USA svaka četiri mjeseca. Namjera putovanja mjeri se indeksom koji odražava dominantno raspoloženje koje izražava tržište, bilo pozitivno ili negativno. Vrijednosti iznad 100 ukazuju na pozitivnu evoluciju, dok vrijednosti ispod 100 ukazuju na negativan stav prema putovanju u određenom razdoblju.

Komentirajući objave LHTB-a, Luís Araújo, predsjednik ETC-a, rekao je iako je ohrabrujuće vidjeti povećanje želje za međunarodnim putovanjima i posjećivanjem Europe, najnoviji rezultati jasno pokazuju da je potrebno još raditi na poticanju turizma u Europa s ključnih inozemnih tržišta.

Putnici još uvijek oklijevaju razmatrati Europu kao odredište za ovu godinu. Gledajući prema 2022., imperativ je da nastojimo implementirati usklađenija pravila putovanja u Europi i globalno te stvoriti veću jasnoću za putnike na duge relacije. Kampanje cijepljenja napreduju, vrijeme je da se fokus s rizične zemlje prebaci na rizičnog putnika.” dodaje Araújo.

Kinesko raspoloženje za putovanja značajno se poboljšava u odnosu na prije godinu dana

Iako je raspoloženje za putovanja na duge “staze” i dalje slabo, spremnost Kineza da putuju u Europu porasla je sa 69 u rujnu 2020. na 92 ​​u rujnu 2021. Međutim, državni savjet o izbjegavanju putovanja izvan Kine mogao bi ugroziti povjerenje i namjeru ljudi da putuju u sljedećih mjeseci.

Zemlje zapadne i srednje Europe ostaju najpopularnije lokacije među kineskim turistima koji planiraju posjetiti Europu. Sve dok destinacije učinkovito upravljaju pandemijom COVID-19, oni koji putuju iz Kine neće odvratiti gužve. U međuvremenu, postoji kontinuirani interes za putovanja u više zemalja, naglašavajući potrebu za usklađenijim pravilima putovanja diljem Europe.

Želja Amerikanaca za putovanjima je u porastu, ali planovi za jesenska putovanja Europom nisu toliko jaki

U SAD-u je indeks raspoloženja za putovanja na duge staze pozitivan (125), ali Amerikanci su manje sigurni kada je Europa odredište (97) zbog kontinuiranih nagađanja o promjenama ograničenja putovanja u posljednjem trenutku. Iako su neka europska odredišta i dalje potpuno otvorena za Amerikance, uklanjanje SAD-a s popisa sigurnih putovanja u EU stvorilo je oklijevanje.

Ispitanici iz SAD-a koji namjeravaju putovati u Europu vjerojatno će odabrati zemlje koje su pokazale dobro upravljanje pandemijom, kao i odredišta koja su manje gužve. Upravo je fokus na studeni i prosinac
kao mjeseci za materijalizaciju planova putovanja.

Ograničenja putovanja i troškovi odvraćaju Ruse

Kontinuirana ograničenja putovanja u vezi s COVID-19 i nedostatak međusobnog priznavanja cjepiva Sputnik V u mnogim europskim zemljama i dalje ometaju želju Rusa da putuju u regiju (100), dok raste interes za putovanja u druga mjesta (151).

U usporedbi s drugim analiziranim tržištima, ruskim turistima sam kontekst COVID-19-a nije utjecao na njihovu odluku (22% prema 42% na svim tržištima) koliko troškovi putovanja (19% prema 11% na svim tržištima) i dostupnost usluge i iskustva (9% prema 5% na svim tržištima). Na pitanje o svojim budućim planovima, ruski ispitanici bili su optimistični u pogledu posjeta Europi u sljedeće dvije godine (39%), dok je još 38% neodlučno, pokazujući da putovanje ostaje na “stand-by” načinu.

Od Rusa koji namjeravaju posjetiti Europu u posljednjim mjesecima 2021. postoji potražnja za destinacijama s manje gužve, blažim vremenom i pristupačnijim uslugama. Turska i Italija (obje 18%); Grčka i Cipar (obojica po 15%); i Francuska (12%) su prvih pet destinacija među ruskim ispitanicima.

Japan i Kanada najoprezniji su u pogledu putovanja u Europu

U Japanu vrijednosti indeksa ostaju negativne sa 62 za duga putovanja i 94 za duga putovanja u Europu. Malobrojni japanski ispitanici (28%) koji su spremni putovati u Europu u sljedećih mjeseci izjavili su da su pristupačne usluge i dostupnost popularnih atrakcija od sve veće važnosti za odabir njihovog sljedećeg mjesta za odmor. Ipak, učinkoviti higijenski protokoli i niska stopa zaraze ostaju glavni kriteriji.

Slično tome, Kanađani također oklijevaju u vezi s dugim putovanjima jer je samo 28% ispitanika izrazilo pozitivnu namjeru da putuje u Europu u razdoblju od rujna do prosinca 2021. Gotovo polovica (46%) onih koji su pesimističniji po pitanju putovanja dijeli zabrinutost za zdravlje i sigurnost njihove su glavne brige, dok 33% nikada nije namjeravalo putovati tijekom jeseni.

Kanađani koji idu u Europu preferiraju gradske odmore tijekom studenog i prosinca, a posebno ih privlači europska povijesna baština. Više od polovice Kanađana prilikom odabira sljedećeg mjesta za odmor razmotrit će sigurnost, pristupačnost, pristupačnost i napore destinacije da očuvaju prirodnu i kulturnu baštinu.

Cijelo istraživanje pogledajte OVDJE

Foto: Aleksejs Bergmanis / Ilustracija: HrTurizam.hr – Izvor: ETC

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN