Kako imamo 50 nijansi sive boje, tako je i Litva kroz odličnu kampanju napravila svoje nijanse boja

Kao što znamo, danas je najlakše komunicirati zahvaljujući globalnim medijima i društvenim medijima. No s druge strane jako je teško do pažnje, a još teže ju je zadržati i...

Kao što znamo, danas je najlakše komunicirati zahvaljujući globalnim medijima i društvenim medijima. No s druge strane jako je teško do pažnje, a još teže ju je zadržati i doći do akcije. Jednostavno imamo strašno veliki šum u komunikaciji, publika je dnevno na razne načine izložena na stotine reklama i danas svi komuniciraju.

Puno se je teže brendirati, pogotovo ako se borimo za pažnju s velikim brendovima ili destinacijama, koje imaju puno veće budžete za oglašavanje i bolju brend prepoznatljivost.

Kao primjer uzmimo Grčku. Za Grčku i njezinu slavnu povijest svi na svijetu znaju i teško se boriti te nametnuti pored takvog brenda. Naravno ne i nemoguće. Grčka je upravo jučer objavila kako se otvara turizmu, te kako će samo u tekuću kampanju investirati 22 milijuna eura ( cca 165 milijuna kuna ). Ako uspoređujemo s HTZ-om, ukupni proračun za komunikaciju i oglašavanje za cijelu 2021. godinu iznosi 128.885.613 kuna.

Ono što želim istaknuti je da kada se boriš s velikima ( u kontekstu brend i budžeta ) onda moraš biti proaktivan, inovativan, kreativan, drugačiji od drugih i naći način kako se nametnuti i iskočiti iz mase. Svakako kako klasičnom kampanjom sunca i mora nećemo postići puno niti doći do toliko važne pažnje, a kamoli akcije ( AIDA marketinški model ).


Upravo u tom kontekstu, donosim primjer hrabre kampanje Litve, koja je prošle godine privukla puno pažnje – Lithuania: Colours you never knew existed.

Neke se boje mogu napraviti u laboratoriju, ali ništa ne može nadmašiti prirodne i žive boje koje se otkrivaju kada posjetite novu zemlju. Pridružite se Lukasu u super tajnom institutu boja u Litvi dok traži jedinstvene boje i nijanse. Ili jednostavno dođite u Litvu po boje za koje nikada niste znali da postoje, narativ je kampanje.

Pogledajte video kampanje – Lithuania: Colours you never knew existed

Litva. Otkrijte boje za koje nikada niste znali da postoje

„Bacite pogled kako se rađa jedinstvena paleta boja Litve. Luca, glavni lik ove priče i mlada istraživačica, imaju za cilj otkriti nove boje. Sva radnja odvija se u izmišljenom institutu boja negdje u Litvi. Luca pokušava stvoriti novu boju na znanstveni način – miješanjem različitih kemijskih tvari. Ali to jednostavno ne uspijeva. Slučajni trenutak natjera ga da vidi boju koja mu je često bila vidljiva u očima – hladno ružičastu, boju litvanske juhe od cikle, u čemu svaki Litavac (i posjetitelj) uživa ljeti. Ova boja služi kao dodatak bojama za koje nikada niste znali da postoje kolekcija, zajedno s bojama poput baltičko plave, jantarno žute do crvene broje krovova Vilniusa, glavnog grada Litve” – piše u opisu kampanje.

Video prikazuje Litvu kroz živopisnu vezu s iskustvima i mjestima koja su izrazito litvanska. Ne postoje dvije iste boje, a litvanske boje (i mjesta na kojima ih se može otkriti) na svoj su način jedinstvene. Video ima dva cilja. Prvi da posjetiteljima otkrije nešto jedinstveno, a opet neviđeno i da lokalno stanovništvo svoju zemlju gleda u novom svjetlu.

Kako imamo 50 nijansi sive boje, tako je i Litva napravila svoje nijanse boja – Upadljiva žuta, tamnozelena, moderno siva, živopisna crvena, ukusna ružičasta, upadljiva plava i prava crna.

Često na portalu ističemo zanimljive i odlične kampanje turističkih destinacija, kao što iz Škotske, Novog Zelanda, glavnog grada Litve i mnogih drugih.

Naravno, kampanja je imala i razne ekstenzije priče. Kako se cijeli svijet prebacio na virtualne razgovore i konferencije, tako je Litva objavila pozadine za virtualne razgovore – naravno pozadine koje pričaju priče o sedam Litvanskih boja. Tu su i kratke video priče, kao i komunikacija na društvenim mrežama.

Upadljiva Litva žuta boja koristi se i u drugim kampanjima.

Sve u svemu, hrabra i drugačija kampanja, koja je sigurno privukla, ali i zadržala pažnju. Budite drugačiji, ili kako bi rekao Seth Godin: Budite plava krava.

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN