"Naše bolske priče" - mještani kao najbolji promotori destinacije

Promotivna kampanja koju je pokrenula TZO Bola aktivirala je lokalnu zajednicu i predstavila sami storytelling kao dio naše otočke kulturne baštine

Autor:  HrTurizam.hr

9. travnja 2022.

Svaka je kriza i prilika, i to su izvrsno prepoznali u Turističkoj zajednici općine Bol koja je u vrijeme prvoga lock-downa pokrenula zanimljiv projekt naziva Naše bolske priče.

Bila je to je prilika za novu turističku paradigmu, nove održive i zdrave temelje, redefiniciju turističkog proizvoda, rebrendiranje i repozicioniranje, svojevrsni reset. Kako bi naglasila zajedništvo, podršku i važnost lokalnih stanovnika, u čiji je DNK upisan turizam, TZ je okupila lokalne ljude koji žive za i od svoje zemlje ili mora, kako bi poslali svojim gostima, no i svim budućim posjetiteljima ovog pitoresknog mjesta, na jugu otoka Brača, jednostavnu poruku – Vidimo se u Bolu!

"Projekt 'Naše bolske priče' započet je u pandemiji, tijekom prvoga zatvaranja, u vrijeme kada smo htjeli probuditi optimizam kod lokalnog stanovništva koje nije znali hoće li sezone biti i u kojem obliku. Okrenuli smo priču za 180 stupnjeva i uključili lokalnu zajednicu u promociju svoga mjesta - jer tko će bolje promovirati mjesto od njegovih mještana? Na taj smo način željeli biti u prvome redu izvorni, originalni i autentični.

Materijal smo snimali 2020. godine u dvije faze: u prvoj su fazi sami djelatnici TZO snimali mobitelima. Bilo je to tijekom prvog lock-downa, kada na Bol nismo mogli dovesti profesionalce da nam to snime. U toj je fazi snimljeno 12 priča.

U drugoj nam je fazi došla profesionalna ekipa i snimili smo još 10 priča. Samim  time smo dobili kvalitetnu produkciju, kvalitetne male filmove s čime su se stvorili uvjeti da se tim filmovima javljamo na međunarodne festivale turističkih filmova. Tako je naša priča o windsurfingu osvojila nagradu u Berlinu. I ove smo godine konkurirali jednim filmom za Golden City Gate nagradu, koja se dodjeljuje u sklopu ITB-a u Berlinu. Radi se o filmu Bol and Culture, kojim pokazujemo da nismo samo destinacija mora, sunca i aktivnog sporta, nego da ljudi znaju da imamo i bogato kulturno nasljeđe koje promoviramo i prezentiramo gostu”, pojasnio je Markito Marinković, direktor TZO Bola.

U fokusu projekta su isprva bili lokalni ugostitelji, mali proizvođači, iznajmljivači i mali hotelijeri, no priče su tijekom godina evoluirale i dalje.

„U prvoj su fazi u projektu sudjelovali mještani, a u drugoj fazi, tijekom 2021. godine, su u njemu sudjelovali stranci koji su obiteljski vezani uz Bol – bolski zetovi, nevjeste i djeca iz miješanih brakova koji svi žive u inozemstvu. Oni na svom materinjem jeziku pozivaju svoje sunarodnjake da posjete Bol. Zanimljivo je da su neki od njih, nadahnuti prvim objavljenim pričama, sami sebe snimali i dostavljali nam te snimke”, pojasnio je Marinković.

Projekt „Naše bolske priče” prepoznala je i stručna javnost. „Promotivna kampanja, storytelling koji je pokrenula TZO Bola je za svaku pohvalu. Osim što su aktivirali lokalnu zajednicu - što je samo po sebi od velikog značaja u promociji destinacije - sami storytelling dio je naše otočke kulturne baštine. Storytelling kao takav, odnosno vid promocije svakako bi trebao biti implementiran i na nacionalnoj razini, a TZO Bola primjer je da se to može uspješno provesti.

Mislim da je komunikacija koju radi Bol jedan od svijetlih primjera. Već je dobro poznat moj stav da smatram da imamo puno toga reći na svjetskoj sceni, obzirom da je naše iskustvo u turizmu ogromno, što nas čini kvalificiranijima od ostalih da u digitalnom dobu budemo lideri u turističkoj promociji destinacija”, rekao je za boljani.info o projektu Domagoj Bebić, izvanredni profesor na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu, predstojnik Odsjeka za stratešku komunikaciju i autor knjige "Cyberturist" o korištenju digitalnih medija u turizmu.

Turizam nije sam sebi svrha ako direktno ne podiže kvalitetu života lokalnog stanovništva i lokalne ekonomije. Ključna poruka ove kampanje je važnost zajedništva, jer bez toga nema niti autentičnog iskustva, a ono su Bolke i Boljani spremni s veseljem podijeliti. Želja im je da ih gosti prepoznaju, te od njih iz prve ruke čuju priče koje ne mogu pročitati niti u jednom časopisu, otkriju fantastične okuse domaće hrane i proizvoda, nauče ponešto o samoniklom bilju te da uistinu dožive ovo malo mjesto u svoj njegovoj ljepoti.

Scenarije za 'Naše bolske priče' potpisuje Hana Klain, a za snimanje je bila zadužena tvrtka DOKU FILMS. 

Foto: Screenshot Youtube Naše bolske priče

Autor:  HrTurizam.hr

9. travnja 2022.