Sanda Čorak, IZTZG: Imamo li novu šansu za turističko (re)pozicioniranje?

Svaka kriza pa tako i ova uzrokovana koronavirusom u prvi plan stavlja pitanje umijeća upravljanja. ističe dr.sc. Sande Čorak iz Instituta za turizam u uvodu stručnog rada: Kako se prirediti...

Svaka kriza pa tako i ova uzrokovana koronavirusom u prvi plan stavlja pitanje umijeća upravljanja. ističe dr.sc. Sande Čorak iz Instituta za turizam u uvodu stručnog rada: Kako se prirediti za oporavak? Imamo li novu šansu za turističko(re)pozicioniranje?, o utjecaju COVID-19 bolesti na sektor turizma.

Globalna kriza, nikad doživljena, stavlja sve nas i naš turizam u jednu sasvim novu poziciju, no kako je svaka kriza i prilika, naglašava Čorak te ističe da nam ova kriza daje priliku za bržu transformaciju i novu šansu, barem onim dionicima koji su spremniji i daju više od sebe za formiranje kvalitetne usluge kakvu i traži većina naših turističkih potrošača.

Iako hrvatsko gospodarstvo uvelike ovisi o prihodima turizma, i njegovim nedostatkom još jače dolaze do izražaja slabosti cjelokupnog gospodarstva koje nije razvilo svoje proizvodnje već se mora osloniti na uvoz i time je u kriznim vremenima, izuzetno osjetljivo, upravo je povoljna činjenica stavljanja u fokus poljoprivredne proizvodnje, osobito one eko-proizvodnje, koja znatno pridonosi i onome što zovemo ‘održivi razvoj turizma’ ali vrlo često spominjemo, a ne znam stvarno i implementirati.

Turizam i jest tzv.’horizontalni sektor’ čija uspješnost ovisi o prijevozu, kulturi, sportu, poljoprivredi i drugim sektorima, ali to možda nije bilo dovoljno naglašeno, a međuresorna suradnja u našoj zemlji je bila nedovoljna. Sada u tijeku ove krize pokazuje se koliko je važno surađivati, a to bi u budućnosti i u vremenu oporavka i pripreme za neko novo ‘normalno’ razdoblje moglo biti izuzetno korisno.

Vrijeme oporavka nakon krize hrvatskom turizmu otvorit će neke nove šanse, ali donijeti i nove izazove, ističe Čorak, te dodaje kako sadašnji tijek krize i kako se ona odvija u pojedinim zemljama nam već pokazuje da će se neke zemlje lakše i brže oporaviti od drugih, a na sreću među njima su i neka naša vjerna tržišta kao što su Njemačka i Austrija.

Prema iskustvima naših agencija znamo da je nakon krize potrebno 5- 6 tjedana kako bi ljudi počeli planirati putovanja, a to vrijeme sada će biti produženo s obzirom na dubinu krize istaknula je Čorak.

Prema mišljenju Čoraj, prvi će se oporaviti nautički turizam, pa onda poslovni turizam, iako ne onaj kongresni, pa sportski turizam jer se već sada planiranju natjecanja u listopadu i kasnije, ali ove godine.

Nakon korona krize, možemo očekivati izuzetnu senzibilnost na sposobnost osiguravanja higijenskih uvjeta kako bi se turisti osjećali sigurno, od ugostiteljskih usluga obrade namirnica i posluživanja obroka, do usluga smještaja, zbrinjavanja otpada i slično.

Ukoliko se složimo s konstatacijom da će se Europljani prije svega odlučivati za odlazak u bliže destinacije u koje mogu doći vlastitim automobilima, u kojima mogu primjerice boraviti i u kampovima, na svježem zraku, tada vrijedi i zaključak da će Hrvatska kod povratka turista biti u prednosti pred drugim mediteranskim destinacijama, naglašava Čorak.

Tržiše koje u zadnjih nekoliko desetljeća pokazuje sklonost za dolazak na odmor u Hrvatsku vrlo vjerojatno će nam pružiti još jednom šansu za naše (re)pozicioniranje – kako tu šansu iskoristiti? Ono što nam iskustvo govori jest da moramo imati proaktivne turističke subjekte koji su spremni mijenjati i unapređivati svoje sustave djelovanja i sve svoje usluge i proizvode.

Za postizanje uvijek tražene sinergije između onih koji sudjeluju u lancu ponude u destinaciji trebati će više informiranja i razmjene podataka i koordiniranja nego što je to bio slučaj prije krize. Borba za svakog gosta bit će nesmiljena jer ovaj puta nije Hrvatska jedina zemlja koja će se vraćati na turističku scenu već će to biti sve naše konkurentne destinacije istodobno. Za razliku od nekih prethodnih godina, ovaj puta sličnu šansu imati će i naš kontinent jer za određene segmente više neće biti najvažnija broj hotelskih zvjezdica, već siguran i opuštajući boravak. 

Za kraj Čorak naglašava kako resurse imamo kao i volju i želju da ponovno potaknemo razvoj turizma – umijeće upravljanja onim čime raspolažemo bit će odlučujući činitelj tog povratka. 

Cijeli stručni rad dr.sc. Sande Čorak pročitajte u prilogu.

PRILOG: dr.sc. Sande Čorak: „Kako se prirediti za oporavak? Imamo li novu šansu za turističko (re)pozicioniranje?“

Povezana vijest:

SCENARIJ FAZNOG PRISTUPA OPORAVKU TURISTIČKOG TRŽIŠTA NAKON COVID-19 PANDEMIJE

Foto: Pixabay.com / IZTZG

Povezane vijesti: