Jim Pickell, predsjednik HomeExchange.com: Nismo konkurecija, nego partner turističkim destinacijama

HomeExchange.com svjetski lider i pokretač ekonomije dijeljenja trenutno kroz svoju platformu nudi preko 65.000 aktivnih oglasa za zamjenu doma diljem svijeta, a s više od 250.000 posjetitelja ove godine...

HomeExchange.com svjetski lider i pokretač ekonomije dijeljenja trenutno kroz svoju platformu nudi preko 65.000 aktivnih oglasa za zamjenu doma diljem svijeta, a s više od 250.000 posjetitelja ove godine ostvareno je preko 150.000 razmjena. U Hrvatskoj je HomeExchange.com zajednica aktivna te s konstantnim rastom broji preko 500 korisnika koji zamjenjuju svoje domove s novim prijateljima iz cijelog Svijeta. Inače, HomeExchange.com ima i svoje hrvatsko predstavništvo koje možete podsjetiti na stranici https://www.homeexchange.com/hr/ .

Na temu kako funkcionira te koje su koristi i potencijal HomeExchange-a za hrvatski turizam razgovarali smo s Jim Pickellom predsjednikom HomeExchange.com, koji ističe kako Hrvatska ima veliki turistički potencijal, a s nedavno osvojenom titulom za najbolje Božićno odredište u Europi, grad Zagreb se predstavio kao novo atraktivno i popularno odredište te turistički lider u regiji. „Moji prijatelji i rodbina, kao i svaki drugi gost, bi svakako željeli posjetiti zemlju s više od 1000 otoka i istražiti sve ljepote Hrvatske. Osobno sam bio nekoliko puta u Zagrebu, a ženi sam uvijek govorio da će joj se Zagreb svidjeti, ne samo turistički nego čak i kao mjesto za živjeti. Trenutno imamo gotovo 500 članova iz Hrvatske, a s druge strane imamo tisuće zahtjeva od članova diljem svijeta koji žele razmjenu i imaju želju posjetiti Hrvatsku, tako da je potencijal Hrvatske kao turističke zemlje više nego očit“ istaknuo je Jim Pickell za naš portal.

1

Jim Pickell, predsjednik tvrtke HomeExchange.com

U Hrvatskoj se polako, ali sigurno budi zajednica svjetskih putnika, koji koriste zamjenu domova preko HomeExchange.com zajednice, no iz nekog razloga određene turističke zajednice u Hrvatskoj na HomeExchange.com gledaju kao konkurenciju, a ne kao partnera. Jedan od razloga tome leži u činjenici kako u ovim razmjenama turističke zajednice nemaju prihod od boravišne takse, no zaboravljaju kako je njihov primaran cilj promocija i razvoj destinacije. Gosti koji dolaze u destinacije preko HomeExchange.com su svakako i dalje turisti i najvažnija je činjenica da je gost došao u našu destinaciju.

Na pitanje kako HomeExchange surađuje s turističkim zajednicama Pickell ističe kako su članovi oslobođeni plaćanja smještaja i turističkih poreza. „Imamo jako dobar odnos sa sve većim brojem turističkih zajednica, koje nude naš koncept razmjene domova kao opciju smještaja. Već 2012. godine, predvodnica ovakvog programa bila je Turistička zajednica Pariza, a njen primjer slijedio je Crans Montana u Švicarskoj. Ideja je zapravo podržati lokalnu ekonomiju, privući više posjetitelja na odredište i boriti se s problemom praznih soba u pred i posezoni“ ističe Jim Pickell.

Osim dolaska gostiju preko HomeExchange.com platforme, turističke zajednice mogu imati i više konkretne koristi suradnjom s HomeExchange.com. Kada govorimo o motivaciji za putovanjem, hotel ili dom svakako nije motiv putovanja, nego emocije, doživljaji i priče koje pričaju same destinacije. Konkretno, recimo grad Zadar s jedinstvenim morskim orguljama i najljepšim zalaskom sunca na Svijetu svakako ima odličan motiv i priču na svjetskoj razini. Može li Zadar iskoristiti potencijal HomeExchange.com kao još jedan alat u privlačenju turista, pogotovo u pred i posezoni? Na pitanje o konkretnoj koristi i mogućnosti suradnje , Pickell ističe kako je definitivno suradnja turističkih zajednica i HomeExchange.com moguća, dapače poželjna, na obostranu korist.

HomeExchange.com nudi svjež, autentičan i smislen način otkrivanja odredišta. Kada idete na tržnicu kupiti hranu, posjetiti mjesta poznata samo mještanima, komunicirate s susjedima i kada se Vaša djeca igraju s njihovom djecom, tada više niste samo turist nego više od toga. Vi ste pozvani gost, koji dijeli način življenja s lokalnim stanovništvom. Mi u HomeExchange sugeriramo našim članovima da istraže mjesto van „utabanih“ staza i istraže destinaciju na drugačiji način. To konstantno činimo kroz naše komunikacijske kanale i dobivamo pozitivne reakcije. Naši članovi su uglavnom aktivni i znatiželjni, pa je to i odgovor na Vaše pitanje. Ciljane destinacijske ​​kampanje diljem HomeExchange.com zajednice dokazano imaju smisla. Svakako kako ćemo uključiti Zadar u našoj nadolazećoj kampanji“ najavio je Pickell

Jim_Pickell_2

Jim Pickell i njegova obitelj na jednoj od izmjena domova u Cortini, Italija

Osim toga, turisti koji koriste uslugu zamjene kuće preko HomeExchange.com-a imaju veći budžet za potrošnju u samoj destinaciji. Prema istraživanju THOMAS LJETO 2014 prosječna dnevna potrošnja gostiju u Hrvatskoj iznosi oko 66 EUR, a od toga iznosa 50 posto otpada na trošak smještaja. Jasno kako turističke destinacije imaju veliku korist jer se povećava potrošnja u samoj destinaciji te kako HomeExchange.com ima veliki utjecaj lokalnu ekonomiju. O utjecaju na lokalnu ekonomiju Pickell napominje kako putnici koji koriste zamjenu domova postaju dio lokalne zajednice. „ Lokalne ekonomije od ove nove vrste putnika imaju koristi na više načina. Oni su skloni putovati kao obitelj ( 51 posto naših članova putuje s djecom ), ostaju duže u destinaciji i svakako kako novac koji su uštedjeli na smještaju potroše u samoj destinaciji, što direktno utječe na lokalnu ekonomiju.“ ističe Pickell

Kako bi se mogli što kvalitetnije pripremiti za turiste tj. putnike koji koriste zamjenu kuća moraju znati njihov profil, kao i potrebe i navike. „ Najveći dio HomeExchange.com zajednice živi u Sjevernoj Americi i Europi, te je i zamjena domova između dvije strane Atlantika vrlo intenzivna. U zadnje vrijeme, Australija i Novi Zeland bilježe aktivnu zajednicu putnika tj. koncepta zamjene domova. U Europi su najčešći putnici iz Francuske, Španjolske, Velike Britanije i Italije koji su povijesno „rani usvojitelji “early adopters”. Posebno nam je drago što se sada ovom trendu priključuju i Skandinavske zemlje, Nizozemska, ali i Hrvatska“ istaknuo je Jim Pickell te dodao kako su različite ankete koje su proveli između HomeExchange.com zajednice potvrdile kako je prvi i glavni motiv putovanja ušteda novaca, no nakon prve zamjene doma, ušteda novaca postaje sekundarni motiv. „ Ljudi se zaljube u naš koncept zbog efekta koji nisu očekivali – činjenice da se osjećaju kao pozvani gost i dijeljenja života s lokalnim stanovništvom„ objasnio je Jim Pickell glavnu razliku i specifičnost HomeExchange.com zajednice. Doživjeti neku destinaciju van klasični turističkih ruta je upravo pravi doživljaj ,emocija i sama esencija turizma, zar ne?

Jedna od najvećih slabosti Hrvatskog turizma je sezonalnost, može li HomeExchange i tu biti jedno od rješenja za naš turizam? Svakako kako jednim dijelom može te kako može obogatiti lokalnu zajednicu, kako društveno tako i gospodarski. „Nakon obitelji, najveći dio zajednice kuće izmjenjivača sastoji od se od aktivnih umirovljenika diljem Europe. Također, poduzetnici i zaposleni profesionalci u freelance ekonomiji su jako zastupljeni putnici u HomeExchange.com zajednici. Svi oni imaju nešto zajedničko, a to je slobodno vrijeme za putovanje kao i mogućnost rada na daljinu. Tako mogu uživati u odredištima bez sezonskih gužvi, a i zrakoplovne karte su pristupačnije“ ističe Jim Pickell.

4

Osim suradnje s turističkim destinacijama, veliki potencijal se nalazi i u suradnji s organizatorima raznih festivala i manifestacija u turističkim destinacijama, poglavito onih koji imaju problem s manjkom smještajnih kapaciteta tijekom festivala. Mogućnosti su velike te smo tek zagrebali po površini ističe Jim Pickell i dodaje kako nismo još ni svjesni svih mogućnosti i suradnje s raznim dionicima u turizmu. „Uzmimo kao primjer Olimpijske igre koje će se održati u Brazilu sljedećeg srpnja. Već sada postoji velika aktivnosti između sportskih navijača širom svijeta i brazilskih članova HomeExchange.com zajednice, koji su sretni da pobjegnu od gužve koju donose Olimpijske igre u Rio de Janerio. Platforma HomeExchange.com svakako je dodatna mogućnost smještaja te smo otvoreni za suradnju s organizatorima sportskih i kulturnih događaja, naravno kada je to relevantno i na obostranu korist“ ističe Predsjednik HomeExchage.com

Zanimalo nas je i koji su turistički trendovi za sljedeću godinu, a sam Pickell ističe kako je jedinstveno iskustvo glavni turistički trend. „Kao što sam rekao iskustvo je u središtu svih razgovora u turističkoj industriji. Dionici su shvatili da ne mogu samo ponuditi jedan paket za sve koji je zapakiran u samo jednoj ponudi. Obrazovani potrošači su sada “consume actors” tj. potrošači koji žele individualni pristup i koji si sami kroje putovanje. Nisu više turisti, nego putnici. Ljudski dio iskustva putovanja će biti odlučujući u mnogim aspektima. Današnji turisti tj. putnici žele personalizirana i autentična iskustva. Mi u tome vidimo zanimljivu priliku.”

Razvojem tehnologije kao i koncepta “ Google sve zna“ putnici koriste sve blagodati interneta te dolaze u turističku destinaciju upoznati sa svime što im onda nudi. Danas više nego ikada vrijedi pravilo: „ako niste na internetu ne postojite“, a daljnjim razvojem novih tehnologija čekaju nas samo novi izazovi koji će svakako samo pozitivno doprinijeti razvoju turizma. Već smo pisali na temu kako virtualna stvarnost nije prijetnja turizmu, dapače, samo još jedan koristan promocijski alata. „Tehnologija je već revolucionirala turističku industriju. To je proces koji je u tijeku i nosi velike promjene u načinu na koji ljudi organiziraju svoje godišnje odmore. Ne vjerujem kako će virtualno putovanje zamijeniti iskustvo dolaska u destinaciju. Šteta za one koji „leže na kauču“, nemaju pojma što propuštaju“ našalio se Jim Pickell predsjednik HomeExchange.com.

2

Zanimalo nas je i imaju li u planu proširivanje usluga razmjena smještaja koje se danas uglavnom odnose na zamjene stanova, kuća, ali i jahti i brodova. „U razmjenu može ići sve ono na čemu ili u čemu možete spavati. Imamo u ponudi razne brodove, kamp kućice, kuće na drvetu, kuće na vodi, penthouses, vikendice i kuće ( primjerice naši članovi nekada imaju priliku na destinaciji koristiti nečiju kuću, ali i vikendicu u isto vrijeme boravka ), dvorce ( da, stvarno dvorce) pa čak i kuće na plaži u Južnoj Africi koje nazivaju pješčanim dvorcima i stvarno izgledaju tako“ pojašnjava nam ponudu Pickell i napominje kako kućne ljubimce novim domaćinima možete ostaviti na brigu, kao što i oni Vama ostave svoje uz puno povjerenje.

Nadam se kako ste bolje upoznali tko su i koji su motivi putnika koji koriste HomeExchange.com, kao i sve mogućnosti koji se nude našem turizmu. Turizam je živi organizam koji među prvima prihvaća nove trendove i koji se brzo i rapidno mijenja iz godine u godinu. Također, uvijek je pitanje motiva putovanja, a Hrvatska ih svakako ima na tisuće. Imamo odlične vjerodostojne, autentične i nevjerojatne priče koje samo moramo dobro upakirati i prodati tj. ispričati priču. Jedan od alata je svakako HomeExchange.com koji nudi razne mogućnosti i koristi turističkim destinacijama, pitanje je samo hoćemo li ih iskoristiti.

Kao što je Jim Pickell istaknuo da je svjetski trend prodaja iskustva i doživljaja. Hrvatska nudi nevjerojatnu lepezu autentičnih doživljaja, emocija i priča.

Pričajmo priče.

Vijesti: