Kako kvalitetno i dugoročno razvijati turističku destinaciju?

Kako kvalitetno i dugoročno razvijati turističku destinaciju, pitanje je koje si postavljaju mnogi, bar se iskreno nadam, a odgovor je ponekad jednostavan i nudi se u samom pitanju –...

Kako kvalitetno i dugoročno razvijati turističku destinaciju, pitanje je koje si postavljaju mnogi, bar se iskreno nadam, a odgovor je ponekad jednostavan i nudi se u samom pitanju – kvalitetnom ponudom i zaokruženom pričom. Kvalitetan rast ne može biti jednu sezonu, nego rast mora biti organski i dugoročan kako bi cijela priča bila uspješna i samoodrživa.

A evo i pravog konkretnog primjera kako kvalitetno i dugoročno razvijati jednu turističku destinaciju.

Pročitajte ovu turističku ponudu, polako i par puta te pronađite „uljeza“.

2016-01-27_101425novi

Što Vam je posebno privuklo pažnju?

Točan odgovor je za prolaz studentiama na ispitu fakulteta za  turistički menadžmenta. Ono što je meni odmah zapelo za oko kako  Istraturist Umag i Aminess hotels & campsites Novigrad nemaju istog vlasnika tj. kako su to dvije konkurentske hotelske kuće, a prodaju zajednički turistički proizvod. Da, dva „konkurenta“ su udružili snage, napravili zajednički turistički proizvod te ga kao takav prezentiraju tržištu. Ovo je odličan primjer lokalne suradnje te pravi smjer razvoja u brendiranju regije, a ne svake destinacije pojedinačno.

Zanimalo me kako je došlo do međusobne suradnje, a odgovor me je još više oduševio. Naime, u zajedničku suradnju su se uključile i turističke zajednice, što je ustvari prirodno i logično, no svakako raritet na Hrvatskom turističkom tržištu.
Turističke zajednice i dvije vodeće hotelijerske kuće sjeverozapadne Istre prepoznale su potencijal zajedničke suradnje i mogućnost ostvarivanja boljih rezultata radom na razvoju destinacijskih proizvoda te njihovom prezentacijom kroz web stranicu  www.coloursofistria.com. Kreiran je brand Colours of Istria – u svim bojama Istre koji kroz već prepoznatljivu lepezu u četiri boje prezentira svoj especifičnosti i diferencijaciju unutar Istre. U klaster su se udružile turističke zajednice – TZ Umag, TZ Novigrad, TZ Brtonigla i TZ Buje te Istraturist Umag d.d. i Laguna Novigrad d.d. koja od početka godine posluje pod novim turističkim brandom Aminess hotels & campsites. Već šest godina, zajedničkim aktivnostima i fokusom na strateške proizvode i ciljna tržišta, postižemo sve bolje rezultate u smislu promocije i brandiranja destinacije te organiziranja događanja i rasta njihove posjećenosti uz konstantan rad na praćenju i porastu kvalitete usluge” – istaknula je Maja Lončar, suradnik destinacijskih projekta iz Istraturista.

wellness2

Strateški proizvodi destinacije udruženi u klaster su bike, nogomet, tenis, gourmet i wellness u sklopu kojeg se, tijekom veljače i ožujka, održava projekt Wellness Moments. Zanimljivo kako se suradnja unutar klastera održava već šestu godinu, te kako se svake godine, sukladno potrebama tržišta, mijenjaju razne priče i turističke ponude.
“Wellness Moments je skup različitih ponuda paketa i doživljaja vezanih uz wellness sadržaje naše destinacije koji se održavaju već šestu godinu za redom. Svake godine uvodilo se nešto novo i sama ponuda se prilagođavala potrebama tržišta i komentarima gostiju iz prethodnih godina. Svjesni smo da postoji prostor za nepredak sjeverozapadne Istre kao wellness destinacije – što pokazuju i rezultati prethodnih godina – da se konstantnim radom na kvaliteti ponude i njene promocije postiže sve veća prepoznatljivost Novigrada i Umaga kao wellness destinacija, a posebno hotela Aminess Maestral i Sol Garden Istra” – izjavila je Lončar.

Odličan primjer u praksi kako se kvalitetnim i dugoročnim radom postiže dugoročni uspjeh. Sigurno kako će mnogi sada reći kako je to ipak Istra ili kako je uspjeh došao preko noći, no nitko ne želi dugoročno ulagati u turistički proizvod na svim razinama, od ponude, oglašavanja, kvalitetnog smještaja i svih drugi komponenti uspješne turističke destinacije. Da, svaka destinacija se može uspješno pozicionirati uz kvalitetan turistički proizvod i dugoročno ulaganje – trud se mora i uvijek se isplatiti. Sve je do ljudi i ovo je pravi dokaz upravo toj tezi.

wellness1

A kako cijela priča „drži vodu“ dokaz je rast noćenja i broja turista iz godine u godinu, u pred i post sezoni kako stranih tako i domaćih turista u što je usmjeren i sam razvoj navedenih proizvoda. Također, u cijelu priču se uključilo i lokalno stanovništvo, što ima višestruku korist. Od toga kako gosti mogu upoznati lokalno stanovništvo, te iz prve ruke upiti razne turističke priče, kao i kroz kontekst kvalitetnog sadržaja kojeg tijekom zime u malim turističkim gradovima nedostaje.
Kako sam event Wellness Moments, zbog datuma početka te dužine svog trajanja, objedinjuje zimski period, nagovještaj proljeća, Valentinovo te Dan žena, ciljna skupina je dosta široka, a ponuda je prilagođena i ženama i muškarcima, obiteljima i parovima te mladoj i zrelijoj populaciji. Uža ciljna skupina na koju se fokusiramo u promotivnim aktivnostima su poslovne žene srednjih godina za koje imamo i najbogatiju ponudu za različite prigode – od romantike u dvoje, odmora s obitelji, detox-a nakon zimskih blagdana, opuštanja poslije skijanja, njege tijela i različitih tretmana te zabavnog wellness vikenda s prijateljicama. Gosti se uglavnom odlučuju za vikend wellness odmore čemu su, po trajanju, prilagođeni i naši paketi. Stoga nam najčešće dolaze iz bližih dijelova susjedne Slovenije (Kopar i Trst), Italije (dio do Venecije) dok su nam domaći gosti najčešće Zagrepčani i gosti iz unutrašnjosti Istre. Lokalno stanovništvo i stanovništvo okolnih mjesta unutar sjeverozapadne Istre se također dosta odlučuje za uživanje u wellness pogodnostima za vrijeme trajanja Wellness Momentsa i nerijetko koriste bogate, a povoljne, dnevne ili poludnevne pakete” – zaključila je Lončar.

2016-01-26_112437

Osobno smatram kako je upravo brendiranje našeg turizma kroz regije jedini pravi i dugoročni smjer samoodrživosti i procvata našeg turizma. Najveća prednost Hrvatskog turizma je u njegovoj raznolikosti, kako i sam slogan kaže „Full of Life“. Moramo biti svjesni kako jedan Vukovar, Rovinj ili Zadar ne mogu ponuditi svojim gostima dovoljno kvalitetnog sadržaja i priča za tjedan dana, ali jedna regija svakako može. Budimo to što jesmo jer turisti upravo to žele vidjeti, doživjeti i okusiti. Ne treba nam nova velika ideja našeg turizma, nego napokon moramo biti i prodavati ono što jesmo – Istrijani, Dalmatinci, Slavonci, Međimurci, Zagorci, Ličani …. Hrvati. Budimo ono što jesmo – autohtoni, autentični i vjerodostojni! To je priča koju moramo ispričati.

Ovo je turizam i ovako se razvija turistička destinacija 365 dana u godini tj. u pred i post sezoni. Odvojite par minuta vremena i proučite sadržaj i ponudu na web stranici www.coloursofistria.com. Web stranica je moderna, ažurirana, višejezična, prati sve trendove od pisanja bloga do sinergije s društvenim mrežama, nudi sve korisne informacije uz odličnu prezentaciju kroz video i foto materijale. I na kraju možda ono najbitnije, promovira cijelu Istru kao jednu regiju, a ne samo jednu turističku destinaciju.

Ovo je primjer za knjige o kojem bi mladi studenti morali učiti kroz case study, te uživo na terenu i kroz praksu, kako se kvalitetno i dugoročno razvija jedna turistička destinacija – destinacija Istra.

Povezane vijesti: