Karlo Dževerlija: Live internet streaming mnogima sada više nije nepoznanica

Intervju : Karlo Dževereija, Streaming.hr

Riječ live streaming prije pet godina, točnije 2011., nije bila samo još jedna nova tehnološka riječ sa zapada nego u većini slučajeva totalna nepoznanica u hrvatskoj poslovnoj zbilji. Tada još kao mlada startup tvrtka, Streaming.hr na čelu s Karlom Dževerlijom, upravo je 2011. osvojila nagradu za jednu od najboljih novih usluga u poslovnom turizmu pri HGK-a kao i srebrnu plaketu na INOVA-i. Iste te godine imao sam čast surađivati s ovom tvrtkom kada sam ih kao voditelj marketinga u HNK Cibalia Vinkovci angažirao za prvi, povijesni internet prijenos službene nogometne utakmice u nekoj hrvatskoj ligi. Ta se mala revolucija dogodila 5. travnja 2011. na utakmici polufinala Hrvatskog nogometnog kupa između HNK Cibalia i NK Varaždin. Odličan je to poslovni primjer kako se ponekad može napraviti dobra priča i pokrenuti tvrtku, turističku destinaciju , na početku malo resursa, ali s dobrom idejom i puno volje. Ne morate biti u epicentru svijeta, niti u samom startu biti veliki kako bi napravili hrabri, pozitivni iskorak i pokrenuli smjer kretanja u pozitivnom smjeru.

Ovaj intervju počinje upravo pričom kako je sve moguće ako imate jaku želju i dobru ideju. Osobno sam jako sretan što je tvrtka Streaming.hr i danas tu, jača nego ikad i kako je internetski prijenos ušao u mainstream u Hrvatskoj. Sve češće možemo vidjeti uživo prijenose raznih događanja (manifestacija, kongresa, sportskih događanja, koncerata), a osobno imam čast nakon pet godina opet se susresti s Karlom Dževerlijom u priči o mogućnostima i dodanoj vrijednosti koju vam omogućuje “live streaming” u promociji i razvoju turističke destinacije kao i turizmu općenito.

2016-01-20_104500

Sada već davne 2011. godine i nakon našeg prvog susreta bila je prava avantura objasniti klijentima što je internetski prijenos. Kakva je danas situacija, pet godina nakon? „Pozitivnija. Ukratko rečeno, tržište bolje reagira na našu ponudu, a ako ništa riječ live internet streaming mnogima sada više nije nepoznanica. Ljudi se sve više okreću videu na webu: sada je to lako i uvijek dostupan medij, izvor s kojeg upravo omiljeni sadržaj možeš pogledati u bilo koje vrijeme i s bilo koje lokacije. Smatram kako smo trenutno u Hrvatskoj u fazi očekivane poplave kojekakvih streamova, ali isto tako predviđam da će tržište krenuti u zrelije razdoblje. Što skorije nadam se da ćemo imati priliku konstatirati kako se počinje cijeniti kvalitetna usluga odnosno video u kojeg su uloženi ozbiljni resursi, od neke teško gledljive, jeftine produkcije neke poluamaterske družine“, govori nam Karlo Dževerlija, alfa i omega u Streaming.hr-u koji vam uslugu live prijenosa nudi načinom „ključ u ruke“

Razvoj komunikacijske infrastrukture i sve veće brzine pristupa Internetu, donio je ekspanziju videa kao medija. Stoga danas na webu možemo gledati video produkciju na visokoj razini, čak i u 4K rezoluciji. Kapacitete live video streama u promociji turizma također nije teško vizualizirati. Prijenosi uživo koji se mogu gledati na globalno dostupnoj platformi kao što je web, širom otvaraju vrata i dalekosežnoj i efikasnoj promidžbi. Kao prvi i vodeći hrvatski stream-provider, Streaming.hr se etablirao u sferi prijenosa uživo s konferencijskih skupova i drugih evenata. “Osim što uslugu streaminga već sedam, osam godina nudimo u branši kongresnog tipa turizma, općenito hrvatsku turističku ponudu uspijevamo promovirati i za vrijeme prijenosa drugih vrsta evenata. Za to koristimo visoku gledanost sportskih, glazbenih i drugih događanja koje produciramo”, riječi su našeg sugovornika Dževerlije.

KODA50091111

 

Hrvatski ponuđači usluga vezanih uz kongresni turizam ili barem onaj dio “naprednijih” subjekata, već neko vrijeme outsourca video streaming uslugu, čime pred sve zahtjevnijom klijentelom upotpunjuju vlastitu kongresnu ponudu. “Tako će nas npr. hotel Croatia angažirati pa UN-om kongresu FAO, između ostalih usluga, ponuditi i live video prijenos. A u pauzama prijenosa s tog eventa, Streaming.hr će emitirati razglednice npr. lijepe dubrovačke obale ili prezentaciju turističkih ponuđača iz Cavtata, mjesta održavanja događaja”, objašnjava Dževerlija i dodaje kako će živa slika s kongresa, zajedno s emitiranom razglednicom hrvatskog primorja otići u doslovno čitav svijet. Tome je tako jer ova hrvatska tvrtka video sadržaj emitira uživo na najpopularnijoj video platformi na svijetu – YouTubeu. A priroda Interneta je takva da, za razliku od TV-a, nema geografska, a niti mnoga druga ograničenja.

Sličan primjer promocije hrvatskog turizma putem streaminga odnosi se na visoko-kvalitetni prijenos međunarodnog turnira u odbojci, u Poreču, prije početka kojeg je Streaming.hr emitirao kraći video prilog s turističkom ponudom grada. “Osim tog primjera, dobar case je npr. festival klapa u Bibinju gdje smo osim samog koncerta, snimili i montirali razglednicu ovog živopisnog dalmatinskog mjesta. Emitirana je prvo uživo putem internetskog prijenosa u cijeli svijet, a kasnije i u snimci na jednom glazbenom TV kanalu.”

Da je video odličan alat u promociji, svjedočila je i jedna od najpoznatijih štovateljica hrvatskih turističkih ljepota Ashley Colburn. Upravo je tim Streaming.hr-a pratio njeno putešestvije središnjom Hrvatskom i jadranskom obalom: “Tijekom rujna 2013. nastalo je mnogo video materijala koji su, promovirani od Ashley odnosno od raznih medija, zasigurno utjecali na barem jedan promil popularnosti hrvatske turističke ponude. Poduzetni kao što vidite ne propuštaju iskoristiti potencijale promocije videom. Vjerujem da bi svaki korak svake imalo ozbiljnije ekspedicije trebao biti popraćen kamerama, arhiviran, objavljen na društvenim mrežama odnosno emitiran na nekom popularnom web mjestu.”

Mogućnosti u promociji turizma kroz live internet prijenos raznih manifestacija predstavlja samo još jedan segment u kojem organizatori imaju novu dodanu vrijednost u razvoju i promocije manifestacije, kako za posjetitelje tako i za svoje sponzore. „Vinkovačke jeseni, Porcijunkulovo u Čakovcu, Voloderske jeseni samo su dio manifestacija s kojih smo slali sliku uživo. Potpomognulo je to da gradovi organizatori, lokalne turističke zajednice i sponzori manifestacija svoje poruke pošalju puno dalje od lokalnog trga i ipak ograničenog broja posjetitelja. Ne sumnjam kako im je naš live streaming, koji smo u sklopu usluge plasirali i na velike hrvatske portale, podosta pomogao u brandingu kraja, u privlačenju novih posjetitelja i u pozicioniranju na karti važnih turističkih događanja u Hrvatskoj.„ zaključio je Karlo Dževerlija

Iskustvo koja su skupili radeći s etabliranim partnerima, u Streaming.hr-u nastoje prenijeti na sve svoje klijente iz branše turizma. Uvjeriti ih da će kao ničim drugim, videom postići najbolji efekt promocije svoje turističke priče. Istini za volju, da bi nastao kvalitetan video, a samo takav proizvest će željene rezultate, mora se računati na investiciju, a posao se mora povjeriti profesionalcima. No omjer uloženog u produkciju i dosega tako komunicirane video-poruke (koja posreći li se, može postati čak i viralna), uslugu streaminga svrstava u red usluga s izvanrednim povratom ulaganja.

O kvaliteti produkcije kao i mogućnostima najbolje je da se uvjerite sami na njihovoj web stranici. Osobno mogu preporučiti www.Streaming.hr kao profesionalnog i kvalitetnog partnera, a o potrebi internetskih prijenosa u današnjem digitalnom svijetu smatram kako nije potrebno puno šire govoriti. Izađite iz lokalnih okvira i pokažite se svijetu kroz internetski prijenos Vaših manifestacija, kongresa, promociju turističkih destinacija i svih drugih priča.

I ne zaboravite, uvijek uložite u kvalitetnu produkciju i profesionalne partnere od video produkcije, fotografa, voditelja, dizajera i svih drugih – jer radi se o Vašem ugledu.

 

Povezane vijesti: