Istraživanje raspoloženja austrijskih turista i utjecaj na ljetnu sezonu u Hrvatskoj

Koliko možemo očekivati austrijskih turista? Zagrebački ured međunarodne kuće BlueRock i agencije za istraživanje tržišta Improve, proveli su istraživanje raspoloženja austrijskih turista i utjecaj na ljetnu sezonu u Hrvatskoj, te...

Koliko možemo očekivati austrijskih turista?

Zagrebački ured međunarodne kuće BlueRock i agencije za istraživanje tržišta Improve, proveli su istraživanje raspoloženja austrijskih turista i utjecaj na ljetnu sezonu u Hrvatskoj, te na na temelju prvog ovakvog istraživanja na našim emitivnim tržištima analizirati vrlo zanimljive rezultate.

Anketiran je uzorak stanovnika Austrije koji su u zadnje dvije godine barem jednom ljetovali izvan svoje zemlje.Istraživanje je provedeno između 6. i 9. travnja.

“Istraživanje nam je omogućilo kvantifikaciju scenarija pada broja noćenja, a zanimala nas je i kvantifikacija pozitivnih scenarija u kojima nije baš sve 100% crno” ističe Emanuel Tutek konzultantske kuće BlueRock Consulting.

Istraživanje raspoloženja austrijskih turista i utjecaj na ljetnu sezonu u Hrvatskoj

Prema istraživanju dolazimo do – 41% noćenja u konzervativnom scenariju, ali ovo je samo Austrija, ističe Tutek te dodaje kako im nedostaje slika s barem top 5 emitivnih tržišta. “Redovito praćenje promjene razmišljanja potrošača može biti koristan alata za kvantifikaciju utjecaja i kreiranje konkretnih mjera koje će spašavati sezonu odnosno naše gospodarstvo” naglašava Tutek.

Rezultati istraživanja govore kako 47% Austrijanaca i dalje planira putovati na ljetni odmor, uz veliki dio neodlučnih (40%), dok ih 76% još nije rezerviralo ljetni odmor, što otvara veliku priliku kao ciljnu skupinu. Naravno, u jednom od optimističnih scenarija, te se još uvijek ne znam kda i ako će se otvarati grancie.

Zanimljivo, među neodlučnima, 42% će donositi odluku o odlasku na odmor u iduća 2 mjeseca, a 40% za više od 2 mjeseca.

Većina i dalje razmišlja o ljetnom odmoru izvan Austrije (66%), a Hrvatska je prvi izbor između Grčke, Italije, Španjolske, Turske, Francuske i Crne Gore

Istraživanje daje dvije uvid u dva scenarija, optimistični i konzervativni.

Prema optimističnom scenariju očekuje se 1,6 mil. manje noćenja (-25%) austrijskih turista u ljetnoj sezoni, dok prema konzervativnom scenariju, očekuje se 2,6 mil. manje noćenja (-41%) austrijskih turista u ljetnoj sezoni.

Neizvjesnost je velika, no sasvim je sigurno da prijašnjih oko 700 mil. HRK (manje ove god.) budžeta turističkih zajednica ove godine treba biti značajno drugačije investirano. Potrebno je postaviti pitanja što, kako, kada i kome komunicirati u funkciji minimiziranja gubitaka ove sezone i cijele godine, ističu autori istraživanja.

Upravo praćenje raspoloženja na emitivnim tržištima, opsežnija istraživanja i adekvatna priprema omogučuje bolju prilagodbu, bržu reakciju i trenutno ono najvažnije – minimiziranje gubitaka.

Zaključak

Rezultati istraživanja ukazuju da pod pretpostavkom popravljanja situacije s pandemijom (podrazumijeva i otvorene granice), ipak možemo računati na Austriju koja je jedno od hrvatskih top 5 emitivnih tržišta.

Neodlučni turisti su u poziciji čekanja i veliki dio odluka o rezervaciji se očekuje tek nakon dva mjeseca, ističu autori te dodaju kako last minute destinacije u RH, ako budu spremne mogle bi računati na Austrijske turiste, ali u značajno manjem broju i uz još manje cijene. “Nadamo se da će ova naša mala inicijativa biti poticaj za sveobuhvatna istraživanja i analize ključnih emitivnih tržišta i to na dvotjednoj osnovi uz izvještavanje svih dionika u realnom vremenu, a sve u cilju promptnog definiranja konkretnih mjera” zaključuju autori.

Cijelo istraživanje možete preuzeti OVDJE

Naslovna fotografija: Photo by Leyy M on Unsplash

Povezane vijesti: