Sinergijom dionika počelo otvarnje švicarskog tržišta u zimskom periodu

Vječito pitanje: Kako produžiti turističku sezonu?

Autor:  Goran Rihelj

16. studenoga 2022.

Prije malo više od dva tjedna, Croatia Airlines, Turistička zajednica Istre, Turistička zajednica Splitsko - dalmatinske županije i Turistička zajednica grada Splita u Zürichu su održali zajedničko predstavljanje švicarskim poslovnim (B2B) novinarima i turističkim agentima. 

Sve je motivirano zimskim redom letenja Croatia Airlinesa 2022./2023. u sklopu kojeg nacionalni avioprijevoznik uvodi dvije nove međunarodne linije, Split - Zürich i Pula - Zürich, kojima će se uz postojeće svakodnevne letove Zürich - Zagreb još snažnije povezati hrvatsko i švicarsko tržište tijekom zimskog razdoblja. 

Znamo kako je nedostatak zračnih linija, odnosno nepovezanost van ljetne sezone, veliki problem za produženje turističke sezone. Upravo u cilju smanjivanja tog problema, inicijativom Croatia Arilinesa napravljen je značajan iskorak.

Iznimno nam je drago što smo u sinergiji s lokalnim turističkim zajednicama i ostalim dionicima u turizmu stvorili prepoznatljivi turistički proizvod, koji je prilagođen aktualnim tržišnim potrebama, naveo je Slaven Žabo, direktor komercijalnih poslova Croatia Airlinesa.

S dvije nove zimske linije iz Züricha omogućili smo putnicima iz Švicarske bolju dostupnost hrvatskih regija tijekom zimskog razdoblja, a istodobno pridonosimo zajedničkim nastojanjima da se, što je više moguće, produlji turistička sezona u Hrvatskoj. U tom kontekstu Croatia Airlines kao nacionalni avioprijevoznik još jednom potvrđuje svoju stratešku važnost i ulogu koju ima u razvoju hrvatskog turizma i gospodarstva u cjelini”, rekao je Slaven Žabo.

Croz344
Foto: Slaven Žabo, direktor komercijalnih poslova Croatia Airlinesa.Caption

Na obje nove linije zrakoplovi hrvatskoga nacionalnog avioprijevoznika letjet će od kraja listopada 2022. do sredine siječnja 2023. godine, dva puta na tjedan - srijedom i subotom - a povratne zrakoplovne karte putnicima su na raspolaganju već po cijeni od 149 švicarskih franaka

Ivana Vladović, direktorica TZ Splitsko dalmatinske županije: Rekacije agencija iz Švicarske su izuzetno pozitivne

"Otvaranje zimske linije daje mogućnost Dalmaciji da pokaže najlijepše od sebe. Dalmacija je najljepša u pred i posezoni kada se najviše može uživati u tradiciji, autentičnoj gastronomiji i onom miru i načinu života koji Dalmacija pruža, što je preko ljeta gotovo nemoguće upoznati. Tržište Švicarske nam je izuzetno zanimljivo, jer su Švicarci poznati kao hedonisti i turisti koji cijene povijesnu baštinu koje Dalmacija ima na pretek. Svakako pozdravljamo ovu inicijativu i suradnju sa Croatia Airlinesom. Ovo je tek početak cijele suradnje kojoj se svakako veselimo”, ističe Ivana Vladović, direktorica TZ Splitsko dalmatinske županije, te dodaje kako će Turistička zajednica Splitsko - dalmatinske županije intezivno raditi na promociji Dalmacije na novim tržištima do kojih dolaze otvaranem linije Split - Zürich, kako digitalnim kanalima tako i suradnjom sa specijaiziranim turističkim agencijama iz Švicarske. 

Rekacije agencija iz Švicarske su izuzetno pozitivne, ističe Vladović, te navodi kako švicarsko tržište Dalmaciju tek treba otkriti, a TZ će se sa svojim partnerima potruditi da svojom ponudom daju razlog švicarskim turistima da sve ne ostane na samo jednom posjetu. 

Dario Guljelmović, direktor prodaje Uniline: Goste iz Švicarske najviše interesira kulturna i eno-gastro ponuda

“Inicijativa dolazi sa svih strana i to je super, sa željom da se produži sezona. Defintivno dobra incijtiva, koja je naišla na razumijevanje i kod publike u Šviacrskoj. Švicarsko tržište reagira znatno ranije nego last minute ponude, i to je reakcija švicarskih agenata da im unaprijed damo informaciju o svim zimskim paketima. Svi pozdravljaju ovu ideju i svima odgovara da mogu slati ljude prema Hrvatskoj“, istaknuo je Dario Guljelmović, direktor prodaje Uniline-a.

Iako je teško generalizirati, na pitanje o profilima turista iz Švicarske Guljelmović ističe da prema inputima partnera iz Švicarske većina navodi kako ih najviše zanimaju kulturna i eno-gastro ponuda, te kako se po dobi radi o turistima srednjih godina i naviše. 

Screenshot 2022 11 15 at 16

“Nadam se da će se ovakav sastanak s švicarskim agentima ponoviti i druge godine, kako bi se mogli što bolje pripremiti i prodati što više paketa. Potrebno je raditi kontinuiranu promociju i održavati komunikaciju prema Švicarskom tržištu, a ne jednokratne akcije, jer tada nećemo ništa napraviti. To shvaćaju i svi partneri koji su bili uključeni i drago mi je da se u ovom slućaju radi o ozbiljnom pristupu. Podržavamo svaku takvu inicijativu gdje van sezone možemo napraviti bolje rezultate”, rekao je Guljelmović.

Kako produžiti turističku sezonu?

Ovo je formula: osnovno je polazište sinergija svih u destinaciji, definiranje turističkog proizvoda i motiva dolaska, te promocija na ciljanim tržištima. 

Ključno je više elemenata u ovoj priči. Prvo je sinergija destinacije i ključnih partnera u cijelom lancu. Jer nitko samostalno ne bi mogao otvoriti kanal na ovaj način.

Drugo: time se pokazuje ozbiljnost prema partnerima.

Kao treće, prvi izazov već imamo riješen, a to su otvorene zračne linije ili direktna zračna povezanost Splita i Pule prema Zürichu.

Četvrto: svi su svjesni kako je ovo tek prvi korak i gledaju dugoročno.

Kao peto, svima je jasno da svi moraju uložiti u ciljanu promociju prema švicarskom tržištu, kako bi se stvorila potražnja i win-win za sve. Ponajviše za Croatia Airlines - da zrakoplovi budu popunjeni, a onda posljedično i za sve partnere u cijelom lancu, jer je prodaja izvršena. I tako imam održivu i zaokruženu priču ili goste u zimskom periodu u Splitu i Puli. 

Denis Ivošević, direktor TZ Istarske županije: CIlj je da se linija nastavi i nakon zimske sezone, te da krene u pred posezonu

"Zajednički nastup avioprijevoznika, turističkih zajednica, agencija - a dijelom su se tu uključili i hotelijeri - to je definitivno ozbiljan nastup na tržištu, pogotovo kada pričamo o zimskom periodu", navodi Denis Ivošević, direktor TZ Istarske županije, te dodaje: “Jasno je da s prvom godinom, odnosno ovih prvih dva mjeseca rotacije ne očekujemo velike rezultate. Međutim, definitivno očekujemo da agenti koji rade u Švicarskoj počinju prodavati Istru i Hrvatsku. Još je važnije da nas prepoznaju, da vide da smo spremni uložiti marketinška sredstva i da smo ozbiljni. Cilj je da se linija nastavi i nakon zimske sezone, te da krene u pred/posezonu.” 

Svakako treba biti svjestan kako će realno biti potrebno dvije do tri godine, uz stalna ciljana ulaganja u pozicioniranje Hrvatske, promociju linija i suradnju s švicarskim agentima, da bi priča bila održiva, linije konstantno pune, te da bi se proširila u predsezonu.

Whatsapp image 2022 11 15 at 5

Odlično je što je Ivošević spomenuo segment ozbiljnosti ulaganja u promociju linija, jer je to izuzetno važno prema švicarskim partnerima, kako bi i oni ozbiljno krenuli u prodaju paketa.

Hrvatska je odlično pozicionirana kao ljetna destinacija, no ne i van ljetne sezone. I zato je potrebno vrijeme da se repozicioniramo i definiramo nove motive dolaska na tržište. To iziskuje vrijeme, pogotovo u iznimno konkurentnom okruženju, gdje se svi mi u Europi borimo za iste goste. 

“Ono što je mene oduševilo jest da imamo jednog agenta koji rad cruising, i to isključivo za Istru. I to je jako važno, jer upravo na tome i radimo. Ipak, moram priznti kako nisam znao da postoji partner koji već dvije godine prodaje aražmane cruisinga po Istri, pa je ovo bila prigoda i da se upoznamo i da vidimo kako možemo ostvariti suradnju. Njima je u interesu predsezona, jer u protivnom će morati letjeti do Trsta, Vencije ili negdje drugde. Paket aranžman cruisinga u Istri dosta je interesantan, pogoto jer se plovi uz cijelu istočnu obalu Istre, sve do Opatije. “

Za kraj Ivošević ističe da Istra ima jako dobru cestovnu povezanost sa Švicarskom, te im iz te države dolazi dosta gostiju, no kako im je avioprijevoz iznimno važan i nadaju se kako će se linija Pula - Zürich nastaviti. 

Zaključno: sigurno je kako će se ova priča kasnije širiti, uz više partnera i sa širim programom. Prvi je korak napravljen, reakcije svih su pozitivne, linija je aktivna i sada je potrebno pametno i ciljano usmjeriti marketinške budžete kako bi linija postala održiva za sve u lancu.

I to trebaju uraditi svi, ne samo jedan partner. Jer, bez ozbiljnog uključivanja s budžetima u promociju linija  odnosno motiva dolaska, neće biti niti željenog efekta.

Tako se produžuje turistička sezona. Strateški, ciljano i kroz poslovne procese. Ili igramo igru ili ne!? Nema prečaca, sezona se neće produžiti sama od sebe.

Veliki palac gore za sve partnere, kao i za Croatia Airlines na proaktivnosti i inicijativi. 

Foto: Croatia Airlines

Autor:  Goran Rihelj

16. studenoga 2022.