Saznajte što se o vama priča na internetu

Što mislite o mogućnosti da možete doznati o gostima što stvarno misle o Vašem hotelu, apartmanu ili turističkoj destinaciji? Da možete saznati što se piše o Vama na svim portalima, društvenim mrežama, forumima, blogovima… Da saznate koji mediji vas prate ili možda da odmah saznate ako netko napiše nešto negativno o Vašem hotelu i odmah možete reagirati i ugasiti požar.

Što kažete da uz sve to možete i pratiti stvaran doseg Vaše medijske objave, reklame i PR objava u svim medijima? Da sve to znate i o konkurenciji? Zvuči predobro da bi bilo istinito, zar ne? Što ako vam kažem da je sve to moguće i to samo jednim klikom?

Da to je sve moguće, a magična riječ za ovaj “sveti gral“ zove se zove se Mediatoolkit.

Mediatoolkit je moćan alat koji vam omogućuje sve navedeno uz praćenje bilo koje ključne riječi ( ime hotela, destinacije, osobe, ) na internetu koju je objavio bilo koji digitalni medij, svega što ima veze s turizmom uz optimalan setup ključnih riječi. Više o mogućnostima media monitoringa pričali smo s Filipom Majićem, Account menadžerom tvrtke Mediatoolkit.

 

mediatoolkit

Koja je konkretna korist Vaše usluge za hotelijere ili turističke zajednice ?

Na primjeru turističke tj. hotelijerske industrije, konkretna korist naše usluge je ta da osim što pruža relevantne informacije svim zaposlenicima npr. jednog hotela, u isto vrijeme olakšava im i posao tako što automatizacijom procesa pretrage i izvještavanja štedi njihovo vrijeme. S druge strane, pomaže pri izradi strategije i strateškom odlučivanju, a ako se koristi na odgovarajući način može dovesti do znatnog poboljšanja poslovnih rezultata.

I danas se smatra da su media monitoring alati namijenjeni isključivo PR-ovcima i marketingašima. Međutim, mi smatramo da je srž onoga što media monitoring pruža – informacija, itekako potrebna svim zaposlenicima u poduzeću. Kroz jednostavno sučelje i intuitivno korisničko iskustvo, cilj nam je dostaviti samo relevantne informacije u stvarnom vremenu, tj. točno u trenutku njenog nastanka, zaposlenicima u različitim odjelima jednog poduzeća: od marketinga i PR-a do prodaje, uprave itd.

S druge strane, poseban dio Mediatoolkita odnosi se na naprednu analitiku namijenjenu marketinškim i PR stručnjacima s metrikama koje su njima iznimno važne: mjerenje dosega i viralnosti su samo neke od bitnih komponenti.

Koje su sve mogućnosti vezano uz praćenje PR aktivnosti hotela?

Kada govorimo o medijskom praćenju općenito, važno je spomenuti osnovne kategorije za praćenje kao što je ime samog hotela ili grupacije, osoba na izvršnima pozicijama i vrhovnog menadžmenta s naglaskom na one osobe koje su posebno medijski eksponirane. Nadalje, praćenje brandova i usluga koje hotel/grupacija pruža, a tu je i praćenje aktivnosti konkurenta, kao i novosti i trendova u hotelskoj industriji.

Dakako, važno je ne ograničavati se samo na ove općenite kategorije. Online medijsko praćenje omogućava praćenje neograničenoga broja tema na bezbroj izvora – važno je iskoristiti ovu mogućnost i biti kreativan. Tako ako govorimo samo o praćenju PR aktivnosti važno je spomenuti praćenje distribucije medijskih objava i uspješnosti kampanja, kao i mjerenje ROI-a (return on investment), upravljanje reputacijom branda – praćenje pozitivnih i negativnih komentara na društvenim mrežama, krizni menadžment itd.

Najaktivniji hoteli u Zagrebu / Share of voice, Mediatoolkit

Najaktivniji hoteli u Zagrebu / Share of voice, Medaitoolkit

Kako se podaci mogu iskoristiti za povećanje gostiju u hotel ili destinaciju?

Posebno mjesto na listi tema za praćenje nalazi se i ono što mi nazivamo generacija leadova i stvaranje novih prodajnih mogućnosti. Ova kategorija se odnosi na praćenje neodlučnih posjetitelja, onih koji traže savjet o smještaju ili destinaciji te praćenje nezadovoljnih korisnika konkurencije kako bi ih se moglo akvizirati.

Primjerice, nedavna pisanja o mističnoj ljepoti Morskih orgulja u Zadru su naišli na više milijuna pogleda na brojnim portalima (Bored Panda, BuzzFeed, I fucking love science), Facebook i Twitter profilima. Hotelijeri i ostali ugostiteljski subjekti mogli su iskoristiti ovu priliku pravovremenim uključivanjem u komunikaciju. Pružila im se sjajna prilika za nuđenjem svojih usluga ili smještaja i iskorištavanje pažnje koju je tada Zadar pridobio.

U ovakvim situacijama ključno je prvi posjedovati informaciju, koju media monitoring omogućava, kako bi se osigurala pravovremena reakcija. Uključivanje u komunikaciju nakon nekoliko dana kada se prašina spusti – nema smisla.

Kako su podaci povezani s društvenim medijima, možemo li pratiti potencijale goste koje ciljamo?

Praćenje društvenih mreža kao što su Facebook, Twitter, YouTube i Instagram kao i foruma i blogova omogućuje nam pravovremeno stupanje u kontakt s našim korisnicima. Praćenje i sudjelovanje u razgovorima na društvenim medijima iznimno je važno kako bi stvorili nove prodajne mogućnosti, dok je prisutnost brandova na društvenim medijima izvrsna prilika za kreiranje pozitivne reputacije.

Osim praćenje podataka o svojem hotelu, također možemo pratiti i konkurenciju?

U današnjem ubrzanom poslovnom okruženju iznimno je važno pratiti što radi konkurencija. Bitno je biti korak ispred konkurencije, a to nam omogućava upravo media monitoring. Medijskim praćenjem online aktivnosti i reputacije konkurenata u stvarnom vremenu ćete dobiti sve relevantne informacije i tako biti u prednosti nad njima.

Konkurenciju je najefikasnije pratiti kao da se radi o vlastitom poduzeću: ime tvrtke i brandova, ljudi na izvršnim pozicijama kao što smo već gore razjasnili. Uz media monitoring je veoma lako ustanoviti na kojima se kanalima konkurencija najviše oglašava. Ako konkurenti najviše sredstava ulažu u promoviranje na portalima, a njihovi gosti i potencijalni gosti najviše o njima pišu po društvenim mreža, to je definitivno prostor koji ne smije ostati neiskorišten, bilo od njihove ili vaše strane. Nažalost, čest je slučaj da se o brojnim poslovnim subjektima piše na Twitteru ili Facebooku, a oni nemaju aktivan korisnički račun na tim društvenim mrežama.

Nadalje, moguće je popratiti svako zapošljavanje kod konkurenata, ponude i akcije te na osnovu toga usporediti sebe i svoje aktivnosti i poduzeti nešto po tome pitanju – preuzeti dobre prakse ili učiti iz tuđeg negativnog iskustva i izbjeći pogreške u budućnosti.

Koji su Dubrovački hoteli najaktivniji na internetu?

 

Uvijek je paralela s marketingom kako ne znamo koji oglas ima najveći efekt, to je u ovom slučaju prošlost jer imamo doseg i efekt svakog oglasa?

Tako je, korištenjem naprednih analitika koje naš alat pruža moguće je dobiti uvid u pozadinu svakog spominjanja kao što je medijski doseg i viralnost. Ove metrike su iznimno važne i PR-ovcima i marketinškim menadžerima te su razvijene po njihovim zahtjevima i povratnim informacijama.  Izvještaji, nadalje, omogućuju uvid u izvore spominjanja, kao i podatke o influencerima tj. utjecajnim osobama, profilima i portalima s kojima bi bilo idealno stupiti u kontakt i ostvariti daljnje suradnje.

Danas je Real-time marketing jako bitan, kako u pozitivnom smislu tako i u gašenju medijskog požara ako nastane, kako to može pomoći hotelima?  

Mislim da više nema potrebe naglašavati koliko je zapravo real-time u današnjem svijetu postao neophodan, i to ne samo što se tiče marketinga i PR-a nego u svim aspektima poslovanja. Brzina reakcije je sve češće najvažniji faktor kod efikasnog komuniciranja, bez obzira radi li se o pozitivnoj ili negativnoj situaciji.

 

Zahvaljujem se Filipu Majiću na razgovoru i na korisnim informacijama. Na kraju mogu zaključiti kako je Mediatoolkit više nego koristan alata, dapače, odličan alata kojeg preporučujem svim sudionicima u turizmu. Danas ako niste prisutni online jednostavno Vas dugoročno nema i konkurencija će Vas pregaziti. Osim koristi koje vam pruža Mediatoolkit, osobno su me oduševili komunikacijom i brigom o svojim klijentima, tu su me “kupili” na prvu. Ako ste zainteresirani za usluge Mediatoolkit-a pošaljite im upit na info@mediatoolkit.com s ključnom riječi HRTURIZAM i ostvarite 10 posto popusta.

 

 

 

 

 

 

 

Povezane vijesti: