Obiteljski smještaj raspolaže sa 10.000 postelja sa regionalnom oznakom kvalitete

Proces brendiranja smještaja i segmentacije ponude po regijama – županijama započeo je u Istri koja ističe brand „Domus bonus“ , nastavljen je na Kvarneru, u Zadarskoj županiji  i upravo...

Proces brendiranja smještaja i segmentacije ponude po regijama – županijama započeo je u Istri koja ističe brand „Domus bonus“ , nastavljen je na Kvarneru, u Zadarskoj županiji  i upravo je u tijeku u Šibensko kninskoj županiji.

Obiteljski smještaj u Republici Hrvatskoj razvija se u po uzoru na najkvalitetnije turističke destinacije u Italiji,  Bavarskoj (www.privatvermieter.de, www.ferienhausmiete.de, www.bauernhof-urlaub.com, www.domizile.de,) Austriji (www.familyaustria.at, www.kaerten-ferienwohnungen.at, www.kaerten.at, www.urlaubganzprivat.at, Švicarskoj (www.myswitzerland.com, www.swissvistas.com,).

Iako  ovaj proces u Hrvatskoj još uvijek znatno zaostaje u odnosu na navedene primjere u najuspješnijim turističkim zemljama svijeta, do sada je kroz regionalne projekte brendiranja uključeno oko 1.000 domaćinstava sa ukupno oko 10.000 postelja, pa se prvi učinci domicilne prepoznatljivosti ipak osjećaju.

obitesljki smještaj nalssovna

Osnovni smisao regionalnog brendiranja obiteljskog smještaja je očuvanje tradicijskih vrijednosti podneblja kao osnove za autentični doživljaj destinacije. Pored očuvanja autohtone arhitekture, domaćih proizvoda, običaja, ugodnog domaćinskog ambijenta, njeguje se i osobni kontakt domaćina sa gostom. Dio je to ekonomskog modela očuvanja ruralnog prostora od iseljavanja stanovništva i svojevrsni poticaj demografskoj obnovi. Turizam nije sam sebi svrha, a destinacija nije „građevna parcela“ za brzopotezne zarade nedomicilnih „maklera“. Turizam koji čuva i valorizira autohtoni stil života postaje sve traženiji i cjenjeniji. To možemo potvrditi i sami kada krećemo na putovanje sa ciljem upoznavanja drugih naroda, kultura, običaja, eno-gastronomskih delicija, prirodnih i kulturnih atrakcija.

Konačno turistički posrednici koji imaju ambicije i znanja za „paketiranje“ ponude, imaju dobar „start“ sa  10.000 postelja u kombinaciji sa ostalim autohtonim i specijaliziranim doživljajima po različitim hrvatskim regijama. Za očekivati je da će se na toj osnovi profilirati i autentična hrvatska ponuda prema raznim ciljnim skupinama (obitelji, aktivni odmor, seniori, mladi …). Vidljivo je da smo u stvaranju kvalitetne ponude doživljaja, koja uključuje i smještaj, još na samom skromnom početku. Uglavnom se nudi smještaj i popis mogućih sadržaja bez smislenog povezivanja svih elemenata u neodoljivu i cjenovno atraktivnu ponudu. Dobra je vijest da imamo još jako puno prostora za napredak.

Nedo Pinezić, predsjednik Zajednice obiteljskog turizma pri HGK

Vijesti: