Propusnice su još jednom pokazale problem županija, potrebno je odmah reagirati i ispraviti anomalije

Nažalost nove mjere opet su izazvale bijes ljudi kako zbog dvostrukih mjerila kao i izuzetno loše komunikacije. Nakon predstavljanja propusnica i novih strožih mjera, opet je ostalo puno pitanja...

Nažalost nove mjere opet su izazvale bijes ljudi kako zbog dvostrukih mjerila kao i izuzetno loše komunikacije. Nakon predstavljanja propusnica i novih strožih mjera, opet je ostalo puno pitanja kojih je ostalo otvoreno, te dodatna konfuzija.

Normalno je da se Stožer ne može sjetiti svi implikacija mjera, pogotovo jer mora gledati širu sliku, a ne svaki sektor zasebno, no i za to postoji rješenje – a to je komunikacija s terenom. S druge strane, Stožer je odavno moramo uz sebe imati komunikacijske stručnjake, radi se o globalnoj zdravstvenoj krizi u kojoj ljudi umiru, kako bi jasno i nedvosmisleno znao komunicirati te imati u startu “sve” ključne odgovore gledane iz svakog kuta. Opet, ključna je komunikacija i suradnja sa sektorima. I ono najvažnije, nije problem pogriješiti, sve je to normalno, pogotovo u izvanrednoj situaciji, no problem je kada odmah ne ispraviš greške i ne komuniciraš.

Uvođenje propusnica još jednom je pokazao loš i neefikasan sustav Županija, točnije njih 21.

S jedne strane logično je da Zagreb i Zagrebačka županija ne trebaju propusnice, opet anomalija samih Županija, a s druge strane, ako gledamo s epidemiološke strane što je trenutno imperativ, u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji živi preko milijun ljudi ili 1/4 stanovništva Hrvatske, a koji nemaju ograničenje kretanja.

Balans između mjera i ograničenja je najteži. No, ako već radimo neke kompromise i dvostruka mjerila, onda opet moramo gledati širi kontekst. Moramo imati tim ljudi koji odmah mogu reagirati na razne anomalije cijelog sustava.

Zabrana napuštanja županija ne vrijedi i za one koji su do 22.prosinca 2020. rezervirali smještaj u hotelima i drugim smještajnim objektima tj. isti mogu tražiti propusnice i na temelju rezervacije moraju ih dobiti.

Lika i šira okolica žive od NP Plitvički Jezera, našeg UNESCO bisera i magneta za turiste

Tako su hoteli otvoreni i nadali se uloviti bar nešto prometa, no opet postoje dva problema. Prvi su upravo županije. U Lici dolazimo do nove anomalije s zabranom putovanja između županija.

Naime, Plitvice Holiday Resort popularne su zbog svoje odlične ponude smještaja u glampingu i kućicama na drvetu, te naravno blizini NP Plitvičkih jezera. Znamo kako je turistički sektor zbog pandemije koronavirusa ove godine najteže pogođen sektor, te kako je bez obzira na bolju špicu sezone od očekivanja, nije ostvario veliku zaradu tj. ukupna potrošnja turista je bila iznimno mala.

Bore se kao i svi iz tjedan u tjedan, te su tako dodatno uložili napore kako bi osigurali dodatne sadržaje u svijem objektu i van istog, kako bi stvorili motiv više za dolazak turista. Tako recimo svaki vikend organiziraju dvosatno druženje s konjima za sve goste resorta, u kojem najmlađi gosti mogu nahraniti ili jahati konje unutar resorta, a koji su vođeni njihovim lokalnim partnerima. S drugim partnerom su osigurali vožnju kajakom slapova Mrežnice s posebnim popustima itd…

Samo 5 minuta udaljeni od NP Plitvičkih jezera, no nalaze se par stotinjak u Karlovačkoj županiji te tako gosti resorta ne mogu doći do NP Plitvičkih jezera jer ne mogu dobiti propusnice

Tako su se u Plitvice Holiday Resort pripremili i prilagodili za ( ostali otvoreni, zadržali ljude, cijeli resort je u pogonu s fiksnim troškovima itd… ) nove strože mjere. No tu je nastao problem ili anomalija zbog županija.

Naime, Plitvice Holiday resort nalaze se u Općini Rakovica u Grabovcu ili Karlovačkoj županiji, a koja upravo granični s Ličko – senjskom županijom u kojoj se nalaze NP Plitvička jezera. Gosti su iskoristili priliku da prije 22.prosinca rezerviraju svoj smještaj i došli u Resort. No, iako ih samo 5 minuta dijeli od NP Plitvičkih jezera, nažalost gosti ne mogu posjetiti ovaj naš biser jer se Plitvička jezera nalaze u drugoj županiji – Ličko-senjskoj.

I što sada? Uspjeli su napuniti smještaje, a sada su gosti nezadovoljni i otkazuju svoj odmor uz frustraciju, očekuju povrat novaca itd… Da, slažem se, tko bi u Stožeru mislio i na ovakve “izolirane” situacije. No vratimo se na početak članka i brzu reakciju na anomalije kao i tzv tim ljudi koji rješavaju takve i slične probleme.

Podržavamo, potičemo i primjenjujemo sve propisane mjere, u zaštiti ljudskog zdravlja i života, ali tražimo i jasne okvire u kojima možemo funkcionirati i raditi u danim uvjetima. Jer mislim da je to bila i intencija onih koji su donijeli ove mjere, odnosno da u kontroliranim uvjetima poslodavci mogu akumulirati kakve takve prihode u navedenom periodu.” ističe Damir Stanišić, direktor Plitvice Holiday Resort-a.

Osobno uvijek gledam naprijed i kako naći rješenja. Pa se shodno tome pitam, je li moguće donijeti Odluku da županijski stožeri mogu dati privremenu i vremenski ograničenu propusnicu na samim lokacijama kontrole za goste koji imaju smještaj u hotelu ( svim smještajnim objektima ) kao i kupljenu ulaznicu za NP Plitvička jezera? Mogu sigurno. S druge strane, iako su strože mjere donesene kako bi se ograničili kretanje ljudi, vidimo da postoje iznimke, među ostalim za ljude koji su rezervirali smještaj u hotelima i na slučaju Zagreba i Zagrebačke županije. Moramo biti svjesni tih okvira te u kriznoj situaciji, isto tako i krizno komunicirati i reagirati. Dapače, u ovom slučaju gosti bi bili na otvorenom, u prirodi i u pokretu ( aktivni ) , dakle nema govora o potencijalnom širenju koronavirusa.

No, što da sada rade u ovom slučaju Plitvice Holiday Resort, kao i mnogi drugi u ovakvim situacijama? Tko čuje njihov apel? Hoće li Stožer reagirati? Hoće li RH kompenzirati Resortu izgubljeno ili realni trošak? Realno to je minoran problem ili anomalija sukladno donesenim mjera i trenutnoj široj slici epidemije, iz perspektive Stožera, no ipak to ne znači da nema rješenja i da ne treba reagirati. Dapače, kako se borimo za svaki život tako i za svako radno mjesto i tvrtku. Opet, vratimo se početak članka.

Dakle, postoji rješenje, no ne i reakcije. Poduzetnici ostaju sami sa sobom u ovakvim slučajevima s nakupljenim novim frustracijama i problemima. kako bi rekla narodna: “Ima slike, nema tona.”

Kao što sam naveo, postoje trenutno dva problema, prvi u istim ili sličnim slučajevima kao Plitvice Holiday resort, a drugi je što je gosti koji su rezervirali smještaj u zadanom periodu, ne dobivaju propusnice, iako bi ih trebali dobiti.

Tu je i puno dublji dugoročni i strateški problem. Upravo zbog Županija isti subjekti kao i svi drugi imaju veliki problem u danjem razvoju. Tako se postavlja pitanje zašto bi TZ Ličko-senjske županije promoviralo i isticalo Plitvice Holiday resort kao i sve druge turističke subjekte i sadržaje, kada se isti nalaze u drugoj županiji ili drugoj ingerenciji. Naglašavam svi “žive” zbog NP Plitvičkih jezera. I s jedne i druge strane nevidljive granice između županija. Suluda situacija i strateška anomalija, ne vezano uz trenutni okvir pandemije koronavirusa, zbog kojeg cijela regija pati. I zato moramo razvijati i brendirati regije. To je stvar tržišta i trebao bi biti imperativ.

Kupci aranžmana počeli su dobivati odbijenice, bez ikakvog obrazloženja, unatoč naputku Nacionalnog stožera civilne zaštite

Kupci aranžmana su jučer i danas počeli dobivati odbijenice, bez obrazloženja. Mnogi od njih traže i povrat novca, što za hotele predstavlja ogromnu štetu. I to iako je Nacionalni stožer civilne zaštite donio jasan naputak u kojem je navedeno da će za sve kupljene aranžmane do 22. prosinca u ponoć biti izdana E-Propusnica. 

S obzirom na tu činjenicu, hotelijeri, ali i svi oni koji su prodavali turističke aranžmane očekivali su da će Vlada RH poštovati svoj dio dogovora, ističu iz Udruge Glas poduzetnika te dodaju kako je važno istaknuti da hoteli nisu zatvoreni i da se u njima poštuju sve epidemiološke mjere, te stoga smatraju da gosti imaju pravo iskoristiti aranžmane koje su platili.

Bujas: Hotelijeri su očekivali da će Vlada Republike Hrvatske održati dogovor

Ako Vlada RH ne izda E-Propusnice svima onima koji su na vrijeme rezervirali i platili smještaj u hotelu ili apartmanu, kao i kupili aranžman preko putničke agencije, a za vrijeme predstojećih praznika, hotelijeri i putničke agencije će imati pravo tužiti državu i tražiti nadoknadu štete te vjerujem da će navedenu odštetu u cijelosti i dobiti.“ rekao je Hrvoje Bujas, predsjednik udruge Glas poduzetnika. 

U suprotnom, iz UGP-a smatraju da ako se gostima ne izdaju E-Propusnice, hotele treba obeštetiti zbog činjenice da su s novim mjerama njihovi gosti spriječeni koristiti svoje aranžmane. Ako se to ne učini hoteli će izgubiti veliki dio zarade koji bi im omogućio da nastave s poslovanjem. 

Također, iz UGP-a ističu i kako mnogi građani imaju kuće i vikendice u drugim županijama te ne mogu dobiti propusnice.

Smatramo da građani moraju dobiti propusnice za vlastite objekte u drugim županijama jer im se mora omogućiti pristup njihovom vlasništvu, rekao je Dražen Oreščanin, izvršni direktor udruge Glas poduzetnika te dodao:

„U prvih nekoliko dana pojavilo se puno problema s izdavanjem E-Propusnica koje su nam prijavili brojni naši članovi.  Problemi su različiti, županijski stožeri imaju različite kriterije izdavanja propusnica, zahtjevi se ne obrađuju po nekoliko dana, na neke kontakt brojeve i mailove nema odgovora, poslodavci ne mogu tražiti propusnice za svoje zaposlenike, poslovni zahtjevi se propusnice se često odbijaju bez razloga, ljudi ne mogu dobiti propusnice za otići u vlastite kuće u drugoj županiji i mnogi drugi slučajevi.“ zaključio je Oreščanin.

Foto: Plitvice Holiday Resort

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN