Preslagivanje na Online booking tržištu

Amazon je nedavno tiho ugasio svoj hotelski booking servis. Amazon Destinations postojao je tek šest mjeseci, pa je vijest iznenadila mnoge. Servis je na početku imao svoja ograničenja, no...

Amazon je nedavno tiho ugasio svoj hotelski booking servis. Amazon Destinations postojao je tek šest mjeseci, pa je vijest iznenadila mnoge. Servis je na početku imao svoja ograničenja, no prema mišljenju stručnjaka imao je veliki potencijal za rast i daljnji razvoj, jer trenutno dvije najveće tvrtke za online rezervacije (Priceline i Expedia) okreću godišnje više od 200 milijardi dolara. Ipak, kako velika većina klijenata rezerviraju hotelski smještaj na tradicionalan način, činilo se kako je tržište dovoljno veliko za još jednog igrača.
Amazon je na ograničenom tržištu ipak trebao imati neke prednosti. Prvenstveno jer se radi o pouzdanom i provjerenom online operatoru s dobrom reputacijom kao servis za kupce. Ne treba zaboraviti i na njegovu veliku financijsku snagu, koja je mogla uzdrmati najveće konkurente. Ipak, Amazon se povukao s ovog tržišta kako bi se mogao posvetiti jednom od svojih sljedećih projekata (dostava putem bespilotnih letjelica). Bila je to loša vijest za hotelijere, jer njima zasigurno više odgovara veća konkurencija, no čini se kako tržište ipak ne miruje.
Silaskom Amazona sa scene, u prvi plan iskočilo je nekoliko potencijalnih nasljednika. Jedan od njih je američki TripAdvisor, najveća stranica posvećena putovanjima. Na njoj se mogu pročitati mišljenja milijuna turista, koji ostavljaju svoje ocjene i dojmove o smještaju u kojima su boravili na putovanjima. Tvrtka iz Massachusettsa u planu ima ojačavanje svoje “Instant Booking” usluge, a već sada svojim klijentima TripAdvisor omogućuje rezervaciju nekoliko hotela preko svoje stranice. Na odgovor se nije moralo dugo čekati, jer Priceline, koji je vlasnik stranice booking.com, također je najavio proširenje usluga.
Nedavno je objavljeno kako su TripAdvisor i Priceline udružili snage i na tržište izlaze kao strateški partneri. Tako će potencijalnim kupcima sada biti puno lakše usporediti cijene, ali i pronaći smještaj. Još uvijek se očekuje odgovor drugog velikog igrača Expedie, koji već osjeti posljedice navedene suradnje, no sumnjamo kako će to ostaviti veliki trag na poslovanju tvrtke, koju je još 1996. godine osnovao Microsoft.

Vijesti: