Škotska turistička zajednica s novom kampanjom pokušava spasiti turizam u jeku Brexita

Otkako je Ujedinjeno Kraljevstvo izglasalo izlazak iz Europske unije prije više od tri godine, zemlja ima velikih poteškoća oko budućnosti njenog turističkog sektora, prenosi Skift. U početku je deprecijacija...

Otkako je Ujedinjeno Kraljevstvo izglasalo izlazak iz Europske unije prije više od tri godine, zemlja ima velikih poteškoća oko budućnosti njenog turističkog sektora, prenosi Skift.

U početku je deprecijacija funte pokrenula manji „procvat“ u turizmu, budući da je 2017. godina postala rekordna u turističkom sektoru, no od tada su se brojke postupno smanjivale što pokazuje kako rast, koji je povezan sa širim geopolitičkim i ekonomskim pitanjima, nije zajamčen.

Problem je u tome što se euforija oko jeftinih putovanja postupno smanjivala. To možda nije slučaj s Londonom koji bilježi tisuće letova dnevno, no ostali dijelovi Ujedinjenog Kraljevstva osjećaju slabljenje u turističkim dolascima.

Na primjer, škotski turistički brojevi zauzimaju relativno mali dio ukupnih brojki Ujedinjenog Kraljevstva, a njezina se turistička zajednica pokušava suprotstaviti s „neizvjesnosti i dezinformacijama oko Brexita“ novom kampanjom usmjerenom europskim posjetiteljima.

Međunarodni turistički dolasci po regijama Ujedinjenog Kraljevstva u 2018. godini

Škotska turistička zajednica VisitScotland snimila je seriju videozapisa koji pokrivaju neka od najčešće postavljanih pitanja o putovanju u zemlju, prikazujući bitne promjene u slučajevima da Ujedinjeno Kraljevstvo napusti Europsku uniju ili ju ne napusti. Videozapisi uz #ScotlandIsNow su dostupni na više jezika.

Kampanja je kreirana zbog priopćenja koje je turistička zajednica dobivala od europskih turoperatora i putničkih agencija vezanih uz nedostatke informacija. Iako je Brexit privlačio mnogo medijske pozornosti, „potencijalne posjetitelji ih ne mogu apsolutno sve pohvatati“, izjavila je Judy Mariëns, viša direktorica za tržište VisitScotlanda.

Najnoviji turistički podaci ilustriraju poteškoće s kojima se Škotska suočava. Sveukupni međunarodni brojevi su u velikom porastu od 2012. godine, ali posljednji kvartalni rezultati pokazuju nagli pad. Potrošnja europskih turista pala je za 59, a dolasci za 45 posto.

Primjećujemo smanjenje u dolascima iz Europe, potencijalno zbog činjenice da kontinentalna Europa, zbog Brexita, negativno gleda na Ujedinjeno Kraljevstvo. Škotska ima snažnu, otpornu turističku industriju koja je posvećena nacionalnom rastu, no izazovi s kojima se suočavamo u ovom trenutku, a koji su vezani uz Brexit, čine našu industriju veoma krhkom“, objasnio je Marc Crothall, izvršni direktor Škotskog turističkog saveza.

U ovom trenutku, posjetitelji Europske unije čine mali komadić ukupne „turističke torte“ Škotske, no i dalje su škotskoj ekonomiji pridonijeli ukupno 1,4 milijarde eura u 2018. godini.

Turistička potrošnja u Škotskoj tijekom 2018. godine

Planovi za budućnost

Ranije ovog mjeseca, škotska vlada je utvrdila svoj plan za narednu godinu, a turistički sektor je u njemu najistaknutiji.

Škotska turistička industrija daje važan doprinos škotskoj ekonomiji podržavajući više od 200 tisuća radnih mjesta. Pružit ćemo paket podrške turističkom sektoru kako bi se umanjio teret regulative, podržao rast kvalificirane, profesionalne i inkluzivne radne snage te kako bi se pomoglo industriji pružiti visoku kvalitetu iskustva posjetiteljima“, stoji u dokumentu.

Škotska vlada osmislila je detaljnu turističku strategiju koja će se baviti pojedinostima o tome kako podržati industriju. Međutim, mišljenje javnosti o određenim odlukama prilično je podijeljeno.

Odluka škotske vlade koja privlači najviše interesa je zasigurno ona o uvođenju turističkog poreza. Prema planu vlade, porez će, između ostalog, omogućiti „diskrecijsku moć lokalnim vlastima kako bi primjenjivale porez na noćenja“ i pružiti „način reagiranja na određene lokalne pritiske koje turizam može donijeti, a istovremeno će omogućiti povećanje lokalnih turističkih ponuda“.

#ScotlandIsNow #ScotlandiIsOpen

Turistički porezi javljaju se diljem svijeta te su potencijalno rješenje za masovni turizam. Političari iz Edinburgha su se već izjasnili o namjerama implementacije poreza, no morat će pričekati dok škotski parlament ne usvoji potrebno zakonodavstvo.

Neprofitno Europsko udruženje turoperatora, koje je provelo istraživanja o turističkim porezima diljem Europe, pozdravilo je odluku o provođenju „detaljnog pregleda o tome treba li se lokalnim vlasti dati ovlasti za provođenje poreza“.

No, nije sve bajno. Škotski turistički savez istaknuo je nedavno objavljenu ljestvicu turističke konkurentnosti Svjetskog ekonomskog foruma koji pokazuje kako je Ujedinjeno kraljevstvo palo s petog na šesto mjesto u ukupnom poretku te se našlo na posljednjem mjestu od 140 zemalja kad je riječ o cijenama.

Brexit neće zaustaviti turiste da posjete Škotsku ili druge dijelove Ujedinjenog Kraljevstva, no njegov odjek ima potencijal stvoriti ili uništiti sektor.

Izvor / foto: Skift; Pixabay

POVEZANA VIJEST:

ŠKOTSKA LANSIRALA TV KAMPANJU KOJOJ JE CILJ PRIVUĆI VIŠE BRITANSKIH TURISTA

Povezane vijesti: