Rudi Grula, TZ Međimurje: Održivi turizam i proizvodnja kvalitetne domaće hrane naša su budućnost

Međimurje se s punim pravom može uvrstiti među predvodnike održivog ruralnog turizma u Hrvatskoj jer uz razvijenu komunalnu i društvenu infrastrukturu te visoku kvalitetu života stanovnika, gostima pruža visokokvalitetne...

Međimurje se s punim pravom može uvrstiti među predvodnike održivog ruralnog turizma u Hrvatskoj jer uz razvijenu komunalnu i društvenu infrastrukturu te visoku kvalitetu života stanovnika, gostima pruža visokokvalitetne turističke doživljaje u svom ruralnom prostoru.  

Razvojni potencijal međimurskog turizma bazira se na prirodnim atrakcijama i bogatoj kulturnoj baštini koja je većinom smještena u ruralnom prostoru, kao i ponudi kvalitetnih poljoprivrednih proizvoda i prerađevina kroz ugostiteljstvo. Inače, čak 80% površine Međimurja definirano je kao ruralni prostor, a upravo na tom području živi 80% stanovnika Međimurja.

Također, pokretačka snaga ruralnog razvoja Međimurske županije je sinergija poljoprivrede i turizma, što je zacrtano Strategijom ruralnog razvoja MŽ iz 2010. godine, ali ne samo i na papiru, što je ključno, nego je to vidljivo i na terenu. Naime upravo u Međimurju s ponosom mogu istaknuti kvalitetne suradnje turizma i malih OPG-a te tako nude lokalnu i autentičnu hranu. 

Kako je ovogodišnja globalna tema Svjetski dan turizma „Turizam i ruralni razvoj“, tim je povodom Turistička zajednica Međimurske županije organizirala druženje s predstavnicima medija, turističkim poduzetnicima i malim poljoprivrednim proizvođačima. Upravo s ciljem da konkretno naglasi i pokaže kako u praksi izgleda sinergije sektora poljoprivrede i turizma.

OPG Zadravec – Sirana Opor 

Pravi pokazatelj inovativnosti i kreativnosti u Međimurju su i ekološki proizvođači, kojih zasada nema mnogo, no zahvaljujući autohtonoj proizvodnji koju njeguju doprinose originalnosti naše ponude. Inače, upravo fokus Županije i Županijskog TZ-a u danjem radu biti će poticanje razvoja ekoloških proizvođača i to na razvoju biodinamičke poljoprivrede, a čije je temelje postavio dr. Rudolf Steiner.

Uspješnost sinergije sektora poljoprivrede i turizma vidljiva je kroz suradnju turističkih subjekata, lokalnih proizvođača i udruženja poljoprivrednika, a jedan od primjera kvalitetne sinergije je OPG Zadravec – Sirana Opor. 

Obitelj Zadravec iz Oporovca svoju bazičnu kozarsku-sirarsku proizvodnju u 100% obimu plasira kroz lokalne kratke lance opskrbe i turističke programe na svom OPG-u. „Tradiciju kozarstva naslijedili smo od japice i mamice te nam je od samog početka cilj bio prodavati proizvode na kućnom pragu. Kako bi to ostvarili, morali smo prilagoditi način funkcioniranja i rada, otvoriti novi svijet razmišljanja. Poljoprivreda je naša osnovna djelatnost, a turizam je dodana vrijednost u kojoj koristimo inovativnost.“, kazala je vlasnica OPG Jasminka Zadravec.

Ekološkom i biodinamičkom proizvodnjom jabuka te uzgojem tradicijskih žitarica bavi se OPG Hunjadi iz Svete Marije. Ovaj vid poljoprivrede daje veću nutritivnu kvalitetu namirnicama, a vlasnica OPG-a Natalija Peter Hunjadi vjeruje da će u budućnosti ekološka proizvodnja biti nužna za bolje zdravlje ljudi i očuvanje okoliša. Gostima nastoje predstaviti njihovu zaokruženu proizvodnju, od polja do stola, do gotovih proizvoda.

LifeClass Terme Sveti Martin : 70% namirnica i proizvoda koje nude gostima dolazi od lokalnih OPG-ova

Foto: Privatna arhiva

Zid ponosa i “velikana” koji se nalazi u restoranu LifeClass Terme Sveti Martin koji jasno daje do znanja koji su njihovi lokalni partneri i čije proizvodi gosti Toplica konzumiraju unutar objekta.

Vrijednost  domaćih proizvoda odavno su prepoznale Terme Sveti Martin koje direktno od lokalnih OPG-ova otkupljuju poljoprivredne proizvode i namirnice te ih plasiranju gostima kroz svoje restorane ili wellness ponude. Da se Terme već dugi niz godina profiliraju kao destinacija koja potiče i razvija ruralni turizam, istaknuo je direktor Igor Nekić, a to potvrđuje činjenica da 70% namirnica i proizvoda koje nude gostima dolazi od lokalnih OPG-ova, a upravo im se zbog zdrave hrane brojni gosti ponovno vraćaju.

Međimurski OPG-ovi poznati su po pristupu koji se temelji na poštenju i kvaliteti, a upravo to su elementi koje smo prepoznali i koji su komplementarni sa našom vizijom poslovanja. Veselimo se suradnji od koje će svi profitirati, a najviše naši gosti koji će jesti zdravu, svježu i lokalnu hranu, uzgojenu u neposrednoj okolici resorta. Drago nam je što možemo biti akcelerator malog gospodarstva općine i županije, te tako raditi na poboljšanju lokalne zajednice“  izjavio je Igor Nekić, generalni direktor LifeClass Termi Sveti Martin.

/ / / Odlična suradnja! St. Martin’s, pivo koje je nastalo suradnjom pivovare Lepi Dečki i Termi Sveti Martin

Međimurje kao boutique vinska regija

Međimurje se može pohvaliti s 15 Decantera na 600 hektara vinograda, te time nose neslužbenu titulu najbolje svjetskog prosjeka Decanterovih medalja na tako malo vinograda.

/ / / 226 hrvatskih vina dobilo jednu od oznaka Decantera

Međimurska vinska cesta je s 30-ak vinarskih obitelji značajan generator gospodarskih aktivnosti u gornjem Međimurju te nositelj promocije i plasmana zaštićene robne marke vina „Pušipel“ koji je već zauzeo svoje mjesto i na svjetskoj vinskoj sceni čemu svjedoče i ovogodišnji rezultati s prestižnog natjecanja Decanter World Wine u Londonu gdje su naša vina osvojila 15 medalja. 

Jedinstveni spoj bogate obiteljske tradicije, poljoprivredne proizvodnje bazirane na vinima i kulturne baštine Međimurja stvorila je obitelj Jakopić koja u svojem restoranu Terbotz u Štrigovi nudi isključivo međimurska vina, namirnice iz vlastitog vrta i 15-ak OPG-ova s kojima surađuju.

Foto:Vina Jakopić 

Važan dionik ruralnog turizma u Međimurju je i JU Centar dr. Rudolf Steiner koja djeluje na promociji i proširenju biodinamičke poljoprivrede u Međimurju, ali i diljem Hrvatske, Udruga „Najbolje z Međimurja“ koja  kroz svoju trgovinu „Štacun“ omogućuje prodaju lokalnih poljoprivrednih  proizvode domaćem stanovništvu i turistima te promovira kratke lance opskrbe, Udruga za zaštitu autohtonih poljoprivrednih proizvoda Međimurske županije koja je uspješno provela proces zaštite Mesa ‘z tiblice , a što će vjerujemo uspjeti i s bučinim uljem, 

Općina Sveti Martin na Muri koja je proglašena Europskom destinacijom izvrsnosti (EDEN) za razvoj održivog turizma u ruralnom prostoru, a s ciljem postizanja dodane vrijednosti i poboljšanja gastronomske  ponude brendirani su i proizvodi poput: međimurskog kalampera koji, proizveden na poljima Međimurja, zadovoljava oko 70% potreba hrvatskih potrošača te se u istom smjeru ide i s međimurskom jaretinom.

U mnogim segmentima služimo kao primjer dobre prakse, osobito u sektoru turizma i održivosti koja je postala izuzetno važna. Međimurje, kao dinamična županija, proizvodi 70% krumpira za hrvatske potrebe, 1/3 od ukupne proizvodnje jabuka u Hrvatskoj, 30% ukupne količine kozjeg mlijeka proizvedenog u Hrvatskoj. Naši vrijedni ljudi proizvode nagrađivana vina, med, bučina ulja, sireve. Danas turizam čini upravo održivost, sposobnost da kvalitetnom poljoprivrednom proizvodnjom i ponudom zadržimo goste i na tome radimo već dugi niz godina.“, naglasio je župan Međimurske županije i predsjednik TZMŽ Matija Posavec.

Dobra strategija razvoja, velik trud i sinergija koja pokreće međimurski turizam polučili su rezultate za vrijeme pandemije koronavirusom kada je turistička ponuda ruralnih područja dobila posebnu priliku da se pozicionira. A tu je upravo Međimurje najviše proaktivno iskočilo s kampanjom “Međimurje daje više” .

Foto: TZ Međimurje

Situacija nas je, a tako i turiste usmjerila ka domaćim proizvodima, zdravijem načinu života, aktivnom odmoru u prirodi, u manjim ruralnim sredinama. Međimurje je već u ožujku, svjesno situacije, prihvatilo izazov, jedinstvenim pristupom, suvremenim komunikacijskim metodama i tehnikama osmislili smo i proveli kampanju „Međimurje daje više“ i još jednom dokazali da kriza ne mora biti problem, već prilika. Međimurje je i ovu priliku maksimalno iskoristilo na dobrobit svih turista, ali i dionika u turizmu” istaknuo je voditelj TZ Međimurske županije Rudi Grula.

Trenutno je prema riječima direktora TZ Međimurja tijekom akcije “Međimurje daje više” podijeljeno preko 30.000 kupona, a ako znamo da je za svaki kupon bilo potrebno potrošiti minimalno 250 kuna, jednostavnom računicom se može doći do impresivnih 7.500.000 kuna generirane potrošnje, kako lokalnih ljudi, domaćih posjetitelja, tako i turista. A tom iznosu sigurno treba pribrojati i dodatnu potrošnju zahvaljujući dobivenim kuponima.

/ / / MEĐIMURJE DAJE VIŠE! – ODLIČNA I DO SADA NAJBOLJA DOMAĆA KAMPANJA

Za kraj, dodajmo da su u sklopu konferencije za medije i druženja s partnerima, učenici Osnovne škole Draškovec imali priliku upoznati programe OPG-a Zadravec „Međimurski zajtrek“ i „Pomazi mee“ kroz koje su se družili s domaćim životinjama, upoznali s proizvodnjom sireva i tradicijom bavljenja poljoprivredom. Važan kotačić, jer ako ne poštujemo sami sebe neće nas poštivati niti drugi, kao i edukacija novih naraštaj od malih nogu, koliko je važna domaća proizvodnja i povezivanje s turizmom.

Ako bi jednom riječi morao opisati Međimurje onda bi to bila odlična boutique destinacija i zaokružena turistička priča, koja će tek raširiti svoja krila.

 

 

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN