Preko 90% putnika podržava ideju o putovnici digitalnog cijepljenja i koristilo bi je u putne svrhe

Covid putovnice ili digitalna zelena potvrda koju Europska komisija ( EK ) treba validirati do kraja siječnja izazvala je puno rasprava. Iako EK kasni sa svim standardiziranim protokolima na...

Covid putovnice ili digitalna zelena potvrda koju Europska komisija ( EK ) treba validirati do kraja siječnja izazvala je puno rasprava. Iako EK kasni sa svim standardiziranim protokolima na razini EU pa tako i uvođenja digitalnih zeleni potvrda, iste treba gledati kroz širi kontekst samo ove ljetne sezone. Nažalost Covid će biti prisutan još neko vrijeme, a tzv Covid putovnice će biti alat koji će olakšati međunarodno putovanje.

Kao prvo treba jasno naglasiti kako Covid putovnice nisu i ne smiju biti jedini uvjet za putovanje, te će se i dalje moći putovati, kao i sada, uz negativan test. Tako da ne možemo govoriti o diskriminaciji. Naravno, problem s isporukom cjepiva u Europi pa tako i usporeni tempo cjepiva građana, iziskuje veliki problem, kako općenito tako i kod pokretanja turizma. Da je situacija bila po planu, sigurno kako bi do ljeta mogli pričati o velikoj procijepljenosti ( preko 60 % ) u svim europskim državama.

No, vratimo se na temu članka. Studija koju je naručio Amadeus, globalna tvrtka za putničku tehnologiju, a izradio Censuswide, pruža ohrabrujuće vijesti za turističku industriju, jer 91% globalnih putnika podržava ideju o putovnici digitalnog cijepljenja i koristilo bi je u putne svrhe.

Također, studija pokazuje važnost razumijevanja putnika oko brige o privatnosti, jednostavnosti upotrebe i sigurnosti.

Dok vlade vode rasprave oko digitalnih zelenih putovnica, putnici šalju jasnu poruku – digitalne putovnice u mogu biti vitalni alat u otvaranju putovanja. Studija je pokazala da je nešto više od 9 od 10 (91%) ispitanih putnika reklo da bi im bilo ugodno koristiti digitalnu zdravstvenu putovnicu za buduća putovanja.

Ovo ohrabrujuće istraživanje daje poticaj za ubrzavanje planova za digitalne putovnice koji će pomoći u rješavanju zdravstvenih problema putnika. Studija je pružila daljnje dobre vijesti za turističku industriju jer je nešto više od 2 od 5 (41%) reklo da će rezervirati međunarodna putovanja u roku od šest tjedana ukidanjem ograničenja, pokazujući kako apetit za putovanjem ostaje visok, što govore i sva druga istraživanja.

S druge strane, putnicima je u fokusu povjerljivost podataka. Istraživanje 9.055 putnika u Francuskoj, Španjolskoj, Njemačkoj, Indiji, UAE, Rusiji, Singapuru, Velikoj Britaniji i SAD-u govori kako su putnici zabrinutosti oko toga kako njihovi zdravstveni podaci jer bi se putovanje pohranilo. Tako više od 9 od 10 (93%) putnika ima zabrinutosti oko toga izazova.

Na pitanje o prihvatljivosti pohrane i dijeljenja digitalnih zdravstvenih podataka, rezultati ankete pokazuju:

Nešto manje od tri četvrtine (74%) ispitanih putnika bilo bi spremno pohraniti svoje zdravstvene podatke o putovanjima elektroničkim putem ako bi im to omogućilo brži prolazak kroz zračnu luku uz manje interakcije licem u lice. Preko 7 od 10 (72%) ispitanih putnika bilo bi spremno pohraniti svoje zdravstvene podatke o putovanjima elektroničkim putem ako bi im to omogućilo putovanje na više odredišta. Također, 68% putnika složilo se da bi bilo vjerojatnije da će podijeliti svoje zdravstvene podatke s zrakoplovnim tvrtkama s kojima najčešće putuju, ako im ponude način za pohranu podataka.

Iako je prijemčivost za razmjenu podataka velika, putnička industrija mora uzeti u obzir zabrinutost putnika oko upotrebe podataka. Tri glavne brige koje putnici imaju su: sigurnosni rizici s hakiranjem osobnih podataka (38%), zabrinutost zbog zdravstvene privatnosti oko toga koje informacije treba dijeliti (35%), nedostatak transparentnosti i kontrole nad dijeljenjem podataka (30%).

Istraživanje je također istraživalo koja bi rješenja u budućnosti mogla ublažiti zabrinutost oko digitalnih zdravstvenih podataka i putovanja, a rezultati su pokazali:

42% putnika reklo je da bi putnička aplikacija koja bi se mogla koristiti tijekom cijelog putovanja uvelike poboljšala njihovo cjelokupno putničko iskustvo i uvjerila ih da su njihovi podaci na jednom mjestu. 41% putnika slaže se da bi im putnička aplikacija smanjila stres oko putovanja. 62% putnika vjerojatnije bi koristilo aplikaciju za pohranu svojih zdravstvenih podataka kad bi se putnička tvrtka udružila s pouzdanom zdravstvenom tvrtkom.

To se podudara i s narativom IATA-e koja već više od pola godine ističe prednosti Covid putovnica za putnike i cijelu industriju. Prvenstveno zbog avio kompanija i brži prelazak granica i kontrolnih točaka u zračim lukama, što se direktno povezuje s boljim i bržim putničkim iskustvom.

Digitalizacija kao ključ rješenja

Istraživanje je drugo u nizu oko aktivacije putovanja, gdje Wolfgang Amadeus redovito istražuje razmišljanja putnika o putovanjima i zabrinutosti istih s ciljem kako bi pomogli aktivirati putovanja na najučinkovitiji način.

Prošlo istraživanje Rebuild Travel u 2020.godini otkrilo kako tehnologija može pomoći u povećanju samopouzdanja, a Amadeus Traveler ponovno je napravio istraživanje po tom pitanju te ustanovio kako se povjerenje putnika promijenilo od rujna 2020. do danas.

Tako 91% putnika sada kaže da će tehnologija povećati njihovo samopouzdanje za putovanja, što je porast s 84% u rujnu 2020.

Na pitanje koja bi tehnologija povećala samopouzdanje za putovanja u sljedećih 12 mjeseci, mobilna rješenja istaknuta su kao prva opcija, među tri glavne tehnologije koje uključuju: Mobilne aplikacije koje pružaju obavijesti i upozorenja tijekom putovanja (45%), beskontaktno mobilno plaćanje (npr. Apple ili Google Pay, Paypal, Venm) (44%) te mobilni ukrcaj (npr. digitalna karte za ukrcaj putem mobitelu) (43%) ili da zaokružimo jednim zajedničkim nazivnikom – potpuna digitalizacija.

Decius Valmorbida, predsjednik putovanja, Amadeus, ističe kako nema sumnje da će COVID-19 nastaviti oblikovati način na koji putujemo u mjesecima koji slijede, baš kao što utječe na toliko drugih područja našeg života. “Ipak, iako još uvijek postoje neizvjesnosti, ovakva istraživanja pojačavaju moj optimizam da ćemo putovanje planirati bolje nego prije. Suradnja između vlada i turističke industrije ključna je za ponovno pokretanje putovanja, budući da ispunjavamo očekivanja putovanja navedena u ovom digitalnom istraživanju, primjenjujući pravu tehnologiju koja omogućuje istinski povezano i beskontaktno putovanje.

Christophe Bousquet, tehnički direktor, Amadeus, komentirao je kako ova studija još jednom naglašava ključnu ulogu koju će tehnologija igrati u obnovi putovanja. “Zabilježili smo pomak od našeg posljednjeg istraživanja, jer se putnici sada više fokusiraju na tehnologiju kao ključno područje koje će očito ojačati povjerenje putnika. Također je vrlo važno vidjeti da su putnici otvoreni za digitalne putovnice i dijele svoje podatke dok se kreću kroz put, nakon što se uspostave odgovarajuće zaštitne mjere. U Amadeusu se zalažemo za obnovu bolje industrije, zajedno s našim kupcima i partnerima. “

U međuvremenu, za kraj važno je za istaknuti kako i četvero od pet Nijemaca (82%) podržava ideju o putovnici digitalnog cijepljenja i koristilo bi je u putne svrhe.

Izvor: Amadeus

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN