Ivana Kovačić, TZG Krk: Od tradicionalne prezentacije baštine do inovacija u promociji turističkog proizvoda 

Autor:  HrTurizam Native

13. kolovoza 2022.

Grad Krk u komercijalnom je smještaju u razdoblju od siječnja do srpnja ove godine ostvario 747.740 noćenja, što je 49 % više u odnosu na isto razdoblje lani, te 7% više nego 2019. godine

I broj dolazaka je u navedenom razdoblju premašio rezultate iz 2021. godine za 53 %, te 8% za isto razdoblje 2019. godine.  

Za ovogodišnje rezultate svakako su zaslužne i brojne manifestacije koje su organizirane tijekom godine.

Tako se za privlačenje brojnih domaćih i stranih turista odlično pokazala odluka da se datumski spoje dva festivala, glazbenI Krk Music Festa i gastro Food Truck Festival, jer su oba festivala bila odlično prihvaćena i posjećena.  

Samo za vrijeme trajanja Krk Music Festa i Food Truck Festivala su u gradu Krku ostvarili 60,000 noćenja i time dostigli rekordnu turističku godinu, a među kojima prednjače Nijemci, Austrijanci, Slovenci. Još jedan dokaz kako kvalitetni sadržaj uvijek privuče publiku. 

Komentirajući ovogodišnje rezultate, Ivana Kovačić direktorica Turističke zajednice Grada Krka je rekla kako su i u pandemijskim godinama, u 2020. i u 2021. ostvarivali jako dobre rezultate, zahvaljujući dobroj pripremi, edukacijama, uključivanju u projekt Safe Stay, pridržavanju svih propisanih epidemioloških mjera...

Zbog svega toga su gosti prepoznali grad Krk kao sigurnu destinaciju i birali grad Krk za svoj odmor i u neizvjesnim pandemijskim okolnostima. Tome je svakako pridonijelo i to što je otok Krk sjajna outdoor destinacija, koja daje priliku gostima da većinu vremena provode na otvorenom. No, znamo da modernim turistima nije dovoljno sunce, more i lijepa priroda. Puno je uvjeta, koje danas traže turisti, a koje morate zadovoljiti, da biste ostali na vrhu njihovog izbora.

Lovreceva full 115

Kako planirate nadmašiti ovogodišnje rezultate? 

"Za uspjeh je potreban timski rad i suradnja dionika u turizmu. Primjerice, u gradu Krku se zimsko poslovanje kampova u 2020. godini pokazalo odličnim za vrijeme pandemije jer su se ljudi tako osjećali sigurnijima i nerijetko birali upravo kampove. Također, naši lokalni ugostitelji dali su sve od sebe da i u pandemiji osmisle nove ponude. U ukupnom ostvarenju prošle godine, čak 43 % noćenja je ostvareno u smještajnim kapacitetima visoke kategorije 4* i 5*. Smještajni kapacitet s 3* u ukupnom ostvarenju zauzeli su udio od 41 % a objekti sa 2* i niže udio od 2 %. U privatnom smještaju odnosno objektima u domaćinstvu se očekuje daljnji rast potražnje za visokokvalitetnim smještajem, a svakako će i u daljnjem razdoblju naglasak našeg rada bit i na aktivnostima van glavne ljetne turističke sezone.

Nastojali smo tijekom pandemije organizirati sve naše tradicionalne manifestacije, što je zahtijevalo puno prilagodbi u epidemiološkim uvjetima. No, razvili smo tada i neke nove turističke proizvode, poput Camino Krk u suradnji s lokalnim turističkim zajednicama na otoku Krku, ili potpuno nove storytelling programe, a iskoristili smo to vrijeme i da obnovimo turističke signalizacije kulturnih znamenitosti s područja grada Krka i mjesta u našem okruženju. 

Turistička zajednica Grada Krka ove godine je nastavila i s digitalizacijom turističke ponude destinacije uz digitalnu verziju informativnog vodiča, a tome u prilog govori i činjenica postavljanje novih info-totema na području grada Krka, jednostavnih za primjenu, a zahvaljujući interaktivnom sustavu korisniku omogućavaju da dodirom ili putem vizualno efektne prezentacije najkraćim putem dođe do relevantnih informacija. Interaktivni sustav predstavlja sklop opreme i multi-touch softverske platforme, a namijenjen je informiranju i prezentaciji ponude, ali i oglašavanju, što ima potencijal biti izuzetno korisno za informiranje gostiju i njihovih domaćina o brojnim programskim sadržajima.“

Jesu li se gosti tijekom pandemije promijenili? 

"Što se tiče strukture gostiju, prednost su nam, dakako, bila nama bližnja tržišta, i gosti koji su lako automobilom dolazili do otoka Krka. Što se, pak, tiče promjene samih ljudi, još uvijek gosti gosti pažnju pridaju sigurnosti destinacije, higijenskim uvjetima i brizi o zdravlju gostiju i domaćina. Zato, dakako, pazimo i na to i trudimo se učiniti sve da se osjećaju i dobro i sigurno, no ono što svuda primjećujemo ovog ljeta je zadovoljstvo činjenicom da je virus oslabio, da se ponovno može putovati i zabavljati.”

Lovreceva full 71

Camino krk 1

Što gosti sada najviše traže? 

"Uz kvalitetan smještaj i gastronomiju, traži se i puno outdoor aktivnosti jer su mladi turisti željni i zabave i sporta i razgledavanja i ne smijemo zaboraviti – scenografija za društvene mreže. Svaki čovjek koji danas putuje je ujedno i putopisac, koji to dijeli sa svojom obitelji i zajednicom. A preko njegovog dijeljenja mi dobivamo buduće goste. 

Nipošto ne smijemo ni zaboraviti gastronomsku ponudu jer su autohtona jela, nešto drugačije od onoga što su vidjeli i kušali u drugim zemljama ili gradovima, dodatna prednost. 

Možda je dobar primjer  Travel to Taste Krk, gastronomska kampanja i predstavljanje lokalnih jela, koju smo pokrenuli upravo tijekom pandemije i koja je odlično prihvaćena. Pokrenuli smo je u jesen 2020. godine, pa ponovili na proljeće i u jesen lani, a i na proljeće ove godine. Odličan primjer kako privući goste i za vrijeme pandemije, ali i izvan sezone.

Zadovoljni smo odazivom na naše programe koji su se pokazali vrlo uspješnima. Cijelo vrijeme se trudimo, zapravo, spojiti tradiciju i moderno i tako gostu dati priliku da uživa u oba svijeta. Primjerice, na tradicionalnim manifestacijama Krčki sajam - Lovrečeva  i regati Krčka jedra koje se održavaju u kolovozu, uključeni su brojni povijesni sadržaji, prezentacija naše pomorske baštine, edukativni sadržaji, ali zabavni koncerti, a tom prilikom ćemo predstaviti i folklorne skupine, koje čuvaju našu baštinu kao i aktivnosti udruge Knezovi Krčki Frankopani. Ovaj model se pokazao uspješnim receptom jer gosti jednako dobro reagiraju na oboje.”

Lovreceva full 91

Lovreceva full 255

Na što ćete se fokusirati u budućnosti? 

"Turistička zajednica Grada Krka će nastaviti sustavno planirati i provoditi aktivnosti za dodatno pozicioniranje grada Krka, kao značajne destinacije povijesti, kulture, ali i aktivnog odmora. Grad Krk može zadovoljiti širok spektar potražnje posjetitelja, a kulturne i zabavne manifestacije mogu zadovoljiti potrebe svih posjetitelja, koji nas primarno vide kao ljetnu, odmorišnu i kupališnu destinaciju.

Razvoj održivog, odgovornog i visokokvalitetnog turizma podrazumijeva dodatnu turističku segmentaciju, kao što je kulturni turizam, vjerski turizam, outdoor, gastronomski turizam. Takav turizam promiče sve naše resurse, a uključuje čak i očuvanje baštine u svim njezinim oblicima. Pravilno upravljanje turizmom dobiva na važnosti kroz manifestacije, a zahtijeva dodatnu kreativnost i poduzetništvo.

Ključ uspjeha je u dobro vođenim projektima. Razni kulturni, sportski, zabavni, vjerski i ostali događaji, kao i tematski festivali, predstavljaju danas turističke atrakcije, a organizacija i upravljanje njima je složen posao pa tako kvalitetno upravljanje turističkim događajima uz razvoj novih turističkih proizvoda te kvalitetnu promociju, predstavljaju i ključan element kvalitetnog upravljanja turističkom destinacijom.", zaključila je Ivana Kovačić, direktorica Turističke zajednice Grada Krka.

FOTO: Izvor: TZG Krka / Autor: Borut Brozović (Studio B)

 

Autor:  HrTurizam Native

13. kolovoza 2022.